طراحی سیستمی برای تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان


مطلب طراحی سیستمی برای تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ جدیدا سیستمی برای تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان طراحی شده است. این سیستم دارای چند میکروفون بی سیم و اپلیکیشن مخصوص است. به گارش تکراتو، سیستمی جدید طراحی...

جدیدا سیستمی برای تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان طراحی شده است. این سیستم دارای چند میکروفون بی سیم و اپلیکیشن مخصوص است.

به گارش تکراتو، سیستمی جدید طراحی شده که می توان از آن برای ثبت صدا و تبدیل صوت به متن استفاده کرد. البته این سیستم برای افراد ناشنواست و به آنها کمک می کند تا صحبت های اطرافیان را متوجه شوند.

تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان

تاکنون اپلیکیشن های مختلفی برای تبدیل صوت به متن طراحی شده اند که کمک می کنند افراد ناشنوا گفته های سایر افراد را درک کنند. اما بیشتر اوقات در صورتی که صدایی در پس زمینه وجود داشته باشد، یا چند نفر با یکدیگر در حال صحبت باشند، ناشنوایان دچار مشکل می شوند.

اما SpeakSea یک سیستم چند میکروفونی است که عملکرد بهتری دارد. یک کارآفرین هلندی توانسته این سیستم را طراحی کند.

سیستم SpeakSea دارای سه میکروفون بی سیم مجهز به وای فای، یک شارژر و یک اپلیکیشن اندرویدiOS است. هر میکروفون به لباس یکی از افراد در حال گفتگو می چسبد و سخنان آنها را بدون سروصدای پس زمینه ضبط می کند.

میکروفون ها صوت را به سیستم شارژ یا سیستم مرکز منتقل می کنند. این سیستم قابلیت دریافت اطلاعات تا فاصله ۲۰ متری را دارد. سیستم مرکزی نیز سخنان رصد شده توسط میکروفون های مختلف را جمع آوری کرده و به وسیله وای فای به اپلیکیشن موبایل فرد ناشنوا ارسال می کند.

در ادامه اپلیکیشن اطلاعات را به صورت متن در نمایشگر ارائه می کند. سیستم تبدیل صوت به متن برای ناشنوایان از ۱۲۰ زبان پشتیبانی می کند. عمر باتری میکروفون ها نیز با توجه به مدت زمان استفاده ۲ تا ۴ ساعت به ازای هر شارژ است.

.

منبع: newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان