درگیری وزرای اقتصاد گروه هفت با همتای آمریکایی شان


درگیری وزرای اقتصاد گروه هفت با همتای آمریکایی شان

مقامات کانادایی اعلام کردند گفتگوهای کشورهای عضو گروه هفت در سطح وزیران با ابراز «نگرانی جمعی» و «نارضایتی» پایان یافت.

­درگیری وزرای اقتصاد گروه هفت با همتای آمریکایی شانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیل مورنئو Bill Morneau، وزیر دارایی کانادا روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت وزرای گروه هفت روز شنبه از استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا خواستند نگرانی مشترک و ناامیدی های آنان را به خاطر تعرفه های جدید آمریکا به کاخ سفید اعلام کند.
وزیر دارایی کانادا در پایان نشست وزرای گروه هفت در ویستلر کانادا گفت وزیران دارایی کشورهای این گروه و روسای بانک های مرکزی به اتفاق آراء از اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ناراحت و رنجیده خاطر شده اند.
خبرگزاری رویترز از ویستلر (کانادا) هم گزارش داد وزرای امور اقتصاد و دارایی گروه هفت بر سر تصمیم واشنگتن برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا با همتای آمریکایی خود درگیر شدند.

بیل مورنئو وزیر دارایی کانادا روز شنبه پس از میزبانی نشست وزرای امور دارایی گروه هفت در یک اقامتگاه کوهستانی در ویستلر واقع در استان بریتیش کلمبیا کانادا به خبرنگاران گفت «در بحث تجارت در چند روز اخیر اختلاف نظرهایی مهم وجود داشت. به اعتقاد ما آمریکایی ها تصمیم گرفته اند تدابیری اتخاذ کنند که به هیچ وجه سازنده نیستند و حتی برای توانایی ما در زمینه گفتگو و دستیابی به راه حلی برای مسائل تجاری از جمله در بحث آلومینیوم و فولاد مخرب هستند.»
وزیر آلمانی: اقدامات آمریکا به تسریع روند اصلاحات درون اتحادیه اروپا کمک می‌کند
اولاف شولتز وزیر اقتصاد آلمان روز شنبه در نشست وزرای امور دارایی و اقتصاد گروه هفت در کانادا گفت اختلاف نظر اتحادیه اروپا با آمریکا در رابطه با موضوع تعرفه فولاد و آلومینیوم در نشست گروه هفت به تقویت اراده سیاسی سران این کشورها برای تسریع روند اصلاحات درون این اتحادیه می انجامد.
شولتز پس از نشست وزرای گروه هفت گفت «چندین موضوع در نشست گروه هفت مورد بحث قرار گرفت که هیچ نوع اجماع و توافقی در رابطه با آنها وجود نداشت. این موضوع واقعا در تاریخ گروه هفت بی سابقه است.»
کشورهای اتحادیه اروپا علاوه بر موضوع تعرفه، نارضایتی خود را از تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران بر شرکت های اروپایی که خواستار تداوم تجارت با هردو طرف هستند اعلام کردند.
شولتز تاکید کرد باید از همه فرصت ها از جمله نشست هفته بعد سران گروه هفت در کبک کانادا که انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در آن شرکت کند، برای حل و فصل مناقشه تعرفه ای میان آمریکا و اتحادیه اروپا استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند