«دلگان» رکوردار صدور کارت ملی هوشمند در سیستان و بلوچستان


«دلگان» رکوردار صدور کارت ملی هوشمند در سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان «دلگان» رتبه اول صدور کارت ملی هوشمند در استان را به خود اختصاص داده است.


رضا راحت دهمرده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در شهرستان دلگان ۳ ایستگاه برای صدور کارت ملی هوشمند مشغول هستند که به ترتیب در اداره پست، ثبت احوال «دلگان» و بخش «جلگه چاه هاشم» به مردم خدمات دهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان دلگان ۷۵ هزار نفر است، افزود: در حالی که میانگین صدور کارت ملی هوشمند در استان ۷۵ درصد است، تاکنون ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۵سال شهرستان دلگان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند و پیش بینی می شود تا۳ ماه آینده کار صدور کارت هوشمند در این شهرستان به پایان برسد.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم تا کار صدور کارت ملی هوشمند در استان نیز تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی همچنین از راه اندازی۲ دفتر ثبت اسناد در شهرستان دلگان خبر داد و گفت: پیش از این به دلیل نبود دفتر ثبت اسناد و املاک وقایع ازدواج و طلاق به موقع ثبت نمی شد اما اکنون با راه اندازی این دو دفتر شرایط برای ثبت به موقع این وقایع فراهم شده است.

راحت دهمرده افزود: با همکاری شوراها، دهیاری ها و مراکز بهداشتی در روستاها هم اکنون ۹۶ درصد ولادت ها ظرف ۱۵ روز و ۹۷ درصد فوت ها ظرف ۱۰ روز به ثبت می رسند و در تلاشیم تا این رقم به ۱۰۰درصد نیز برسد.

کد خبر 4323448

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بریس و اشتغال، تولید و رونق گردشگری