ائتلاف برای خروج فلسطین از اولویت جهان اسلام/2راهی تسلیم یامقاومت


ائتلاف برای خروج فلسطین از اولویت جهان اسلام/2راهی تسلیم یامقاومت

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت روز قدس امسال گفت: غرب با همدستی برخی کشورهای منطقه تلاش می کند که فلسطین را از اولویت اول جهان اسلام خارج کند.


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: امسال حضور در راهپیمایی روز قدس از ابعاد مختلف دارای اهمیت است، اول اینکه ائتلاف غربی – عربی - عبری متحد شده اند تا فلسطین از اولویت اول جهان اسلام خارج شود.

وی تصریح کرد: دوم خیانت روسای کشورهای مسلمان به آرمان فلسطین است به حدی که ترامپ جرات کرده قدس را پایتخت اسرائیل اعلام و سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند.

استکبار جهانی طمع به کشور و ملت ایران دارد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: سوم اینکه استکبار جهانی اخیرا طمع به کشور و ملت ما پیدا کرده و خیال می کند با تضییق بیشتر، ملت ما امان نامه امضاء می کند.

وی چهارمین بعد را اهانت وزیرخارجه آمریکا به ملت ایران عنوان کرد و یادآور شد: او ضمن توهین به کشور و ملت ایران گفته اجتماعات و تظاهرات روز قدس در ایران ساختگی است.

عاملی ادامه داد: پنجم اینکه آمریکا اعلام کرده در منطقه خاورمیانه نباید برای اسرائیل رقیب باشد. تمام کشورهای منطقه یا باید گوسفند باشند یا سگ تا از اسرائیل نگهبانی کنند.

دویست سال گرفتار بدترین تحقیر و ذلت بودیم

وی در همین راستا با تجلیل از شخصیت حضرت امام (ره) اضافه کرد: بزرگترین وصف حضرت امام، وصف توحیدی امام است. امام با این وصف پیام آور عزت هم برای مسلمان ها و هم برای ملت ایران بود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه کشور ما دویست سال گرفتار بدترین تحقیر و ذلت بود، متذکر شد: در جنگ با روس و عثمانی شکست خورد. بسیاری از مناطق ایران از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور تجزیه شد و با کودتای ۲۸ مرداد تمام مقدرات ملت به دست آمریکا افتاد و ایران، ایالت ۵۱ آمریکا نام گرفت.

وی بیان داشت: اگر اوضاع به این منوال پیش می رفت در اثر طمع استکبار، کشور ضربات سنگینی متحمل می شد. از نظر علمی، صنعتی و فناوری نیز در اثر سرعت تحولات علمی، فاصله ما با کشورهای پیشرفته بسیار زیاد شد و در این دویست سال فرصت ها از دست رفت.

امام(ره) با نگاه توحیدی به داد این ملت و کشور رسید

عاملی ادامه داد: حضرت امام خمینی در سراشیبی وحشتناک با نگاه توحیدی به داد این ملت و این کشور رسید و به پا خواست و هرچه گفتند تقسیم بندی دنیا تمام شده، اعتناء نکرد.

وی با بیان اینکه نگاه توحیدی، غیرت، بصیرت و عزت مندی در وجود حضرت امام، دو فضیلت بزرگ درست کرده بود، افزود: اول جرات برای قیام و نجات ملت و کشور در حالی که نظام بین الملل حاکم او را سرکش می نامید که به نظم نوین جهانی هجوم برده و او را از همه جا محاصره می کرد. دوم، روحیه عدم سازش و داشتن روحیه بسیار منیع مقاومت در برابر دشمنی که تمام برتری مادی با او بود.

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد: اصلی ترین دشمن امام، تفکری بود که می گفت نمی توان با استکبار درگیر شد، کارها تمام شده و دیر بیدار شده ایم و چاره ای نداریم جز اینکه آمریکا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند و ما باید تولیت کدخدا و سیاست سلطه گرانه آنها را بپذیریم و رعیت آنها باشیم یعنی با استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی برای همیشه خداحافظی کنیم.

به گفته وی امام نه تنها این اعتقاد را نداشت بلکه روحیه استکبار ستیزی هم داشت و آن را راه سرافرازی و عزت و دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت می دانست و این مسیر را از قرآن و سیره نبوی، علوی و حسینی آموخته بود. او مثل امام حسین در دو راهی ذلت و عزت ایستاد اما مثل امام حسین فرمود "هیهات منا الذله"

مقاومت حماسی تنها راه مقابله با فزونخواهی و قلدری آمریکا

عاملی تصریح کرد: امروز نیز ترامپ ملت ما را بر سر دو راهی تسلیم یا مقاومت حماسی جانانه قرار داده است و در این خصوص امام حسین (ع) به ما یاد داده که چگونه عمل کنیم. آنجا که فرمود «و لکم فی اسوه».

وی با تاکید بر اینکه امروز خلف صالح امام، مقام معظم رهبری دقیقا همان مسیر را طی می کند، ادامه داد: ملت ما در مقابل فزونخواهی و قلدری و زورگویی و تحکم و ستم آمریکا، راهی جز راه امام که برگرفته از قران و سیره نبوی، علوی و حسینی و سیره معصومین است، ندارد.

حضرت آیت الله عاملی با تقدیر از خیر روحانی اردبیل ، اهدا ملکی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان به بنیاد حمایت از کودکان سرطانی، ۲۵۰ میلیون تومان به مجمع خیرین مدرسه ساز جهت مدرسه سازی، ۳۰۰ میلیون تومان به یکی از قرض الحسنه های شهر، ۲۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد و ۱۰۰ میلیون تومان به خیرین مسکن ساز را از جمله وی برشمرد.

کد خبر 4311539

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

12 مرکز نوآوری در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود