بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی


مطلب بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار در وب...
مطلب بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ بازی ایران و پرتغال در راند سوم بازی‌های دور گروهی رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه در شهر سارانسک روسیه برگزار خواهد شد. برنده این بازی به دور بعد صعود خواهد کرد...

بازی ایران و پرتغال در راند سوم بازی‌های دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شهر سارانسک روسیه برگزار خواهد شد. برنده این بازی به دور بعد صعود خواهد کرد و در صورت تساوی پرتغال تیم صعودکننده خواهد بود.

سرنوشت گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در راند سوم مشخص خواهد شد. البته مراکش بازی سوم خود در مقابل اسپانیا را به صورت تشریفاتی برگزار خواهد کرد، چرا که آنها بازی اول را با گل به خودی عزیز بوهدوز به ایران و بازی دوم خود را با گل CR7 به پرتغال واگذار کردند و شانسی برای صعود ندارند. در جدول این گروه اسپانیا و پرتغال هرکدام با یک پیروزی و یک تساوی در مقابل هم با ۴ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و تیم ملی فوتبال ایران با ۳ امتیاز در رده سوم است.

بیشتر بخوانید : بازتاب بازی ایران و مراکش در شبکه‌های اجتماعی ؛ یوزهای ایرانی صدرنشین گروه مرگ!

بازی ایران و پرتغال ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه موردویا آرنا شهر سارانسک برگزار خواهد شد. شهر سارانسک در ۶۵۰ کیلومتری شرق پایتخت، روسیه، قرار دارد. درحالی که پرتغالی‌ها برای صعود از گروه تنها به یک تساوی از این دیدار نیاز دارند، یوز‌های ایرانی تنها در صورت پیروزی به دور یک هشتم تورنمنت راه خواهند یافت. این دومین تقابل دو تیم در جام جهانی است. نخستین بازی‌ آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود، جایی که یاران لوئیز فیگو با دو گل دکو و کریستیانو رونالدو (پنالتی) موفق به پیروزی برابر ایران شدند. گل رونالدو نخستین گل او در جام جهانی بود.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیبازی ایران و پرتغال دومین بازی خواهد بود که بانوان می‌توانند در ورزشگاه آزادی به تماشای آن بنشینند. امیدواری‌ها بر آن است که این سنت ادامه پیدا کند و سایر بازی‌ها نیز شاهد حضور خانواده‌ها در درزشگاه‌های شهرهای مختلف باشیم. بدون شک حضور زنان در ورزشگاه‌ها فضای آن را آرام‌تر و با نشاط‌تر خواهد کرد. (اعتبار : توئیتر)

ستاره پرتغالی در سال ۲۰۱۰ نیز همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی حاضر بود. سرمربی تیم‌ آنها در آن تورنمنت کارلوس کیروش بود. پرتغالی‌ها با صعود از گروه G آن رقابت‌ها به دور یک هشتم راه یافتند ولی در مقابل اسپانیا، با یک گل آفساید، یک هیچ بازی را واگذار کردند. در کنفرانس پیش از بازی امروز با پرتغال آقای کیروش به این موضوع اشاره کرد. ۲۱امین دوره جام جهانی فوتبال با هفتمین حضور پرتغالی‌ها و پنجمین حضور یوز‌های ایرانی مصادف است.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی ؛ #پرتغال_را_شکست_میدهیم

بازی ایران و پرتغال در حالی تا ساعات آینده با سوت انریکه کاسرس پاراگوئه‌ای آغاز می‌شود که همه‌ آمار و ارقام از پیروزی احتمالی پرتغال خبر می‌دهد. به این آمارها توجه کنید : ایران در ۷ بازی خود در جام جهانی در مقابل اروپایی‌ها غیر از یک تشاوی در مقابل اسکاتلند در ۱۹۷۸، باقی بازی‌ها را بازنده بود است. ایران هرگز بازی سوم خود در جام جهانی را با پیروزی پشت سر نگذاشته است و یک تساوی در مقابل آنگولا در سال ۲۰۰۶ و سه شکست آورده آنها بوده است. در سوی دیگر اما پرتغالی‌ها در ۴ بازی خود در برابر آسیایی‌ها در جام جهانی تنها یک مرتبه و در سال ۲۰۰۲ به کره جنوبی میزبان باختند. از جمله پیروزی‌ آنها در مقابل حریفان آسیایی می‌توان به برد هفت بر صفر مقابل کره شمالی در ۲۰۱۰ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : بازتاب بازی ایران و اسپانیا در شبکه‌های اجتماعی ؛ اسپانیا برد، ایران نباخت !

اما اگر نخستین پیروزی ایران در بازی سوم جام جهانی، نخستین پیروزی ایران در مقابل یک حریف اروپایی و نخستین پیروزی در مقابل پرتغال رقم بخورد، برای نخستین بار خواهد بود که تیم ملی از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی صعود خواهد کرد. مسما بهترین بازیکن جهان در چهار سال اخیر، برگ برنده پرتغالی‌ها در این دیدار خواهد بود. شاید اگر کریستیانو را می‌شد فاکتور گرفت، در این صورت دست بالا در اختیار ایران می‌بود. هر ۵ گل آخر پرتغالی‌ها در جام جهانی را اعجوبه رئال مادرید به ثمر رسانده است. از جمله تک گل سه امتیازی او برابر مراکش و هتریک او در برابر اسپانیا در بازی نخست گروه B در این جام. در سوی دیگر اما در تیم ایران بسیاری از نگاه‌ها به کارلوس کیروش دوخته شده است. مرد پرتغالی هم در منچستر یونایند و هم در تیم ملی پرتغال با کریستیانو کار کرده است و با زیر بم بازی او تیم کشورش آشنایی دارد.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی را با حساب کاربری رسمی تیم ملی فوتبال ایران (Team Melli IRAN‏) شروع می‌کنیم. در ادامه اظهارات کیروش، کاپیتان شجاعی را می‌خوانید.

کارلوس کیروش بازی پیش رو را مهمترین بازی خود در طول ۸ سال حضور در نیمکت ایران می‌داند. مرد پرتغالی گفت :

بازی با پرتغال، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی در مدت ۸سال حضور من در ایران است.فلسفه ما همان بود که هست و برای بازی فردا تغییری نمی‌کند. باید واقع‌بین باشیم؛ پرتغال تیم بزرگی ‌است. ما اینجا نیامده‌ایم که بازنده‌های خوبی باشیم. می‌خواهیم واقعا با حریفانمان رقابت کنیم.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیصحبت‌های کارلوس کیروش در مورد بازی ایران و پرتغال. (اعتبار : توئیتر)

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز تیم کنونی را جوان‌تر و باانگیزه‌تر از ایران ۲۰۱۴ می‌داند. شجاعی گفت :

شرایط ما با سال ۲۰۱۴ فرق می‌کند. این تیم بسیار جوان‌تر و باانگیزه‌تر است. دوره قبل پیش از بازی با بوسنی خستگی‌در تیم وجود داشت که این بار‌ من آن را نمی‌بینم. بازی‌که دفعه قبل مقابل بوسنی کردیم بسیار برای فردای ما تجربه خوبی محسوب می‌شود.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیمصاحبه کاپیتان مسعود شجاعی قبل از بازی ایران و پرتغال. (اعتبار : توئیتر)

دو بازی ایران و پرتغال و نیز اسپانیا مراکش به طور همزمان برگزار خواهند شد. همچنین امروز بازی‌های گروه A رقابت‌ها نیز به پایان خواهند رسید. جایی به عربستان و مصر در یک بازی تشریفاتی به مصاف یکدیگر می‌روند و روسیه و اروگوئه نیز برای صدرنشینی خواهند جنگید. در صورت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به دور بعدی، احتمالا با بازنده دیدار روسیه و اروگوئه در یک هشتم دیدار خواهیم کرد.

فرناندو سانتوس،‌سرمربی پرتغال، که توانست این تیم را قهرمان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ کند، تیم ایران را حریف دست و پا بسته‌ای نمی‌داند. سانتوس گفت :

از نظر من ایران بهترین تیم آسیاست. حمله کردن به آن‌ها کار راحتی نیست چون در ضدحمله بسیار قوی هستند، ولی ما قطعاً می‌خواهیم برنده باشیم.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیکنفرانس خبری فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، پیش از بازی ایران و پرتغال. (اعتبار : توئیتر)

مانند بازی گذشته با اسپانیا هواداران می‌توانند همراه با خانواده‌ها در استادیوم آزادی بازی سوم ایران در جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند. این دومین ورود بانوان به استادیوم‌های ایران است. در بازی گذشته مشکلاتی از جمله نمایگشر ضعیف وجود داشت که به گفته مسئولان برگزاری این مشکلات مرتفع شده اند. Team Melli IRAN نوشت :

مدیر ورزشگاه آزادی با اعلام رفع تمام مشکلاتی که در نمایش بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا برای علاقه‌مندان به فوتبال وجود داشت، از کاهش قیمت بلیت طبقه دوم به ۱۰هزار تومان خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، ضمن آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان کشورمان، از آمادگی پلیس راهور برای شادی مردمی پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران و پرتغال خبر داد و گفت: «برای “شادی مردمی” آماده هستیم، حتی اگر این طرح تا صبح باشد.»

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیبازی ایران و پرتغال بر روی یک نمایشگر بزرگ در استادیوم آزادی برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد. (اعتبار : توئیتر)

میزان امیدواری به تیم ملی در این بازی نسبت به بازی‌های گذشته به نسبت بهتر است. هشتگ‌های #پرتغال_را_شکست_میدهیم و #رویا_مجانیست از جمله نگاه‌های مثبت و امیدوارانه به صعود ایرانی و گواهی بر این افزایش امید است. از نظر آمار و ارقام دو بازی گذشته نیز اگر بررسی کنیم.

تیم ایران در مجموع و در میان ۳۲ تیم حاضر در جام بهترین خط دفاعی را دارند. مطابق آمار فیفا، تعداد تکل‌ها صحیح، دفع توپ‌ها و سیو‌های ایران ۱۰۷ و بیشتر از همه تیم‌های حاضر در جام است. اسپانیایی‌ها بیشترین تعداد پاس و بیشترین تعداد حمله و نیز روس‌های میزبان با ۸ گل بیشترین گل زده را در اختیار دارند.

شقایق اشک‌ریز در توئیتر به تمجید از کارلوس کیروش پرداخت. او با انتشار تصویر زیر نوشت :

هفته آخر به بوسنی باختیم‌ و شما زیر باران ایستاده بودی، آندو را به آغوش کشیدی، حقیقی را بلند کردی، صورت خونین جهانبخش را پاک کردی، شما برای رویای مردمم جنگیدی اما نشد‌. حال چهار سال گذشت و مردمم خسته تر و عاصی تر، دل به یک رویای احمقانه داده اند. دل مان دوباره معجزه میخواهد مربی

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیاعتبار : توئیتر

کاربری به نام گَزالم یک طرفدار دو آتشه کریس رونالدو پرتغالی است، اما استثنائا در این دیدار برای او آرزوی موفقیت نمی‌کند. او در توئیتر خود نوشت :

من هیچ وقت برای رونالدو آرزوی باخت نکردم.همیشه رویاهای من بهش گره خورده بود و هست.همیشه توی زمین ستاره ای بوده که بهش متوصل شدم،آقای رونالدو من این یه بازی رو آرزو میکنم که ببازی و این اولین و آخرین باریه که این اتفاق میفته،به جای همه‌ی اون لحظه هایی که خواستم ببری.

یکی از اتفاقاتی که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد تجمع شب گذشته (یکشنبه شب) هواداران ایرانی در کنار هتل محل اقامت تیم ملی پرتغال در شهر سارانسک بود. آنطور که از گزارش‌ها برمیاید، هدف از این تجمع برهم زدن آرامش و جلوگیری از استراحت بازیکنان پرتغال بود. گویا این تجمع با دخالت و اعتراض عده‌ای دیگر از هواداران منجر به پراکندگی آنها شد. واکنش ستاره پرتغالی به این تجمع نیز جالب بود. او با علامت دست به هواداران نشان داد که قصد استراحت دارد.

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیواکنش کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی به تجمع هواداران ایرانی که که مانع از استراحت وی شدند. علی آذرنژاد در توئیتر نوشت : هرچه ابن سینا و خوارزمی و حافظ و سعدی و مولانا و… برا ایران و ایرانی در سطح دنیا آورده فرهنگی داشتند و دارند، یه مشت آدم لمپن، دارن بر باد میدن! (دیشب – سر و صدای هواداران تیم ملی ایران جلوی هتل تیم فوتبال پرتغال) / اعتبار : توئیتر

در این میان اما کاربری به نام کینگ کونگ واکنش بامزه‌ای نشان داد. او در توئیت خود نوشت :

حالا رونالدو با همون استایل خاص خودش پشت ضربه پنالتی قرار گرفته, نفس ها در سینه حبس شده اوه, چی دارم میبینم!! رونالدو رو نقطه پنالتی خوابش برده

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیاعتبار : توئیتر

رضا حقیقت نژاد نیز مشکلی با این اتفاق نداشت و نوشت :

کار ایرانی‌ها برای شلوغ‌کاری جلوی هتل پرتغال بامزه بود، درخواست رونالدو برای تموم کردنش هم جالب بود، کلش شد یک حاشیه دیگه در فوتبال که همین چیزا جذاب‌ترش میکنه. تحلیل فلسفی و جامعه شناسی هم نداره.

بدون شک هشتگ #پرتغال_را_شکست_میدهیم یک از امیدوارانه‌ترین موضوعات مورد بحث تویئتر فارسی در چندین سال گذشته بوده است. امیدواریم این امید و انرژی مثبت به ثمر بنشیند. کاربری به نام تینا هستم نوشت :

وقتی به عنوان تیم اول وارد روسیه شدیم تقریبا همه دنیا مسخرمون میکردن گفتن ایران تیم اول اومده و اولین تیم هم برمی‌گرده خونه. ولی حالا همونا بهمون میگن شما سزاوار برنده شدن هستین. #پرتغال_را_شکست_میدهیم

کاربر دیگری با نام #من_همونم نیز توئیت کرد :

چقد حال داد اون موقعه که بازیکن استقلال به بازیکن منچستر سیتی لایی داد و بازیکن پرسپولیس به بازیکن بارسا تیم ملی رنگ نمی شناسه #پرتغال_را_شکست_میدهیم

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیبازتاب بازی ایران و پرتغال د شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار :‌توئیتر)

شوهرآهوخانم نیز باور دارد که پرتغال را شکست خواهیم داد. او نوشت :

فوتبال دنیا یک صعود به مرحله دوم جام جهانی به نسل من بدهکاره، صحبت از حماسه نیست باید باور داشته باشیم #پرتغال_را_شکست_میدهیم

اما کماکان برخی بودند که سعی داشتند واقع‌بین باشند. مثلا شانتاژگر به طعنه نوشت :

این هشتگ #پرتغال_را_شکست_میدهیم رو حمایت کنید قانون جدید فیفاست با ترند کردن هشتگ بازی رو میشه برد همراه شو هموطن

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیهمه کاربران رویاپردازی نمی‌کنند، برخی کماکان دوست دارند واقع‌گرا باشند. (اعتبار : توئیتر)

حضرت آدم نیز معتقد بود که اسم‌ها نیستند که فوتبال بازی می‌کنند. این کاربر در توئیت خود نوشت :

کریس رونالدو فقط یه اسمه نباید از یک اسم ترسید. ما فقط خود باوری نداریم که شکر خدا اونم داره به وجود میاد #پرتغال_را_شکست_میدهیم

توئیت ALI Santori آخرین کامنتی است که از این هشتگ بررسی می‌کنیم. این کاربر دیگران را دعوت کرد که رویا داشته باشند. رویا مجانی است و شیرینی‌اش در همان لحظه‌ است. حتی اگر به واقعیت تبدیل نشود. این کاربر نوشت :

از فوتبال هیچی بارم نیست اما: یه لحظه چشماتو ببند تصور کن پرتقال رو بردیم.شیرینه نه؟آآآآ.نه نه بازشون نکن.این از اون رویاهاست که کسی دوست نداره تموم بشه.نمیگم چشماتو رو واقعیت ببند.دارم بهت یه رویا میدم.همون کاری که فوتبال با ما میکنه… #پرتغال_را_شکست_میدهیم

بازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعیبازتاب بازی ایران و پرتغال در شبکه‌های اجتماعی. (اعتبار : توئیتر)

این مطلب به روز رسانی می‌شود …

بیشتر بخوانید :
مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ و تماشای پخش زنده آن؛ آغاز جام جهانی فوتبال به سبک روسی پیش بینی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با هوش مصنوعی پس از یک میلیون بار کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ فقط کارت‌های قرمز را بررسی خواهد کرد

منبع : techrato