جشنواره «شهروند برتر» در استان سمنان برگزار می‌شود


جشنواره «شهروند برتر» در استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: جشنواره شهروند برتر باهدف تشویق مردم به مسئولیت‌پذیری و فرهنگ شهرنشینی در استان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، امیر بینایی در نشستی با حضور اصحاب رسانه که صبح یکشنبه در استانداری سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه جشنواره شهروند برتر در استان به‌زودی برگزار می‌شود، تأکید کرد: معرفی و تشویق شهروندان برگزیده در ابعاد مختلف زندگی شهری به‌خصوص ارتقاء شاخص‌های فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی و همچنین الگوسازی زندگی همراه با سلامت عمومی در زمره محورهای این همایش هستند.

وی بابیان اینکه تشویق شهروندان به تلاش برای ارتقاء شاخص‌های فرهنگ شهروندی، هدف جشنواره شهروند برتر است که توسط دفتر اجتماعی استانداری سمنان برگزار می‌شود، افزود: شناسایی افتخارآفرینان اجتماعی و ارج نهادن به مسئولیت‌پذیری در سایه اقدامات شاخصی که شهروندان در سطح استان صورت داده‌اند، درزمینهٔ محورهای همایش شهروند برتر محسوب می‌شوند.

خدمات شایسته شهروندان مورد تقدیر قرار می‌گیرد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: در اجرای همایش شهروند برتر، مجموعه استانداری نیم‌نگاهی نیز به آموزش‌های شهروندی و همچنین بانک اطلاعاتی جامع نخبگان استان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و ... دارد که در آینده می‌تواند به برنامه‌ریزی در حوزه توسعه شهری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی کمک شایانی کند.

بینایی بابیان اینکه خدمات شایسته شهروندان درصورتی‌که با تشویق همراه باشد، به دیگران تسری خواهد یافت، تأکید داشت: ایجاد انگیزه در بین شهروندان یکی از رئوس همایش شهروند برتر در استان سمنان خواهد بود.

وی درباره روند ارزیابی شهروندان نیز توضیح داد: تطبیق اقدامات شهروندان نمونه در سطح استان سمنان باارزش‌های فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی، تلاش برای ارتقای شهری و ... در یک جریان فرآیند سازی فرهنگی و اجتماعی در قالب کارگروه اجرایی این همایش به انجام خواهد رسید و طی آن با همکاری مردم، شهروندان نمونه معرفی و موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

کد خبر 4312871

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز