گردشگری دریایی مازندران درگیر مشکلات قانونی


گردشگری دریایی مازندران درگیر مشکلات قانونی

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: رونق گردشگری دریایی مازندران در گرو مطالعات فنی در این زمینه است.

مهدی رمضان زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که مازندران در بخش گردشگری دریایی ضعیف عمل کرده است، اظهار کرد: درست است که فعالیت هایی صورت گرفت اما به این امور در مقیاس های کوچک بود.

وی با بیان این که گردشگری دریایی در مازندران درگیر مشکلات قانونی و فنی است، تصریح کرد: در بحث مشکلات قانونی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید چالش ها را برطرف کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در مباحث فنی گردشگری دریایی مطالعاتی صورت نگرفته است، گفت: اینکه صرفا دریا در اختیار باشد موضوع مهمی نیست بلکه انجام کارهای مطالعاتی و میدانی برای امکان سنجی گردشگری دریایی در مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است.

رمضان زاده با بیان این که در مازندران و در بحث فنی استفاده از دریا امکان‌سنجی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه هیچ مطالعه‌ای صورت نگرفت و فعالیت های انجام شده بیشتر در زمینه آلودگی و شیلات بوده است.

وی با اشاره به اینکه عدم مطالعه و اطلاعات کافی موجب می شود، آگاهی کاملی از ظرفیت های گردشگری دریایی نداشته باشیم، افزود: بدون اطلاعات، نمی توان راهنمای خوبی برای سرمایه گذاران بود و سرمایه گذار نیز با این وضعیت تمایل به هزینه ندارد.

رئیس کارگروه تخصصی صنایع دستی و گردشگری اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با بیان اینکه مطالعه به منظور امکان سنجی ابتدایی‌ترین فرآیند هر بحثی است، گفت: با توجه به وجود پنج کشور در حاشیه دریای خزر، می توان بسیاری از سفرهای کاری و تفریحی را به وسیله کشتی برنامه‌ریزی کرد.

رمضان زاده در پاسخ به این پرسش که آیا مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری دریایی را دارد، تصریح کرد: یکی از کم هزینه‌ترین و امن‌ترین حمل و نقل ها و تفریحات، گردشگری و جابه‌جایی مسافر در دریا است؛ چرا که به راه سازی خاصی نیاز نیست و حوادث دریایی نیز به نسبت حوادث جاده ای به مراتب کمتر است.

وی با اشاره به این که مازندران ظرفیت جابه جایی و حمل و نقل بین شهری را از طریق دریا دارد، اظهار کرد: سفر دریایی هم جذابیت بصری خوبی دارد و هم این که بیشترین تفاوت را به لحاظ زیبایی شناختی از نظر حمل و نقل با زندگی روزمره گردشگران شامل می شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: با رعایت تمامی خطوط قرمز ارزشی و فرهنگی کشور می توان به رونق گردشگری دریایی ایران در مازندران و حتی خارج از کشور امیدوار بود؛ تنها نیاز به یک مطالعه جامع فنی و زیرساختی دارد.
انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


احساس ناب