الجریده کویت در ایران خبرنگار رسمی ندارد


الجریده کویت در ایران خبرنگار رسمی ندارد

تهران - ایرنا - مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که روزنامه الجریده کویت در ایران خبرنگار رسمی ندارد و تاکنون هیچ مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

«علی رضا شیروی» در گفت وگو با ایرنا درباره فردی با نام «فرزاد قاسمی» که خود را خبرنگار روزنامه «الجریده » کویت در ایران معرفی می کند، گفت: ما چنین کسی را نمی شناسیم و هیچ مجوزی به نام وی برای فعالیت به عنوان خبرنگار در ایران صادر نشده است.
شیروی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران استقبال از فعالیت خبرنگاران خارجی چه به صورت ترددی و یا مقیم است و انتظار داریم الجریده در چارچوب قوانین کشورمان حرکت کند.
شیروی با اشاره به گزارش های نادرست و غیرموثقی که این روزنامه کویتی از ایران به نام قاسمی منتشر می کند، گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت قبلا به این فعالیت غیر قانونی الجریده اعتراض کرده و جالب اینجاست که الجریده در پاسخ، از سفارت ایران درخواست کرده روال قانونی را رعایت و اعتراض خود را ابتدا به وزارت امور خارجه و از آن طریق به وزارت اعلام کویت منعکس کند در حالی که خود این روزنامه، قوانین اداری ایران را زیر پا گذاشته است.
مدیرکل رسانه های خارجی وزارت ارشاد با انتقاد از انتشار مطالب جعلی منتسب به مقام ها و شخصیت های کشورمان در روزنامه الجریده افزود : ما خبرنگار مجوز داری به نام فرزاد قاسمی نمی شناسیم و هیچ درخواست و تماسی از سوی الجریده کویت نیز برای فعالیت وی در تهران نداشته ایم، اگر آنها بطور قانونی در این زمینه درخواست خود را مطرح کنند، آن را بررسی خواهیم کرد.
وی افزود : اینکه یک به اصطلاح خبرنگار، اخباری را با استناد به گفته های مقامات ناشناس نظامی و امنیتی منتشر کند بسیار عجیب بوده و تکرار انتشار اینگونه خبرهای ناموثق، عجیب تر است .
شیروی با بیان اینکه اصرار الجریده بر فعالیت غیرقانونی، کاری حرفه ای و منطقی نیست، یادآور شد: از گذشته تاکنون رسانه های کویتی نظیر خبرگزاری کویت (کونا)، تلویزیون کویت و روزنامه هایی مانند القبس و الرای در ایران فعالیت داشته اند و ما هیچ مشکلی برای فعالیت رسمی رسانه های این کشور در تهران نداریم.
فراهنگ** 1551 ** 1701




معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان