مبینا حیدری مسافر آرژانتین شد/5 کاراته کای ایران در انتظار سهمیه


مبینا حیدری مسافر آرژانتین شد/5 کاراته کای ایران در انتظار سهمیه

روز نخست از آخرین مرحله از رقابتهای کسب سهمیه المپیک با صعود یک نماینده تیم بانوان به دیدار نهایی و قطعی کردن سهمیه المپیک به پایان رسید.


به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در اولین روز از آخرین مرحله انتخابی المپیک ۲۰۱۸ جوانان که با حضور ۳۱۸ کاراته از ۸۴ کشور در سالن مارینا لوینو شهرک اوماگ کرواسی در جریان است ، نماینده کاراته کشورمان در وزن ۵۹- کیلوگرم به فینال راه یافت تا بدین ترتیب اولین سهمیه المپیک ۲۰۱۸ بوینس آیرس را از آن خود کند.

وی در وزن ۵۹- کیلو گرم، گام نخست را با پیروزی ۳ بر صفر برابر «مارتا میکوایژ» از لهستان برداشت و سپس «ون لین» از چین تایپه و «اوکسانا بازلوک» را به ترتیب ۷ بر یک و با رای داور شکست داد و در ادامه مقابل «نوال اتالب» از بلژیک را پس از تساوی ۴ بر ۴، با بهره گیری از قانون سنشو(امتیاز نخست) از پیش رو برداشت. حیدری در نیمه نهایی به مصاف آسیا اوخاتو، نایب قهرمان ۲۰۱۸ جوانان اروپا از فرانسه رفت و ۵ بر یک این حریف را شکست داد و اولین سهمیه المپیک برای کشورمان را به نام خود ثبت کرد.

فاطمه خنکدار در وزن ۵۴- کیلو گرم ۶ بر یک «بالتزی» از یونان را شکست داد و سپس در مصاف با «ملیوا ماریجا» از مقدونیه ۵ به یک پیروز شد. وی در پیکار سوم پس از تساوی با رای داوران از سد «ایوانا کامنوا» از بلغارستان را از پیش رو برداشت این حریف بلغاری هشت ماه پیش در تنریف اسپانیا نایب قهرمان نوجوانان جهان شده بود. وی در مهم ترین و نفس گیرترین رقابت خود مقابل اوکازاکی از تایلند، دختری با کوله باری از مدالهای رنگارنگ قاره ای و جهانی ۲ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم, نگین آلتونی بدون اینکه امتیازی از دست بدهد تا نیمه نهایی به خوبی پیش رفت.آلتونی در گام نخست مقابل آلینا کارپیشینا از اوکراین قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده تاتامی شد. او در دومین دیدار به مصاف میسارا بایومی از مصر رفت و با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید.وی در سومین مبارزه دلزا سجیجا سوئیسی را ۵ بر صفر برد و سپس در نیمه نهایی مقابل آنیکا سلید از نروژ قرار گرفت که با تساوی صفر بر صفر در هانتی شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. آلتونی فردا برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان می رود.

در وزن ۶۱- کیلوگرم علیرضا فرجی تا یک قدمی فینال پیش رفت اما در نهایت یک گام کم آورد تا مبارزات خود را برای کسب سهمیه المپیک فردا پیگیری کند. او ابتدا حریفی از تاجیکستان را ۳ بر صفر برد, سپس ۲ بر صفر نماینده اوکراین را از پیش رو برداشت و در ادامه یک بر صفر کاراته کایی از فرانسه را مغلوب کرد . اما در دیدار چهارم یک بر صفر مقابل حریف ترکیه ای دارنده برنز جوانان اروپا در سال ۲۰۱۸ شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم, ابوالفضل میرزایی در اولین مبارزه خود مقابل نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ از دانمارک ۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد.در وزن ۶۸+ کیلوگرم, نوید محمدی یک بر صفر کاراته کا رومانیایی را برد و در دومین مبارزه پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل حریف مصری دارنده برنز جهان در سال ۲۰۱۷ باخت و حذف شد.

خنکدار, آلتونی, فرجی, میرزایی و محمدی فردا برای کسب سهمیه المپیک مجددا به روی تاتامی خواهند رفت که نفرات اول و دوم راهی المپیک خواهند شد.

کد خبر 4333887

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی