پربیوتیک چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟


پربیوتیک چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

پربیوتیک چیست؟ چه محصولاتی پربیوتیکی هستند؟ از چه مزیت های سلامتی با مصرف پربیوتیک بهره خواهید برد. در این مقاله از هاو کن یو به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و با شما کاربران فرا خواهیم گرفت که چه مواد غذایی دارای پربیوتیک هستند و چه مزیت های سلامتی برای شما به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید.

پربیوتیک چیست؟ چه محصولاتی پربیوتیکی هستند؟ از چه مزیت های سلامتی با مصرف پربیوتیک بهره خواهید برد. در این مقاله از هاو کن یو به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و با شما کاربران فرا خواهیم گرفت که چه مواد غذایی دارای پربیوتیک هستند و چه مزیت های سلامتی برای شما به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید.

قطعا همه شما در تبلیغات ماست و بر روی بسته بندی انواع آن، کلمه پروبیوتیک را شنیده و یا دیده اید و می دانید پروبیوتیک چیزیست که برای هضم مفید است. ممکن است خیلی اوقات درباره مشکل نفخ و مشکل معده تان با دوستی و یا مشکل در هضم غذا با دیگری صحبت کرده باشید و او به شما استفاده از پروبیوتیک ها را توصیه کرده باشد. اگر بخواهید تا کمی فراتر پیش بروید، شاید از خودتان بپرسید که پروبیوتیک ها دقیقا چه کاری برای بدن انجام می دهند؟ چه مقدار از آنها باید مصرف گردد؟ آیا ماست تنها ماده غذاییست که حاوی پروبیوتیک است؟

۱۴ نکته کلیدی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم چگونه گیاهخوار شویم ؟ (دلایل و روش ها)

اول از همه اجازه دهید تا درباره این مساله با شما کاربران صحبت کنیم که اصلا پروبیوتیک چیست؟ چه فوایدی برای انسان دارد؟ و چگونه پروبیوتیکی مناسب برای خودتان و خانواده تان انتخاب کنید؟

1 پربیوتیک چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟
2

علاوه بر پروبیوتیک، کلمه دیگری به نام پری بیوتیک نیز وجود دارد که در واقع پری بیوتیک ها، همان فیبرهای غیر قابل هضم و نشاسته های پایدار هستند که عامل تغذیه باکتریهای مفید و خوب بدن هستند. پری بیوتیک ها عاملی مفید برای پروبیوتیک هستند و باعث رشد پروبیوتیک ها می شوند.

غالبا مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک از جلمه سیر، مارچوبه، سبوس گندم و موز، دقیقا همان مواد غذایی هستند که بسیار سالم هستند. بنابراین استفاده از این مواد غذایی یکه معامله دوسر برد برایتان به حساب میاید، (زیرا علاوه بر این که سلامت بدنتان را ارتقا میدهند، پروبویتیک بدنتان را نیز افزایش می دهند.)

5 مورد از فواید پروبیوتیک که تا الان نمیدانستید

فلور روده را متعادل میسازد

4

هر زمانی که دچار اسهال ناگهانی (ناشی از ورود یک ویروس، باکتری یا انگل به بدنتان) شدید، به بدنتان پروبیوتیک برسانید. پروبیوتیک ها باعث کاهش شدت و زمان اسهال عفونی می شوند. قطعا اگر دچار اسهال شده باشید، درک می کنید که حتی یک دقیقه زودتر هم خلاص شدن از شر این مشکل چه قدر برایتان مفید خواهد بود.

از اسهال ناشی از استفاده ی آنتی بیوتیک ها جلوگیری می کند

6 پربیوتیک چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

آسان کردن سندروم روده تحریک پذیر (IBS)

8 پربیوتیک چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟
9

باکتریهای موجود در روده شما، نقش مهمی در ایجاد برخی ویتامین ها از جمله ویتامین K و برخی از ویتامین های گروه B را دارند.

کاهش التهاب

11 پربیوتیک چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

همچنین محققین احتمال این را می دهند که مصرف پروبیوتیک باعث کاهش میزان واکنش آلرژیک بزرگسالان نسبت به لبنیات میشود، اما هنوز هم مطالعات این مطلب را به صورت قطعی تایید نکرده اند.

بالا بردن میزان عملکرد سیستم ایمنی بدن

13

تاثیر پروبیوتیک ها بر روی سلامت قلب نیز مورد مطالعه قرارگرفته است، زیرا امکان این که در کاهش فشار خون نیز موثر باشند وجود دارد. (اگرچه تا کنون در این ضمینه به تاثیرات اندکی رسیده اند.)

چگونه فشار خون خود را اندازه بگیریم ؟

کاهش کلسترول خون با پربیوتیک ها

15

برخی از تحقیقات نشان داده اند که پروبیوتیک نیز بر روی آکنه، بیماری روزاسه و اگزما نیز تاثیرات مثبتی دارد. همچنین مطالعات نشان داده است که استفاده از مکمل های پروبیوتیک (مانند Lactobacillus GG) توسط مادران باردار و در دوران قبل از زایمان و همچنین استفاده برای نوزادان در در شش ماه اول تولد، احتمال ابتلا به اگزما در نوزاد را کاهش میدهد.

کاهش میزان اضطراب و افسردگی

17

پروبیوتیک ها در ضمینه جلوگیری از ایجاد آلرژی در کودکان نیز مفید هستند، به ویژه کودکانی که مادر آنها در دوران بارداری پروبیوتیک مصرف کرده باشد.

توجه داشته باشید که: تحقیقات انجام شده در مورد مزایای پروبیوتیک نسبتا جدید هستند و بنابراین هنوز شواهد قانع کننده ای برای صحت این مطلب وجود ندارد. اما آنچه که تا الان از این تحقیقات به دست آمده است بسیار امیدوار کننده بوده . بسیاری از نتایج این طور نشان داده اند که برای برخی مشکلات سلامتی، فقط یک نوع پروبیوتیک خاص موثر است. اما لازم به ذکر است که همچنان پتانسیل زیادی برای پیدا کردن نتایج جدید وجود خواهد داشت و امیدوار هستیم که نتایج مثبت بیشتر نیز در این ضمینه به دست آیند. قطعا در آینده تحقیقات بیشتری در ضمینه پروبیوتیک ها انجام خواهد شد تا از همه راه هایی که پروبیوتیک باعث سلامت نگه داشتن بدن انسان میشود نیز آگاهی یابید.

جمع بندی هاو کن یو

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی