ایران را به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند نه صادرکننده


ایران را به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند نه صادرکننده

سفیر اندونزی در ایران با تأکید بر اینکه ایران را بیشتر از اینکه به عنوان صادرکننده گردو بشناسند، به عنوان وارد کننده گردو می‌شناسند، گفت: ایران در جهان با محوریت تولید پسته شناخته شده و این کشور را بیشتر به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند.

به‌گزارش ایسنا، اکتاوینو علیم‌الدین دوشنبه 28 خرداد در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه همدان با نام ابوعلی‌سینا نزد مردم اندونزی شناخته شده است، اظهار کرد: همدان نزد مردم اندونزی به سبب قرار گرفتن آرامگاه پزشک نامی کشور ابوعلی‌سینا و ظرفیت‌هایی که دارد، شناخته شده است ضمن اینکه تعدادی از دانشجویان اندونزی در همدان مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهر تبریز پایتخت کشورهای اسلامی شناخته شد که به آنجا سفر کردیم و اکنون افتخار حضور و آشنایی با همدان را داریم.


وی با اشاره به اینکه آنچه که در جلسات ماندگار است، ارتباطات اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که از طرفین باقی می‌ماند، تصریح کرد: صنایع غذایی مورد استفاده در اندونزی در پوشش شیشه بوده و از ظروف پلاستیکی استفاده نمی‌شود .

سفیر اندونزی در ایران اظهار کرد: هدف ما این نیست که یک سری آدرس بین ما رد و بدل شود بلکه هدف ما این است تا ارتباطات دوطرفه و نشست‌های تخصصی در موضوعات اقتصادی برگزار شود.

اکتاوینو گفت: در اتاق بازرگانی اندونزی میزی برای ایران تعریف شده است ضمن اینکه نشست مشترکی در اتاق تهران خواهیم داشت که از اتاق همدان هم می‌توانند در آن حضور یابند.

وی بیان کرد: هدف این است تا تمام افرادی که در این نشست شرکت می‌کنند در رابطه اقتصادی- تجاری با اندونزی قرار گیرند. ایران را بیشتر از اینکه به عنوان صادرکننده گردو بشناسند به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند. ایران را به عنوان صادرکننده پسته می‌شناسند.

اکتاوینو با تأکید بر اینکه اندونزی هم‌اکنون طی تفاهم‌نامه‌هایی که دارد منسوجات، کاغذ و غذا را به ایران صادر می‌کند، یادآور شد: در مورد صنعت و معدن ایران ما با چین ارتباط داریم اما اگر این ارتباط با ایران برقرار شود برای اندونزی نیز بهتر خواهد بود و نیازی به چین نداریم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج