آبشار اسپه‌ او کجاست؟


از جمله جاذبه های طبیعی این روستا جنگل های سرسبز و خوش آب و هوای آن است و می توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت و نعمت های طبیعی این منطقه نام برد. نام آبشار از دو کلمه محلی laquo;اسپه raquo; یعنی سفید و laquo;او raquo; به معنی آب تشکیل شده است.

از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سرسبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه‌او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد. نام آبشار از دو کلمه محلی «اسپه» یعنی سفید و «او» به‌معنی آب تشکیل شده است.

آبشار اسپه او کجاست؟

اگر می‌خواهید که آبشار زیبای اسپه او را ازنزدیک تماشا کنید تهران را با تمام شلوغی‌هایش رها کنید و به سوی بهشهر و روستای پاسند حرکت کنید.

چرا آبشار اسپه او خاص است؟

اسپه او در منطقه جنگلی قرار دارد که برای رسیدن به آن از مسیر زیبایی می‌گذرید. در میان جنگل گاهی پا در آب رودخانه خواهید گذاشت و خستگی راه از تن‌تان خواهد رفت. آبشار اسپه او ارتفاع زیادی دارد و ظاهر پلکانی آن بر خاص بودنش افزوده است.

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

در آبشار اسپه او چه می‌بینیم؟

دریاچه و مجموعه عباس آباد

برای رسیدن به آبشار اسپه اول باید از بهشهر عبور کنید. در بهشهر جاذبه‌ای وجود دارد که بسیار حیف است اگر بازدید آن را از دست بدهید. در میان جنگل‌های عباس آباد دریاچه‌ای وجود دارد که در میان خود بقایای عمارتی از صفویه را جای داده است.

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

ییلاق یخکش

روستای یخکش در نزدیکی شهر بهشهر، در منطقه هزارجریب بخش یانه سر است. طبیعت زیبا و آب و هوای خوب این منطقه سفرتان را تکمیل خواهد کرد.

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

آبشار اسپه او

آنچه باعث جذابیت ظاهر آبشار اسپه‌او شده است ظاهر پلکانی و کاسه‌ای بودن آن است. این آبشار در واقع از صدها حوضچه آهکی در 7 طبقه در طول سالیان مختلف ایجاد شده است. آبشار اسپه او بیش از 30 متر ارتفاع دارد و سرچشمه آن از چشمه‌ای در دل کوه سیاخانی است و به رودخانه نکارود می‌ریزد. نام آبشار از دو کلمه محلی «اسپه» یعنی سفید و «او» به‌معنی آب تشکیل شده است.

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

کی به آبشار اسپه او برویم؟

با توجه به جنگلی بودن این منطقه اگر در فصل بهار و تابستان بروید می‌توانید چشم‌تان را پر از رنگ سبز طبیعت کنید و از هوای مطبوع آن‌جا لذت ببرید. مانند هر جنگل دیگری طبیعت اطراف آبشار در پاییز و زمستان نیز زیبای مختص به فصل خود را دارد اما شاید سردی هوا کمی باعث آزارتان شود.

آبشار اسپه‌ او کجاست؟

در سفر به آبشار اسپه او چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

کوله‌تان را برای یک سفر دو روزه آماده کنید. در فصل تابستان همراه داشتن یک صندل طبیعتگردی، پانچو، یا یک دست لباس اضافه فرصت این را به شما می‌دهد که اگر وسوسه شدید به زیر آبشار بروید و ترسی از خیس شدن نداشته باشید. کیسه زباله نیز مانند هر سفر طبیعتگردی دیگری حتما در کوله‌تان جای دارد و همراه داشتن آن فراموش نمی‌شود. از آن‌جایی که به درون جنگل قدم می‌گذاریم تا جایی که مقدور است از ایجاد صداهای بلند مانند پخش موسیقی و... خودداری نمایید تا مزاحمتی برای پرنده‌های ساکن جنگل ایجاد نکنیم و به جایش گوش‌های‌مان را به صدای گوش‌نواز آن‌ها بسپاریم.


97/03/01 | کد مطلب: 1284
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
آبشار اسپه‌ او کجاست؟
آبشار اسپه‌ او کجاست؟ پرستو صاحبی
آبشار اسپه‌ او کجاست؟ طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

لینک: https://dalahoo.com/destination.cfm?loc=1 id=16340
به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری