با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!


وب سرورهایی که به اندازه ی یک چوب کبریتِ کوچک شده و اسمارت فون هایی که بدون داشتن هیچ حاشیه و لبه ی اضافی در کف دست شما جا می شوند. این تازه شروع پیشرفت فناوری می باشد! در ادامه با معرفی کوچکترین های تکنولوژی در دنیا با نت نوشت همراه باشید. نوشته با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک! اولین بار در نت...

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

وب سرورهایی که به اندازه ی یک چوب کبریتِ کوچک شده و اسمارت فون هایی که بدون داشتن هیچ حاشیه و لبه ی اضافی در کف دست شما جا می شوند. این تازه شروع پیشرفت فناوری می باشد! در ادامه با معرفی کوچکترین های تکنولوژی در دنیا با نت نوشت همراه باشید.

0

با پیشرفت دانش بشر، روز به روز شاهد کوچکتر شدن دستگاه هایی هستیم که به طور روزانه از آن ها استفاده می کنیم. تکنولوژی های روز دنیا، روز به روز علاوه بر قدرتمندتر شدن کوچکتر می شوند. منظور ما کامپیوترهایی هستند که بی اندازه سبک شده اند، وب سرورهایی که به اندازه ی یک چوب کبریتِ کوچک شده و اسمارت فون هایی که بدون داشتن هیچ حاشیه و لبه ی اضافی در کف دست شما جا می شوند. این تازه شروع پیشرفت فناوری می باشد! در ادامه با معرفی کوچکترین های تکنولوژی در دنیا با نت نوشت همراه باشید.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید

۱ – CPU های IBM کوچکتر از یک دانه ی نمک می باشند!

تمام شرکت های فناوری در دنیا، برای ساخت کوچکترین کامپیوتر دنیا با هم رقابت می کنند، اما فعلا در این امر IBM توانسته تا با ساخت CPU هایی که از یک دانه ی نمک هم کوچکتر می باشند از دیگر رقبا پیشی بگیرد. IBM از این کشف جدید خود در سال ۲۰۱۸ پرده برداشت. طبق اعلام این شرکت، ساخت هر کدام از این CPU ها تنها ۱۰ سنت هزینه دارد!

این کشف IBM تنها یک خودنمایی ساده نیست، IBM می گوید که این کامپیوترهای کوچکش با تکنولوژی بلاک چین همساز هستند که یکی از اهداف اصلی این پروژه هم همین امر بوده است. یعنی همان تکنولوژی که امنیت ارزهای دیجیتال را تضمین می کند می تواند از اطلاعات روی این میکروکامپیوترها هم حفاظت کند. قدرت پردازش این کامپیوترها به اندازه ی کامپیوترهای مدرن دهه ۹۰ میلادی می باشد. قیمت این تکنولوژی بسیار پایین است و این چیپ ها می توانند جایگزینی برای تگ های RFID باشند که برای ردیابی محصولات و پکیج ها به کار می روند. قطعا این محصول یک برگ برنده ی بزرگ برای IBM و همچنین کل دنیا می باشد.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین کامپیوتر دنیا

۲_ سنسورهای کوچک زیر ناخنی برای تشخیص آفتاب سوختگی

در CES 2018 با گچت های فوق العاده ای آشنا شدیم، اما یکی از کوچک ترینِ آن ها UV Sense بود. این سنسورهای کوچک که ارزش قرار گیری در لیست کوچکترین های تکنولوژی را دارد در زیر ناخن های دست شما جای می گیرند و از آنجا با توجه به نور آفتاب، می توانند اشعه ی ماورای بنفشی که با پوست شما تماس پیدا می کند را اندازه گیری کنند.

هدف این پروژه اندازه گیری نور دریافتی از خورشید از طریق یک روش ارگانیک می باشد. بنابراین این سنسورها می توانند زمانی که شما بیش از حد در معرض اشعه ی ماورای بنفش خورشید قرار گرفتید (که خطر ابتلا به سرطان های پوستی را افزایش می دهد) به شما هشدار دهند. UV Sense میزان ماورای بنفشی که در طول زمان به پوست شما برخورد داشته است را محاسبه کرده و آن را از طریق یک اپلیکیشن که بر روی اسمارت فون شما نصب می شود به شما اطلاع می دهد. این تکنولوژی می تواند شما را در برابر خطرات آفتاب سوختگی شدید محافظت کند. ضمنا این سنسورها ضد آب هستند و به سادگی در دریا و استخرهای روباز هم می توان از آنها استفاده کرد.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

سنسورهای کوچک UV Sense در لیست کوچکترین های تکنولوژی در دنیا

۳_ نانو اتومبیل هایی با چرخ های بسیار کوچک

پروفسور شیمی دان، Ben L. Feringa رهبری پروژه ی ساخت نانو اتومبیل هایی را برعهده دارد که سایز آن ها به اندازه ی یک مولکولِ چند اتمی می باشد! این نانو اتومبیل ها، مدل های کوچکی هستند که دانشمندان می توانند آنها را با میکروسکوپ های کوچک STM حرکت دهند. این نانو اتومبیل ها که در بیست کوچکترین های تکنولوژی ما قرار دارند دارای ۴ چرخ مولکولی هستند که در برابر الکترون ها از خود واکنش نشان می دهند.

دانشمندان می توانند با استفاده از STM ها به این نانو اتومبیل ها الکترون شلیک کنند تا چرخ ها از خود واکنش نشان دهند و اتم های خود را برای ایجاد حرکت تکان کنند. به عبارت دیگر، این دستگاه یک ماشین مولکولی عملیاتی می باشد. Feringa یکی از سه نفری است که اخیرا جایزه ی نوبل را در بخش نانوتکنولوژی دریافت کرده اند. او امیدوار است که این پروژه به ساخت نانو اتومبیل هایی منجر شود که می توانند خودشان حرکت کنند تا در اکتشافات آینده ی بشر در موضوع نانوتکنولوژی مورد استفاده قرار گیرند.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

نانو اتومبیل هایی به اندازه ی یک مولکولِ چند اتمی

۴_ سیستم های بازی فوق العاده کوچک POCKETSPRITE

POCKETSPRITE های جاه طلب، سیستم های بازی جدیدی هستند که به اندازه ی یک جاسوئیچی کوچک می باشند. این دستگاه های کوچک به این خاطر در لیست کوچکترین های تکنولوژی قررا گرفته اند که هر آن چه که برای اجرای یک بازی ویدیویی به آن نیاز داشته باشید را دارند: رم، اتصال وای فای، حافظه ی داخلی، باتری و کنترلر کلاسیکی که شامل یک D-pad، دکمه های A و B و استارت/سلکت و… می شود. ارتفاع این دستگاه فقط ۲ اینچ می باشد.

PocketSprite با شبیه سازهایی از Game Boy, Game Boy Color, Sega Game Gear و Sega Master System سازگار می باشد، بنابراین شما می توانید بازی های قدیمی مورد علاقه ی خود را هم با آن اجرا کنید. Jeroen Domburg که سازنده ی این دستگاه می باشد، امیدوار است تا بسیاری از بازی های indie بر روی این پلتفورم ساخته شوند. او اعتقاد دارد که وقت صرف کردن پای این دستگاه به هرحال بهتر از هدر کردن وقت با اسپینرها می باشد!

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

POCKETSPRITE سیستم بازی کوچکترین های تکنولوژی در دنیا

۵_ یک DRONE (هواپیمای بدون خلبان) که بر روی انگشت شما جای می گیرد

به نظر شما کوچکترین ماشین پرنده ی دنیا چه سایزی دارد؟ در این زمینه هم بین کمپانی های بزرگ تکنولوژی در دنیا رقابت سختی وجود دارد، اما به نظر می رسد که Aerix با کوادکوپتر Aeirus خود، گوی سبقت را از رقبا ربوده باشد. این drone عملیاتی کوچک به راحتی بر روی انگشت دست شما جا می شود. هدایت آن بسیار آسان بوده و از اتصال ۲٫۴ گیگاهرتزی استفاده می کند.

شارز باتری این دستگاه ۱۵ دقیقه طول می کشد و شما می توانید با هر شارژ کامل آن حدود ۵ دقیقه پرواز کنید. این دستگاه به لطف پایاسازی ۶ محوره بسیار نرم پرواز می کند. همچنین چندین چراغ LED زیبا برای پرواز در شب بر روی این پرنده تعبیه شده است. پرواز در فضای باز با این دستگاه توصیه نمی شود.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین کوادکوپتر دنیا در لیست کوچکترین های تکنولوژی در دنیا

۶_ کوچکترین رادیوهایی که تا به حال وجود داشته اند

به نظر شما کوچکترین رادیوی دنیا چه اندازه ای دارد؟ یادتان باشد که ما تا به اینجا کامپیوترهایی به اندازه ی یک دانه نمک و drone هایی که بر روی یک انگشت جا می شوند را به شما معرفی کرده ایم، پس یک رادیو می تواند خیلی کوچکتر از آن ها هم باشد. به لطف تحقیقات و کار تیمی از دانشمندان برکلی، اندازه ی کوچکترین رادیوی دنیا فقط به اندازه ی یک نانو لوله ی کربنی می باشد!

این رادیو چگونه کار می کند؟ نانو لوله ی مذکور در بین دو الکترود فوق العاده کوچک قرار می گیرد که در کنار هم می توانند نقش گیرنده، تیونر، تقویت کننده و هر چیزی که یک رادیو به آن نیاز دارد را ایفا کنند: طبیعت الکتریکی انعطاف پذیر نانو لوله ی کربنی اجازه ی سوئیچ کردن بین تمامی این نقش ها را به این رادیو می دهد. این رادیوی میکروسکوپی حتی می تواند سیگنالی را دریافت کرده و از طریق بلندگو پخش کند.

این رادیو برای بیش از یک دهه است که در بین ما حضور دارد: حتی نسخه های کوچک تری از آن وجود دارند که با همین مبانی، اما در شکل های محدودتری کار می کنند. از این رادیوهای کوچک در کارهای پزشکی استفاده می شود، اما بیشترِ توانایی های بالقوه ی این رادیوها هنوز بلا استفاده باقی مانده اند.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین رادیویی که تا به حال وجود داشته است

۷_ کوچکترین ویولون دنیا که حتی نمی توانید آن را ببینید!

به لطف شگفتی های دانش، نواختن کوچکترین ویولون دنیا اکنون ممکن شده است! Project Soli یک تلاش و تبلیغ گوگلی برای ساخت یک چیپ کامپیوتری بود که از رادار برای کشف حرکات استفاده کند. Project Soli دارای استفاده های آزمایشی کمی، مثل توانایی تبدیل حرکات بسیار کوچک به صدا بود و حالا می توانید ببینید که این تلاش اکنون به کجا ختم شده است.

افرادی که در طراحی I / O شرکت داشتند، Soli را گرفته و از آن برای ایجاد یک بلوک سنسور کوچک در اندازه ی یک پد لمسی استفاده کردند. این سنسور حرکات بسیار کوچک انگشتان شما، مثل لغزش انگشت شست و دیگر انگشتان شما در نواختن یک آهنگ با ویولون را کشف می کند. این حرکات تبدیل به صداهای واقعی ویلون می شوند. پس می توان گفت که کوچکترین ویولون دنیا در واقع اصلا قابل دیده شدن نیست و برای نواختن آن باید فقط به انگشتان خود نگاه کنید! البته باز هم برای خبره شدن در آن نیاز به تمرین خواهید داشت.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین ویولون دنیا که حتی نمی توانید آن را ببینید!

۸_ کوچکترین تلفن همراه دنیا

اصلا چرا شما باید به تلفن همراهی نیاز داشته باشید که به دلیل کوچک بودن بیش از حد، به سختی می توان از آن استفاده کرد؟ طبق گفته ی سازندگان این تلفن همراه، آن ها فقط این موبایل را ساخته اند تا بگویند که می توانند چنین کاری را انجام دهند! این تلفن همراه که the Zanco Tiny T1 نامیده می شود، تقریبا هم اندازه ی دستگاه بازی PocketSprite است که در این مطلب به آن اشاره کردیم. نمایشگر آن به اندازه ای است که می توان نوشته های روی آن را خواند و بر روی صفحه ی آن تایپ کرد.

این تلفن همراه قابلیت ذخیره ی ۳۰۰ شماره تلفن و ۵۰ پیامک را داشته و از نانو سیمکارتی بهره می برد که از شبکه ی ۲G پشتیبانی می کند. باتری این موبایل قابلیت ۱۸۰ دقیقه مکالمه را به شما می دهد که عملکرد آن با توجه به اندازه ی کوچک این گوشی بسیار فوق العاده می باشد.

البته ساخت این گوشی کلا پروژه ای آزمایشی می باشد، ولی Kickstarter پیشنهادهایی را درباره ی کاربردهایی که این موبایل می تواند داشته باشد به ما می دهد. مثلا، اگر شما کودکی در خانه داشته باشید که هنوز به سن مناسب برای استفاده از یک اسمارت فون نرسیده باشد، می توانید این موبایل را به او بدهید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کند. فقط حواستان به شارژ این گوشی باشد!

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین تلفن همراه دنیا: the Zanco Tiny T1

۹_ کوچکترین ماهواره ی دنیا که توسط یک نوجوان خلاق ساخته شده است

به این ماهواره ی کوچک نگاه کنید! آنقدر کوچک است که درون کیف شما هم جا می شود. اما این ماهواره کاملا واقعی است و توسط یک نوجوان ۱۸ ساله به نام “ریفاح شاروک” و تیمش ساخته شده است. هندی ها این ماهواره را حتی توسط ناسا به فضا فرستادند. این ماهواره طبق برنامه ۱۲۵ دقیقه در مدار قرار گرفت و سپس به درون اقیانوس سقوط کرد.

تمام تجهیزات موجود در این ماهواره طوری طراحی شده بودند تا تفاسیر پایه ای را انجام دهند، که این کار ظاهرا با موفقیت هم انجام شد. مدارهای روی برد این ماهواره توسط پلیمر فیبر کربنی که با پرینتر سه بعدی ساخته شده بود محافظت می شدند. درون این ماهواره تکنولوژی nano Geiger counter برای محاسبات تشعشعات موجود در فضا قرار داده شده بود. خب! این کشف بزرگ نوجوان هندی بود، شما در ۱۸ سالگی چه کارهایی می توانستید انجام دهید؟!

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین ماهواره ی دنیا که توسط “ریفاح شاروک” و تیمش ساخته شده است

۱۰_ کوچکترین حسگر دنیا که نیازی به باتری ندارد

این سنسور فوق العاده کوچک ساخت Fujitsu فقط ۸۲ میلی متر طول و ۲۴ میلی متر پهنا دارد. Fujitsu این سنسور را کوچکترین سنسور ساخته شده در دنیا می خواند. البته این بیان کمی جاه طلبانه است، ولی به هر حال این سنسور را می توان کوچک ترین سنسور مستقلی که تا به حال در دنیا ساخته شده است نامید. این سنسور از تکنولوژی انتقال بی سیم برای حس کردن پارامترهایی مانند دما و رطوبت استفاده می کند و سپس داده ها را برای جمع آوری به دستگاه های بزرگتر ارسال می کند.

جالب ترین نکته در مورد این سنسور این است که نیازی به باتری ندارد و اگر درست در مکان خود قرار گیرد هیچ وقت انرژی آن به اتمام نمی رسد! این سنسور از انرژی خورشیدی استفاده می کند و آنقدر کوچک است که فقط یک سلول خورشیدی توانایی تامین انرژی آن را دارد. جالب است بدانید که این سنسور از طریق ارتباط وایرلس می تواند تا شعاع ۷ کیلومتر داده های خود را ارسال کند. می توان تعداد زیادی از این سنسورها را در محیطی که دستیابی آن برای انسان سخت است قرار داد و اطلاعات لازم را برای سال های سال بدون دخالت انسان جمع آوری کرد. حتما با این تفاسیر شما هم متوجه عظمت این پروژه شده اید! Fujitsu واقعا کاری بسیار عظیم انجام داده است.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

سنسور فوقِ کوچک ساخت Fujitsu – کوچکترین های تکنولوژی در دنیا

۱۱_ کوچکترین وب سرور دنیا فقط به اندازه ی یک نقطه است!

دو نکته ی شگفت انگیز درباره ی این سرور که در لیست کوچکترین های تکنولوژی در دنیا وجود دارد جالب توجه است. اولا، سایز این سرور به اندازه ی سر کبریت است. دوما، این سرور در سال ۱۹۹۹ ساخته شده است، یعنی در زمانی که سرورهای سنتی هر ویژگی خاصی را داشتند، به جز کوچک بودن و قابل حمل بودن! داستان از سرگرمی یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه ماساچوست شروع شد، جایی که Hariharasubrahmanian Shrikumar سروری را با کوچکترین چیپ میکروکنترلر آن زمان طراحی کرد و ساخت. او این کار را به تنهایی و در اوقات فراغتش انجام داده بود!

فقط چند ماه از آغاز کار، این سرور کوچک موفق به لینک حدود ۴۵۰۰۰ صفحه وب برای ۶۰۰۰ کاربر شد که واقعا برای یک دستگاه که فقط ¼ اینچ سایز داشت بسیار چشمگیر بود. بدیهی است که سرورهای وب تا قبل از آن زمان ساده تر بوده و قابلیت انتقال محتوای بسیار پیچیده را نداشتند (به علاوه، در آن زمان کاربران اینترنت هم صبورتر بودند!). این سرور فقط ۲۵۶ بایت مموری داشت و با یک پورت سریال پایه کار می کرد. اگرچه این کشف، پایه ای برای اینترنت و سایر پیشرفت های عمده ای که بشر قرار بود در سال های آینده به دست بیاورد، ایجاد کرد.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

کوچکترین وب سرور دنیا – کوچکترین های تکنولوژی در دنیا

۱۲_ مدل های مینیاتوری از بزرگترین تکنولوژی های قرن اخیر

به خاطر داشته باشید، از زمانی که بشر به تکنولوژی دست یافته، همواره مدل های مینیاتوری تکنولوژی های خود را می ساخته است. یک موزه (موزه مهندسی صنایع کوچک Carlsbad، CA)، برای جمع آوری این شاهکارهای بشری، قبل از اینکه از خاطر انسان ها محو شوند وجود دارد. در این موزه می توانید انواع هواپیماهای کوچک، ماشین های کوچک، نسخه های فوق العاده کوچک از تجهیزات کارخانه ها، اسلحه های کوچک، موتورهای کوچک و خیلی دیگر از دستگاه های بشری را در ابعادی بسیار کوچکتر مشاهده کنید. البته جالب است بدانید که تمام این دستگاه ها کار هم می کنند!

ایده ی ساخت نسخه های کوچک از تکنولوژی های جدید فقط برای سرگرمی مطرح نشده است. بسیاری از این دستگاه ها برای نشان دادن میل به خودنمایی یا رقابت در انسان ها ساخته می شوند. سازندگان برای برگزاری رقابت بین مهندسین جوان، از طراحی مدل های کاری کوچک از اتومبیل هایشان و یا انواع ماشین آلات توسط این مهندسین جوان استفاده می کنند. برای کسانی که بتوانند این رقابت را ببرند، آینده ی شغلی خوبی در آن کمپانی پیش بینی می شود.

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!

مدل های مینیاتوری از بزرگترین تکنولوژی های قرن اخیر – کوچکترین های تکنولوژی در دنیا

بنابراین، علاوه بر اینکه ساخت ماشین ها به وسیله ی قطعاتِ نانو به خودی خود بسیار تحسین برانگیز است، اما این کار باعث می شود که ما همواره این تکنولوژی هایی که روزی به وسیله ی بشر مورد استفاده قرار می گرفتند را به یاد داشته باشیم.

در این مطلب با عنوان کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک! در محضر شما بودیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید در دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

منبع: www.digitaltrends.com

با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک! با کوچکترین های تکنولوژی در دنیا آشنا شوید, کارهای بزرگ در ابعاد کوچک!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه