«محمود عباس» درخواست دیدار هیات آمریکایی را رد کرد


«محمود عباس» درخواست دیدار هیات آمریکایی را رد کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست فرستاده‌های آمریکا به خاورمیانه، برای دیدار را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، یک منبع فلسطینی اعلام کرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست دیدار با «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکایی برای مذاکرات بین‌المللی، را «به دلیل تصمیم رسمی فلسطین مبنی بر تحریم (دیدار با مقام‌های) دولت آمریکا) رد کرد.

این دو فرستاده آمریکایی در جریان سفر اخیرشان به منطقه، از سرزمین‌های اشغالی، مصر و اردن دیدار کردند. این دیدار در چارچوب تلاش‌های آمریکا به اعلام طرح صلح خود برای پایان دادن به منازعه فلسطین و اسرائیل، که به «معامله قرن» معروف است، انجام شده است.

فلسطینیان دیدار با مقام‌های دولت کنونی آمریکا را تحریم و هر گونه گفت‌وگو با آنها را از ماه دسامبر تحریم کردند. ترامپ در همان ماه، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

محمود عباس بارها در سخنانی گفته است که دولت کنونی آمریکا بعد از تصمیم جنجالی ترامپ، خودش را از روند صلح خارج کرد و آمریکا دیگر میانجیگری شفاف نیست.

در چارچوب طرح معامله قرن، دولت آمریکا منطقه‌ای را در اطراف قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین پیشنهاد می‌دهد که کیلومترها دورتر از اراضی اشغالی 1967 خواهد بود و از سوی دیگر، طبق این طرح شهرک‌های یهودی‌نشین به رژیم صهیونیستی ملحق خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی