بررسی موقعیت دایک‌ها و مسیرهای اصلی ورودی آب به هامون


بررسی موقعیت دایک‌ها و مسیرهای اصلی ورودی آب به هامون

نمایندگان آماد و پشتیبانی ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور به همراه فرماندهان مرزبانی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای بررسی موقعیت دایک‌ها و مسیرهای اصلی ورودی آب و دیگر موضوعات مرتبط از تالاب هامون بازدید کردند.

‌‌به گزارش ایسنا- ‌به نقل از محیط زیست استان، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این بازدید به منظور بررسی بازگشایی دایک مرزی تالاب هامون با هدف تسهیل در ورود آب انجام شد، به این منظور از نقاط مرزی داخل تالاب هامون به ویژه برجک‌های 11 تا 17 مرزی و دایک‌های داخل تالاب هامون به صورت گشت هوایی و زمینی هم بازدید شد.

نیره پورملایی افزود: اصلاح دایک مرزی و اجرای طرح‌های جایگزین به استناد هدف راهبردی برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین‌المللی هامون برای رسیدن به وضعیت مطلوب آب و خاک و کنترل ریزگردها با همکاری مرزبانی استان یکی از اقدام‌های اساسی این نهاد است.

وی بیان کرد: در این بازدید مقرر شد موارد اختلاف کارشناسی درباره دایک‌ها و مسیرهای ورود آب منتهی به تالاب هامون توسط ستاد نیروهای مسلح کشور تصمیم گیری نهایی شود.

وی با قدردانی از همکاری‌های فرماندهی مرزبانی استان در بازگشایی برخی از نقاط دایک مرزی، توجه به حداقل دخالت در داخل تالاب با هدف دست یافتن به حداکثر کارکرد تالاب هامون را ضروری دانست.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...