نهادهای اقتصادی فعال در مرز مکمل یکدیگر باشند


نهادهای اقتصادی فعال در مرز مکمل یکدیگر باشند

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی راه های رشد تجارت در استان باید بر پایه همدلی باشد، گفت: نهادهایی که در حوزه اقتصادی در مرزها فعالیت می کنند مکمل یکدیگر هستند و هیچکدام قابل حذف نیستند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مروج الشریعه ظهر دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: در موقعیت فعلی حمایت از بخش خصوصی فرصتی کلیدی و طلایی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نهادهایی که در حوزه اقتصادی در مرزها فعالیت می کنند مکمل یکدیگر بوده و هیچکدام قابل حذف نیستند.

مروج الشریعه ادامه داد: نباید تصور کرد اگر یک نهاد اقتصادی در مرز رشد پیدا کرد موجب تنگ شدن دایره فعالیت دیگر نهادها و سازمان ها خواهد شد.

وی افزود: در شورای تأمین استان خراسان جنوبی موضوعات مرتبط با مرز را با توجه به مؤلفه همدلی و یکدلی مورد بررسی قرار داده و راههای رشد تجارت بین الملل از این طریق بررسی می شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: راههای هم افزایی در ستاد تدابیر ویژه اقتصاد مقاومتی و مؤلفه های قانونی مشخص بوده و مسیر کار را برای ما معین کرده است.

مروج الشریعه اظهار کرد: اگر دشمن بخواهد شرارت های خود را در حوزه اقتصادی بیش از این نشان دهد باید هدفمندتر و با برنامه ریزی بیشتری در زمینه اقتصاد با محور مرز کار کنیم.

وی بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس نیز با تحریم رو به رو بوده ایم و می دانیم در بحران ها باید چگونه رفتار کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما در شرایط فعلی باید بدانیم چگونه در تعاملات بین المللی از فرصت بخش خصوصی در جهت رشد اقتصادی کشور و منطقه استفاده کنیم.

مروج الشریعه یادآور شد: برنامه ما افزایش مبادلات اقتصادی از طریق استان ها و مرزهای مجاور است.

کد خبر 4336461

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...