درمان بیش از 300 کودک مبتلا به مواد مخدر در خراسان جنوبی


درمان بیش از 300 کودک مبتلا به مواد مخدر در خراسان جنوبی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: بیش از 300 کودک از ابتدای سال 94 تاکنون در استان درمان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی زندی امروز (30 خرداد ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه جامعه بشریت با آهنگ تغییرات شتابان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژی مواجه شده که در این راستا جوانان و نوجوانان بدون هرگونه آمادگی برای ورود به قرن جدید با ترافیکی از خرده فرهنگ‌ها روبه رو شده‌اند.

وی با بیان اینکه مصرف انواع موادمخدر و روانگردان های جدید در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۰۱ حدود ۷۰۰ درصد رشد داشته است، افزود: بیش از ۷۲۰ نوع انواع موادمخدر شناخته شده وجود دارد که یکی از مخرب ترین آن‌ها شیشه است.

زندی تصریح کرد: امروزه موادمخدر به یک ابزار سیاسی و اقتصادی در معاملات اقتصادی تبدیل شده به طوری که بیش از یک میلیون نفر در این تجارت وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیوند میان قاچاق، تروریسم و نفوذ شبکه‌های قاچاق در بافت‌های کشورهای در حال توسعه ضربات جبران ناپذیری به کشورها وارد کرده است، ادامه داد: ورود زنان، افراد شاغل و تحصیل کرده در چرخه موادمخدر افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت:تولید مواد صنعتی افزایش پیدا کرده و متاسفانه در برخی از مناطق استان نیز این تغییر الگوی مصرف را شاهد هستیم که بسیار نگران کننده است.

زندی با بیان اینکه امروز دشمن جوانان را یکی از مهم ترین کانون های هدف خود قرار داده است، عنوان کرد: مدارس نیز از دیگر کانون‌های هدف دشمن است،

وی یادآور شد: در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۰۱ سطح زیر کشت خشخاش در کشور افغانستان چهار هزار و ۲۱۲ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی ادامه داد: تولید تریاک در کشور افغانستان نیز از ۱۸۵ تن در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۹ هزار تن در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

زندی تاکید کرد: با توجه به همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان، نقش تهاجم فرهنگی دشمن و عوامل ساختاری معیوب در عرصه‌های اجتماعی نظیر فقر و مهاجرت، کمبود نشاط اجتماعی مسائلی است که باعث شده درگیر پدیده شوم اعتیاد در استان شویم.

وی اظهارکرد: عدم نشاط اجتماعی یکی از زمینه‌های ورود نسل جوان به ناهنجاری‌های موجود و پدیده شوم اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسترها و پتانسیل‌های جامعه را باید کنترل کنیم تا نسل جوان بتواند از خدمات رفاهی به درستی استفاده کند، گفت: متاسفانه امروزه ۶۳ درصد از معتادین شاغل هستند.

زندی یادآور شد: یکی از نگرانی‌ها در حوزه سلامت افراد مصرف موادمخدر به صورت مختلط است که باید از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بسترهای ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود هشت تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده در صورتی که این رقم در مدت مشابه سال قبل هشت تن و ۷۷۴ کیلوگرم بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیش از ۴۶۰ نفر نیز طی سه ماهه نخست سال جاری در استان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده‌اند.

زندی با بیان اینکه افزایش سلاح‌های مکشوفه در سطح ملی نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است، گفت: انهدام کارگاه های محرک نیز ۱۷۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی نیز بیش از ۹۹ نفر شهید و ۸۷ جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر به نظام تقدیم کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز روحانیت نیز به عنوان سفیر مبارزه با موادمخدر به پاخواسته است، اظهارکرد: امروز اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با موادمخدر مطرح شده لذا در این راستا از ظرفیت و پتانسیل مجموعه سپاه نیز استفاده کرده‌ایم.

زندی افزود: بیش از ۸۱ مرکز درمانی در استان فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات درمانی این مراکز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم بیش از ۹۱۱ نفر را در استان کمتر توسعه یافته خراسان‌جنوبی مساعدت مالی کنیم، افزود: بیش از ۳۰۰ کودک از ابتدای سال ۹۴ تا کنون در استان درمان شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ دانش آموز معتاد در استان درمان شده‌اند، گفت: وضعیت اعتیاد در بین کودکان و دانش آموزان استان نگران کننده نیست چراکه بیش از ۸۰۰ میلیون اعتبار در این راستا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تصمیمی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفته شده است، کودکان معتاد صاحب متولی شدند و برای درمان به علوم پزشکی و برای واگذاری در اختیار بهزیستی قرار گرفته اند، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ سمن فعال و پویا در استان در حال فعالیت است.

زندی با اشاره به اینکه علمی شدن مبارزه با موادمخدر در دستور کار شورا قرار گرفته است، بیان کرد: در حوزه تحقیقات و پژوهش طی سال گذشته سه پژوهش انجام و از پایان نامه‌های تحصیلی حمایت شده است.

وی یادآور شد: طی امسال برابر تدابیر ستاد مرکزی، موادمخدر غیردارویی خراسان جنوبی و کرمان در استان سیستان بلوچستان امحاء خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش های پیشگیری، برگزاری تجمع مبارزه با اعتیاد در سرایان، همایش پیاده روی در تمامی شهرستان های استان، نمایشگاه سیار در مرکز استان، کارگاه پیشگیری از اعتیاد سوم تیرماه ویژه اصحاب رسانه و بازدید اصحاب رسانه از مرکز اقامتی بهشت پنهان از جمله اقدامات شورا در هفته مبارزه با مواد مخدر است.

زندی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اقدامات شورا در هفته مبارزه با مواد مخدر تجهیز ۱۰۰ خانه ورزش روستایی است، افزود: ۱۹ هزار معتاد در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۶ هزار مرد و سه هزار زن هستند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری با یک مرکز متخلف در استان برخورد شده و یک مرکز نیز تعطیل شده است.

انتهای پیام




تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان