صحرای قره قوم ترکمنستان و کانون‌های داخلی دلیل آلودگی هوای شدید شهر مشهد


صحرای قره قوم ترکمنستان و کانون‌های داخلی دلیل آلودگی هوای شدید شهر مشهد

به گزارش شهرآراآنلاین، محمد پذیرا در خصوص آلودگی هوای شدید امروز شهر مشهد که با شاخص 198 در وضعیت هشدار برای تمامی گروه‌ها قرار داشت، افزود: مساله ریزگردها قبل از این بیشتر در جنوب کشور وجود داشت اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر و تغییر...


به گزارش شهرآراآنلاین، محمد پذیرا در خصوص آلودگی هوای شدید امروز شهر مشهد که با شاخص 198 در وضعیت هشدار برای تمامی گروه‌ها قرار داشت، افزود: مساله ریزگردها قبل از این بیشتر در جنوب کشور وجود داشت اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر و تغییر اقلیم به ویژه در صحرای قره‌قوم ترکمنستان و کانون‌های داخل استان واقع در شهرهای تایباد، سرخس و خواف شاهد افزایش ریزگردها در شهر مشهد نیز هستیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس آلودگی شدید هوای روز گذشته و امروز شهر مشهد نیز ناشی از ریزگردها و ذرات معلق این کانون‌ها است.

پذیرا تصریح کرد: در حال حاضر نیز کیفیت هوای مشهد در ایستگاه‌های چمن با شاخص 250، کریمی با شاخص 245، سرافرازان با شاخص 226، خیام شمالی و امامیه با شاخص 222، خاقانی با شاخص 220، مفتح با شاخص 198، طرق با شاخص 196، خیام جنوبی با شاخص 192آوینی با شاخص 172، لشکر با شاخص 171، سجاد با شاخص 167، حرم مطهر با شاخص 129و صدف با شاخص 119 در وضعیت هشدار برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: بر این اساس به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان توصیه می‌شود از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه