آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی بدون الگو


دوخت لباس دخترانه یک کار حرفه ای است و بسیاری از تولیدی های پوشاک در این زمینه به صورت تخصصی کار می کنند. پارچه لباس کودکان باید نخی و نرم باشد تا به پوست حساس کودکان آسیب نرساند. انتخاب لباس نخی، راحت و سبک در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد. پارچه های نخی مانع از [...] نوشته آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی بدون الگو اولین بار در...

دوخت لباس دخترانه یک کار حرفه ای است و بسیاری از تولیدی های پوشاک در این زمینه به صورت تخصصی کار می کنند. پارچه لباس کودکان باید نخی و نرم باشد تا به پوست حساس کودکان آسیب نرساند. انتخاب لباس نخی، راحت و سبک در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد. پارچه های نخی مانع از تعریق شده و گرمای بدن کودک را افزایش نمی دهند. در این مطلب آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی زیبایی را برای مادران جوان در نظر گرفتیم. اگر به خیاطی و دوخت و دوز علاقه دارید این مطلب برای شما نوشته شده با ناریسه تا انتها همراه باشید.

آموزش دوخت لباس دخترانه بدون الگو

آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی بدون الگو

بله بدون الگو هم می توانید یک لباس دخترانه بسیار زیبا را بدوزید. قبل از هر کاری یک پارچه مناسب انتخاب کنید. از پارچه های خنک و دارای الیاف طبیعی برای دوخت لباس دخترانه تابستانی استفاده کنید. بهتر است از رنگ های شاد، دارای طرح های فانتزی، گلدار و با رنگ های روشن برای نشان دادن سلیقه و هنر خیاطی خود کمک بگیرید.

برای خرید پارچه، قد کودک را تا روی زانو اندازه بگیرید. این مقدار پارچه برای دوخت لباس دخترانه مورد نظر ما کافی است. برای اطمینان می توانید پارچه را قبل از دوخت آبکشی کنید تا بعد از دوخت دچار آب‌رفتگی نشود. اغلب پارچه های نخی پس از شستشو کمی آب رفته و کوتاه می شوند. این مقدار چندان زیاد نیست و تنها در آبکشی اول اتفاق می افتد. پس از خشک شدن پارچه را اتو کنید تا بدون چروک باشد.

آموزش دوخت لباس دخترانه را شروع می کنیم. برای این لباس زیبای تابستانی هیچ الگویی نیاز ندارید. در واقع بدون رسم الگو و متدهای متداول خیاطی می توانید یک لباس بسیار زیبا را در کوتاه ترین زمان بدوزید. پارچه را روی میز کار و یا سطح صافی پهن کنید. فرض می کنیم یک متر پارچه برای دوخت لباس تهیه کرده اید. به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر از بالای پارچه را جدا کنید. این قسمت برای دوخت بند لباس استفاده می شود.

۸۰ سانتی متر بقیه پارچه به همین صورت در دوخت لباس استفاده می شود. این آموزش دوخت لباس دخترانه بدون الگو تهیه می شود. اکنون پارچه ای مستطیل شکل و بدون هیچ برش اضافی را در اختیار دارید که بایستی با کش دوزی به زیبایی روی آن کار کنید. کش دوزی لباس کار بسیار ساده ای است.

آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی بدون الگو

آموزش دوخت لباس دخترانه با کش دوزی

از کش ماسوره برای دوخت کشی استفاده کنید. ماسوره را با کش ماسوره به طور کامل پر کنید. رنگ کش را با توجه به طرح پارچه سیاه یا سفید انتخاب کنید. این کش در قسمت زیر لباس قرار گرفته و در دوخت نهایی دیده نمی شود. پارچه را از عرض شروع به دوخت کنید. روش دوخت به صورت خط های افقی با فواصل۲ سانتی متری است. از یک سمت پارچه شروع کرده و به یک ردیف دوخت ساده بزنید. ردیف بعدی را با ۲ سانتیمتر فاصله و به صورت صاف و راسته بدوزید. این کار را تا ۲۰ سانتیمتر ادامه دهید. دوخت با کش ماسوره موجب چین خوردگی زیبایی در پارچه می شود.آموزش دوخت لباس دخترانه بدون الگو با کش دوزی به سادگی انجام می شود.

.IRPP_ruby , .IRPP_ruby .postImageUrl , .IRPP_ruby .centered-text-area .IRPP_ruby , .IRPP_ruby:hover , .IRPP_ruby:visited , .IRPP_ruby:active .IRPP_ruby .clearfix:after .IRPP_ruby .IRPP_ruby:active , .IRPP_ruby:hover .IRPP_ruby .postImageUrl .IRPP_ruby .centered-text-area .IRPP_ruby .centered-text .IRPP_ruby .IRPP_ruby-content .IRPP_ruby .ctaText .IRPP_ruby .postTitle .IRPP_ruby .ctaButton .IRPP_ruby .ctaButton .IRPP_ruby:after
بیشتر بخوانید
پارچه گیپور برای لباس مجلسی

این خط های افقی قسمت بالاتنه و روی سینه لباس را تشکیل می دهد. اکنون دو طرف مستطیل را از طول به هم بدوزید. یک دوخت راسته و ساده برای این لباس مناسب است. این دوخت درز پشت لباس است و شکل اصلی لباس را مشخص می کند. با دوخت درز پشت متوجه می شوید که لباس در بالاتنه کشی و در قسمت دامن آزاد است. پای دامن و بالای سینه را پس دوزی کنید. از راسته دوزی هم می توانید برای این قسمت ها استفاده کنید. درز پشت لباس را سردوزی کنید و نخ های اضافی را از پشت کار با قیچی ببرید. تمیزکاری های لازم را انجام دهید تا نخ اضافی در روی کار دیده نشود.

آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی بدون الگو

دوخت بند لباس دخترانه کشی

آموزش دوخت لباس دخترانه را با دوخت بند ادامه می دهیم. برای دوخت بند لباس از ۲۰ سانتیمتر پارچه ای که جدا کرده اید، استفاده کنید. برای دوخت بند به دو مستطیل ۱۰ در ۲۰ سانتیمتر نیاز دارید. این دو مستطیل را برای دوخت بند لباس در نظر بگیرید. همه خانم های هنرمند با دوخت بند لباس آشنا هستند. ابتدا از طول بند را دوخته و سپس بند را پشت و رو کنید. هر بند را اتو بزنید تا کاملا صاف و بدون چروک باشد. اکنون می توانید بندها را به بالاتنه وصل کنید. بندها را به بالاتنه جلو بدوزید و در پشت از یک دکمه برای وصل بند کمک بگیرید.

به این ترتیب آموزش دوخت لباس دخترانه تابستانی کش دوزی شده به پایان رسید. به همین سادگی می توانید یک لباس زیبا را دوخته و هنر خود را در معرض دید قرار دهید. این مطلب اختصاصی و برای خوانندگان ناریسه از اینجا ترجمه شده. اگر علاقه مند به دوخت لباس ساده و راحت هستید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا مدل های زیبا و جذاب تری را ارائه دهیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندکی تجملات برای سلامت روان خوب است