کشف قاچاق سوخت 55 درصد در خراسان جنوبی افزایش داشته است


کشف قاچاق سوخت 55 درصد در خراسان جنوبی افزایش داشته است

بیرجند- دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: کشف قاچاق سوخت طی سال گذشته 55 درصد در خراسان جنوبی افزایش داشته است.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسنی مقدم شامگاه یکشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته کشفیات قاچاق سوخت ۵۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در سال گذشته کشف قاچاق پارچه ۹درصد، کیف و کفش ۱۸۲ درصد و قاچاق پوشاک ۵۰ درصد افزایش داشته است.

حسنی مقدم ادامه داد: طی سال گذشته کشف قاچاق چای نیز ۱۴۰ درصد، قاچاق لوازم‌آرایشی دو درصد، قاچاق لوازم‌خانگی ۲۴۹ درصد، قاچاق دارو ۲۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه دستگیرشدگان در این رابطه در سال گذشته ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است، گفت: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق در دوماهه امسال ۲۸ میلیارد ریال بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه کالای دخانی قاچاق عمده‌ای در خراسان جنوبی نداریم، اظهار کرد: کشف قاچاق سیگار در سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

حسنی مقدم بیان کرد: علی‌رغم اینکه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی عرضه بسیار خوبی داشته است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که هنوز در خراسان جنوبی با مشکل قاچاق سوخت روبه‌رو هستیم.

قربانعلی مردانی مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به مشکل فاکتور سازی سوری اظهار کرد: متأسفانه برخی از سودجویان با فاکتورسازی‌ سوری در حوزه سوخت دستگاه‌های نظارتی را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

وی یادآور شد: در برخی از روزها در بخش حمل‌ونقل شهرستان نهبندان با افزایش ۶۰ درصدی برداشت روبه‌رو بوده‌ایم.

کد خبر 4329741

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...