نیازسنجی و تنوع بازار هدف دو بال صادرات است


نیازسنجی و تنوع بازار هدف دو بال صادرات است
به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی، افزود: توسعه واحدهای تولیدی صادرات محور، معرفی تولیدات استان در راستای جذب بازارهای بین المللی باید اولویت نخست تصمیم سازان بخش اقتصادی این استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: فعالیت های اقتصادی و صادراتی نباید به یک یا چند کشور محدود باشد و اعزام تیم های اقتصادی و پذیرش سفرای کشورهای مختلف همگام با نیازسنجی، کلید موفقیت در صادرات استان است.
وی اظهار داشت: رمز جذب بازار های هدف کشورهای همسایه از قبیل افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان و حوزه آسیای میانه تولیدات باکیفیت و قیمت های رقابتی است و استان مرکزی به عنوان قطب صنعت ایران باید در این راستا گام بلندی بردارد.
استاندار مرکزی بیان کرد: این استان در حوزه تولید صادرات محور، استعدادهای بالقوه ای دارد که از جمله آن می توان به محصولات صادراتی در بخش های صنایع غذایی، معدنی، نساجی، کشاورزی، شیمیایی، برق و پتروشیمی اشاره کرد که در صورت معرفی این ظرفیت های ارزشمند می توان به راحتی بازارهای منطقه را به دست آورد.
وی افزود: برخی از کشورها در منطقه محور شرارت ها و توطئه پراکنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و مسئولان اقتصادی و تولیدکنندگان استان مرکزی باید از کشور جایگزین برای توسعه مراودات اقتصادی بهره بگیرند.
آقازاده بیان کرد: صادرات استان مرکزی در حدود سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل قابل قبول است، اما برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و در نهایت بالندگی اقتصادی استان، باید تولیدات انبوه، ارزان قیمت و با کیفیت در راستای جذب بازارهای بیشتر بین المللی در دستور کار صنایع قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در دو ماه نخست بهار بیش از 178 میلیون دلار انواع کالا به وزرن 264 تن از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
محمدرضا حاجی پور افزود: صادرات استان مرکزی از لحاظ ارزش 26 درصد و از نظر وزن بیش از 22 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: افغانستان، ترکیه و عراق بیشترین بازارهای صادراتی استان در سال جاری بوده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی میزان واردات استان مرکزی در 2 ماه نخست امسال را 56 میلیون دلار به وزن 16 هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش چهار درصد رشد و از نظر وزنی 16 درصد کاهش داشته است.
بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار حدود 300 واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.
3017/6013/
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز