تعویض پوشکی نوزاد، چه نکاتی لازم است؟


تعویض پوشکی نوزاد، چه نکاتی لازم است؟

پوشک‌ها امروزی بزرگ‌ترین هدیه مدرنیته به والدین است چون خیلی زود می‌توان این فرایند را به پایان برد.

نی نی بان، گروه ترجمه: بهتر است بدانید با آمدن نوزاد به خانه، دست‌کم روزی 10 بار باید پوشک او را عوض کنید که تقریبا 70 بار در هفته، 280 بار در ماه و 3360 بار در سال را شامل می‌شود. بنابراین باید تخصص لازم در تهیه و استفاده از آن را برای کودک داشته باشید.

اول خبر خوب
با وجود آنکه تعویض پوشک نوزاد معمولا عمل بدبویی است، اما خیلی زود سرعت‌تان بالا می‌رود و این کار برای‌تان آسان‌تر خواهد بود. این زمان با وجود کوتاه بودن،‌ زمانی برای شما و فرزندتان است و با وجود آنکه ممکن است خسته‌کننده باشد اما بعد از تمیز شدن کودک، شما به عنوان والدین احساس رضایت بهتری خواهید داشت. انجام کارهایی مانند غلغلک و ضربه‌های آرام به شکم می‌تواند این زمان را برای کودک سرگرم‌کننده کند.

تعویض پوشکی نوزاد، چه نکاتی لازم است؟

انتخاب اندازه مناسب پوشک
پوشک‌ها امروزی بزرگ‌ترین هدیه مدرنیته به والدین است چون خیلی زود می‌توان این فرایند را به پایان برد. برای انتخاب یک پوشک باید دو چیز را مدنظر قرار دهید وزن و سن کودک. اما در عین حال باید خواستان به نشت پوشک و رد قرمزی روی پوست کودک باشد. این موارد نشان می‌دهد که پوشک با سن و وزن نوزاد متناسب نیست و باید آن را عوض کنید.

جدول زمان‌بندی تعویض
هیچ روش درست و نادرستی برای تعویض پوشک وجود ندارد اما بهتر است به این نکات توجه کنید:
نوزاد نورس: تا زمانی که بندناف نوزاد نیفتاده است، انواعی از پوشک را استفاده کنید که یک شکاف در منطقه شکم دارند. بنابراین لازم نیست قسمت بالای پوشک را تا کنید تا بندناف خشک شود.
پسربچه‌ها: برای جلوگیری از ادرار مجدد کودک حین تعویض، زمان جایگزینی پوشک کثیف و تمیز را طولانی نکنید و کودک را در این زمان تنها نگذارید. می‌توانید در این فاصله یک پارچه روی آلت کودک قرار دهید تا نشتی نداشته باشد.
دختربچه‌ها: نوزاد دختر را برای جلوگیری از گسترش باکتری به واژن باید از جلو به عقب تمیز کنید. ترشحات سفید لبه آلت را تمیز نکنید زیرا این ترشحات جزو ترشحات محافظ طبیعی است و بهتر است باشد.

مشخصات یک پوشک خوب
اگر می‌خواهید برای فرزندتان پوک بخرید چند نکته را باید مدنظر قرار دهید. از جمله اینکه پوشکی را انتخاب کنید که قیمت مناسبی داشته باشد و به خصوص در 6 ماهه اول انواعی را انتخاب کنید که بلند باشد چون تا این سن نوزاد فقط شیر مادر می‌خورد و مدفوع آبکی خواهد داشت و اگر بلند نباشد می‌تواند تا کمر کودک نشت کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پوشک خوب میزان جاذب بودن آن است. پوشکی که جذب خوبی نداشته باشد گلوله گلوله می‌شود بنابراین بهتر است انواعی را انتخاب کنید که لایه جاذب رطوبت داشته باشد. در عین حال پوشک باید ظریف باشد تا زیر شلوار زیادی حجیم نشود. دقت کنید که پوشک اگر ظریف نباشد ممکن است پای کودک کج شده و بر راه رفتن او اثر بگذارد. به این نکته هم دقت کنید که بهتر است لایه رویی پوشک کتان باشد تا امکان تبادل هوا با بیرون وجود داشته باشد و کودک دچار سوختگی نشود.

کی سایزش را عوض کنید
زمانی که محتویات پوشک به بیرون نشت می‌کند زمان تعویض سایز پوشک است. حتما اندازه پوشکی فعلی را از نظر تناسب آن با فرزندتان بررسی کنید اگر متوجه قرمزی اطراف پا و روی شکم شدید به احتمال زیاد پوشک برای فرزندتان کوچک شده است. حتی اگر احساس کردید پوشک در پای نوزاد زیادی گرم است نشان‌دهنده زمان تعویض پوشک است. به این ترتیب بهتر است سایز بعدی پوشک را امتحان کنید تا میزان راحتی و جاذب بودن آن را بررسی کنید. اگر نشتی متوقف شد به این معناست که پوشک مناسب است اما اگر بین پاها و کمر فاصله زیادی وجود داشت، پوشک بزرگ است و باید صبر کنید تا کودک یکی دو کیلو وزن اضافه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!