راهنمای انتخاب چرخ خیاطی خوب خانگی


برای شروع کسب و کار خانگی نیاز به ابزار مناسب دارید. تولید پوشاک و خیاطی یک کار حرفه ای است که باید طبق یک برنامه حساب شده انجام شود. بدون داشتن چرخ خیاطی مناسب نمی توانید هیچ لباسی را بدوزید و سفارش های مشتری را به درستی انجام دهید. بدیهی است که هر خانمی با [...] نوشته راهنمای انتخاب چرخ خیاطی خوب خانگی اولین بار در فروشگاه اینترنتی...

برای شروع کسب و کار خانگی نیاز به ابزار مناسب دارید. تولید پوشاک و خیاطی یک کار حرفه ای است که باید طبق یک برنامه حساب شده انجام شود. بدون داشتن چرخ خیاطی مناسب نمی توانید هیچ لباسی را بدوزید و سفارش های مشتری را به درستی انجام دهید. بدیهی است که هر خانمی با داشتن ابزار مناسب در کسب و کار خانگی خود موفق تر خواهد بود. برای خرید چرخ خیاطی چه معیارهایی دارید؟ آیا برندهای معتبر چرخ خیاطی می توانند موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنند؟ آیا چرخ خیاطی های گران قیمت و پیشرفته مناسب کسب و کارتان هستند یا خیر؟ دراین مطلب از چگونگی انتخاب چرخ خیاطی خوب برای کارآفرینی و کسب درآمد در منزل می گوییم.

انواع چرخ خیاطی

انواع چرخ خیاطی دستی، برقی، صنعتی، کامپیوتری، راسته دوزی، گلدوزی و غیره در بازار به فروش می رسند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. با توجه به نوع کار می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. برای مثال چرخ خیاطی راسته دوزی برای گلدوزی روی لباس مناسب نیست. اگر قصد دارید در تولید ملحفه و رو بالشی فعالیت داشته باشید با انتخاب چرخ خیاطی راسته دوزی می توانید سفارش ها را انجام دهید ولی هرگز نمی توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید. بهترین معیار برای انتخاب چرخ خیاطی خانگی تعیین نیاز اساسی خیاط و نوع دوخت است.

چرخ خیاطی های خانگی باید بتوانند چندین نوع دوخت متفاوت با طول و عرض زیگزاگ را اجرا کنند. در انتخاب چرخ خیاطی خوب خانگی قابلیت جا دکمه خودکار، دوخت زیپ، انواع دوخت تزئینی، کش دوزی با عرض مختلف را حتما در نظر بگیرید. خیاط های خانگی باید بتوانند با امکاناتی که دارند دوخت تمیز و با سلیقه ای را تحویل دهند و این امر بستگی به انتخاب چرخ خیاطی دارد. به طور کلی انواع چرخ خیاطی در سه گروه قرار می گیرند:

راهنمای انتخاب چرخ خیاطی خوب خانگی

الف- چرخ خیاطی دستی

این چرخ خیاطی ها وسیله کار مادر ها و مادر بزرگ ها بوده و امروزه کمتر کسی از این چرخ خیاطی های خانگی استفاده می کند. چرخ خیاطی های دستی از انواع دیگر بسیار ارزان قیمت تر هستند و هیچ لوازم اضافی و برنامه ویژه ای ندارند. به طور معمول با به حرکت در آوردن دسته، چرخ خیاطی شروع به کار می کند و دوخت راسته را تحویل می دهد. باور کنید بسیاری از خانم های خانه دار با همین وسیله ساده، توانسته اند درآمدزایی خوبی داشته باشند.

ب-چرخ خیاطی برقی

این چرخ خیاطی ها با استفاده از نیروی برق کار می کنند و شامل انواع مختلفی از چرخ خیاطی های امروزی می شوند. با استفاده از یک دینام ساده نیز می توان چرخ خیاطی قدیمی مادر بزرگ را برقی کرد. البته انتخاب چرخ خیاطی برقی مدرن مزایای بسیاری دارد که قابل مقایسه با چرخ های دستی نیست. برنامه های کامپیوتری، قابلیت گلدوزی، دوخت تمیز و حرفه ای، قابلیت کش دوزی با عرض های مختلف، دوخت دکمه و باز کردن جا دکمه و بسیاری از قابلیت های کاربردی بر روی چرخ خیاطی های مدرن امروزی وجود دارد که می تواند کسب کار خانگی را متحول کند.

ج-چرخ خیاطی صنعتی

انتخاب چرخ خیاطی صنعتی را به خانم هایی که قصد راه اندازی کسب و کار خانگی خود را دارند، توصیه نمی کنیم. چرخ خیاطی صتعتی برنانه های خیاطی و تمیز کاری بیشتری دارد و مناسب دوخت پارچه هایی با ضخامت بسیار بیشتر است. به طور کلی این نوع چرخ خیاطی مناسب تولیدی های پوشاک بوده و برای کارهای حرفه ای بسیار مناسب است. اگر می خواهید در دوخت لباس زنانه، مردانه یا بچه گانه فعالیت داشته باشید و کسب و کار خانگی خود را شروع کنید چندان نیازی به چرخ هیاطی صنعتی ندارید. انتخاب چرخ خیاطی کامپیوتری می تواند هوشمندانه تر باشد.

راهنمای انتخاب چرخ خیاطی خوب خانگی

انتخاب چرخ خیاطی خوب

با توجه به نیاز خیاط می توان چرخ خیاطی مناسب تری را انتخاب کرد. به پیشنهاد ناریسه در انتخاب چرخ خیاطی این موارد را در نظر بگیرید:

چرخ خیاطی را متناسب با نیاز خود تهیه کنید. انتخاب چرخ خیاطی بر اساس شکل ظاهری، رنگ و … کار چندان درستی نیست. به کارایی و ویزگی های چرخ خیاطی توجه کنید. چرخ خیاطی خانکی ماکو گرد بسیار مناسب تر از نوع ماکو دراز است. چرخ خیاطی های دارای ماکو دراز ارتعاش خیلی زیادتری دارند. در انتخاب چرخ خیاطی نوعی را انتخاب کنید که پایه های فشار دهنده قوی تر داشته باشد. این دستگاه می تواند انواع پارچه های ضخیم تر را نیز بدون فشار بدوزد. بدنه چرخ خیاطی را بررسی کنید. دریچه ها باید کاملا بسته و محک باشند. قاب دستگاه باید کاملا اندازه و ثابت باشد. موفعیت سوزن چرخ خیاطی در وضعیت پایین و دارای قابلیت جا به جایی برای انواع دوخت باشد. جنس بدنه چرخ خیاطی باید از مواد مرغوب و با کیفیت بوده و وزن دستگاه در حد مناسبی باشد. چرخ خیاطی های خانگی سبک و قابل حمل هستند. از برندهای معتبر یک چرخ خیاطی خوب را انتخاب کنید تا از خدمات پس از فروش، گارانتی تعمیر و سرویس در نمایندگی های مجاز بهره مند شوید. خدمات پس از فروش و امکانات تعمیر مهم ترین یژگی در انتخاب چرخ خیاطی خوب خانگی است. با توجه به بودجه شاید انتخاب محدودتری داشته باشید ولی با به کارگیری توصیه های گفته شده می توانید بهترین را انتخاب کنید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟