ظرفیت قزوینی های مقیم خارج از کشور در توسعه استان استفاده شود


ظرفیت قزوینی های مقیم خارج از کشور در توسعه استان استفاده شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با تشکیل بانک اطلاعاتی از ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه قزوینی ها باید از ظرفیت علمی، فرهنگی و سرمایه گذاری این افراد استفاده کنیم.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار با محمدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: یکی از کارهای ما باید حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور باشد و در این راستا دفتر امور ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: مشکلات دانشجویان، زندانیان و خانواده های ایرانی باید در اولویت باشد و در کنار آن بستر را مهیا کنیم تا شرایط بازگشت آنها نیز فراهم شود.

زاهدی بیان کرد: گاهی اوقات وقتی یک ایرانی در خارج فوت می کند خانواده های وابسته برای انتقال آن سختی های زیادی را متحمل می شوند که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.

ظرفیت قزوینی های مقیم خارج از کشور در توسعه استان استفاده شود

استاندار قزوین یادآورشد: اگر ارتباط دفتر امور ایرانیان خارج از کشور با استانداری ها بیشتر شود می توانیم ضمن بررسی مشکلات با استفاده از توانمندی های موجود هم کارهای خوبی را عملیاتی کنیم.

وی اظهارداشت: ایرانیان خارج از کشور ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سرمایه ای دارند و اگر این ظرفیت شناسایی و هدایت شود می تواند در توسعه استانها کمک موثری محسوب شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از قزوینی های مقیم خارج باید در اولویت قرار گیرد و ما نیز آمادگی داریم تا زمینه بازگشت و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج را در استان قزوین فراهم کنیم.

زاهدی تصریح کرد: در حوزه آب، محیط زیست، فعالیت علمی و تحقیقاتی آمادگی داریم از توانمندی ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم و امیدواریم زمینه این ارتباط مهیا شود.

وی اظهارداشت: در مدرسه سازی نیز باید از توان ایرانیان خارج از کشور بهره مند شد و پروژه های شاخصی را در قزوین اجرا کرد.

ظرفیت قزوینی های مقیم خارج از کشور در توسعه استان استفاده شود

زاهدی گفت: بزودی شبکه ریلی راه آهن قزوین به رشت به افتتاح می شود که این ظرفیت می تواند در کنار سایر توانمندی های استان قزوین در اجرای طرح های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هرچقدر بتوانیم سرمایه گذار خارجی را در استان قزوین فراهم کنیم به تضمین و تقویت امنیت هم کمک کرده ایم و این رویکرد می تواند به استقبال بیشتر متقاضیان در این عرصه منجر شود.

کد خبر 4334400

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری