لزوم رعایت اسناد بالادستی در طراحی‌های شهری


لزوم رعایت اسناد بالادستی در طراحی‌های شهری

کرمان - شهردار کرمان بر لزوم رعایت اسناد بالادستی در طراحی‌های شهری تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، نشست کارگروه مشورتی معماری و شهرسازی شهرداری کرمان، با موضوع بررسی وضعیت ترافیکی طرح پیاده‌راه میدان شهدا برگزار شد.

سیدمهران عالم‌زاده در این نشست بر رعایت اسناد بالادستی در حوزه‌ی ترافیک و شهرسازی تأکید کرد و گفت: باید مصوبات موجود در خصوص طرح پیاده‌راه میدان شهدا بررسی شود.

وی مطالعات مختلف ازجمله ویژگی‌های عملکردی براساس طرح‌های فرادستی، ویژگی‌های کیفی و بررسی سیمای شهری، بررسی ویژگی‌های جمعیتی و اقتصادی، بررسی ویژگی‌های کالبدی و طراحی فضای شهری و ارایه‌ی چشم‌انداز و تدوین اهداف طرح و برنامه‌ی عملیاتی تحقق‌پذیری طرح را خواستار شد.

در ادامه، پس از توضیحات مشاور درخصوص وضعیت ترافیکی طرح و محل‌های پیش‌بینی‌شده برای پایانه‌های اتوبوس و تاکسی، مقرر شد؛ پایانه‌ اتوبوس از ابتدای خیابان شهدا، جابه‌جا شده و در مسیر خیابان شهدا به سمت پردیسان قائم، محلی برای این منظور در نظر گرفته شود؛ ضمن اینکه تأکید شد مسیر خیابان باهنر (ناصریه) دوطرفه باشد و مسیر بخش شمالی میدان به شکل سه‌راه عمل کند.

همچنین موضوعاتی ازجمله وضعیت پایانه‌ و ایستگاه‌های تاکسی، وضعیت خیابان میرزارضا و ۱۷ شهریور و بررسی سایر مسایل مربوط به طرح، به جلسات آینده موکول شد.

در این نشست مقرر شد مشاور تغییرات طرح که براساس خرد جمعی این کارگروه ارایه می‌شود را طی مدت مشخص اعمال کند.

کد خبر 4301901

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استان کرمان رتبه اول در پوشش امدادرسانی حوادث جاده‌ای