10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است


10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

نزدیک به پنج سال از عرضه جهانی بازی Grand Theft Auto V می‌گذرد و این بازی هنوز در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی دیده می‌شود. اما آیا این بازی بهترین بازی سری GTA است؟ در این مقاله به 10 دلیلی که این بازی را به بهترین بازی این سری تبدیل می‌کند نگاهی می‌اندازیم. هیچ شکی نیست که Grand Theft...

نزدیک به پنج سال از عرضه جهانی بازی Grand Theft Auto V می‌گذرد و این بازی هنوز در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی دیده می‌شود. اما آیا این بازی بهترین بازی سری GTA است؟ در این مقاله به 10 دلیلی که این بازی را به بهترین بازی این سری تبدیل می‌کند نگاهی می‌اندازیم.

هیچ شکی نیست که Grand Theft Auto همیشه بهترین سری در ژانر سندباکس بوده است. این سری همانند فیلم‌های «کوئنتین تارانتینو» (Quentin Tarantino) در دنیای گیمینگ بوده‌اند، با داستان‌هایی پیچیده، نمایش‌نامه‌هایی بی‌نقص و شخصیت‌های عجیب و غریب زیاد برای شناختن، به‌نظر می‌رسد که این بازی‌ها را تارانتینو می‌سازد. بعد از عرضه بازی Grand Theft Auto IV، راک‌استار روی بازی‌های فوق‌العاده‌ای همانند LA Noire کار کردند و به‌نظر می‌رسد که برای ساخت بازی Grand Theft Auto V از تمامی بازی‌های قبلی خود درسی گرفتند. المان‌هایی همانند زندگی در دنیای وحش و اتفاقات ناگهانی مانند بازی Red Dead Redemption و کار با اسلحه نزدیک به بی‌نقص مانند بازی Max Payne 3 این بازی را بدون شک به بهترین بازی سری Grand Theft Auto و شاید بهترین بازی راک‌استار تبدیل کرده است. در این مقاله به ده دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است نگاهی می‌اندازیم.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

10. هواپیما

همه می‌دانیم که چرا در بازی Grand Theft Auto IV هواپیمایی وجود نداشت. دنیای این بازی یک شهر بزرگ بود، جایی برای قرار دادن بیش از یک فرودگاه وجود نداشت و فاصله‌ها به قدری طولانی نبودند که یک هواپیما سواری رضایت‌مندانه را بسازند. اما در بازی Grand Theft Auto V، راک‌استار بزرگ‌ترین دنیایی که تابحال ساختند را در اختیار هواداران گذاشتند، پس بدون شک هواپیماها بازگشتند و عالی‌تر از همیشه بودند. «لوس سانتوس» (Los Santos) بسیار بازتر از «لیبرتی سیتی» (Liberty City) است و کار با هواپیماها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

9. قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار

یکی دیگر از بخش‌هایی که بازی Grand Theft Auto IV به اندازه کافی در آن موفق نبود، شخصی‌سازی وسیعی است که آن را از هر بازی سند باکسی انتظار داریم. بازی GTA San Andreas نوعی شخصی‌سازی را معرفی کرد که پیش‌تر از آن در هیچ‌کدام از بازی‌های GTA ندیده بودیم، شما می‌توانستید مدل مو، لباس‌ها، خال‌کوبی‌ها و لوازم «سی‌جی» (CJ) را تغییر دهید. اما در GTA IV این‌گونه نبود. با اینکه لباس‌های زیادی در بازی موجود بودند، بیشتر آن‌ها برای مراحل بازی بودند و آرایشگاه یا مکان‌های خال‌کوبی زنی وجود نداشتند. خوش‌بختانه، بازی Grand Theft Auto همه این المان‌های خوب را بازگرداند. در این بازی تنها شخصیت‌ها نیستند که قابلیت شخصی‌سازی دارند، بلکه ماشین‌ها و حتی اسلحه‌ها هم قابل شخصی‌سازی هستند.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

8. فعالیت‌ها

بازی‌های قبلی سری GTA همیشه فعالیت‌هایی غیر از مراحل بازی مانند بولینگ و بدن‌سازی داشتنه‌اند، اما راک‌استار در بازی Grand Theft Auto V یک قدم فراتر رفته‌اند. از فعالیت‌های این بازی می‌توان به تنیس، گلف، پرش از ارتفاع، شکار حیوانات و مجرمان فراری، تمرین تیراندازی، مسابقات دوچرخه سواری، غواصی و یوگا اشاره کرد. این موارد تنها بخشی از فعالیت‌های این بازی را شامل می‌شوند و موارد بیشتری هم در بازی وجود دارند.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

7. بهبود یافتن کار با اسلحه‌ها

اسلحه‌ها همیشه در سری GTA مشکلی داشتند. راک‌استار تقریباً همه بخش‌ها را به نحو احسن انجام می‌دهد، اما کار با اسلحه‌ها در تمامی بازی‌های قبلی سری GTA به هیچ وجه خلاقانه نبودند. اسلحه‌ها در بازی GTA V فرق بسیاری با بازی‌های قبلی دارند، کنترل بهتر، دقت بیشتر و یک چرخه برای انتخاب اسلحه مورد نظر که سرعت را بیشتر و بازی را روان‌تر می‌کند، از قابلیت‌های جدید بازی در بخش اسلحه هاست. همچنین برای اولین بار در سری GTA می‌توانید اسلحه‌ای که خشابش به پایان رسیده را نگه دارید.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

6. دنیای ماندگار

این قابلیت جدید، فرق کوچکی است که نشان می‌دهد راک‌استار چقدر به جزئیات اهمیت داده است. در بازی‌های قبلی، شما یک مرحله را تمام می‌کردید و به دنیای اپن ورلد بازی برمی‌گشتید و تمام شخصیت‌هایی که در طول مرحله با آن‌ها بودید ناپدید می‌شدند، انگار که کلاً وجود نداشتند. راک‌استار در بازی Grand Theft Auto V این مسئله را تغییر داده است. به عنوان مثال تصور کنید که مرحله‌ای را تمام کردید و اکنون «ترور» (Trevor) روی موتوری در جاده خاکی است و شما در جای دیگری در نقشه با «مایکل» (Michael) در حال بازی هستید، شما در دنیای اپن بازی قرار دارید و هر کار بخواهید می‌توانید انجام دهید. اگر اکنون شخصیت خود را به ترور تغییر دهید، او هنوز روی همان موتور است و در حال رفتن به سمت خانه یا نزدیک‌ترین کلوب شبانه خواهد بود. همچنین مانند بازی Max Payne 3 قبل و بعد صحنه‌ها توفقی وجود ندارد.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

5. سه شخصیت اصلی

برای اولین بار در تاریخ سری Grand Theft Auto، شما یک شخصیت را در دست نمی‌گیرید. راک‌استار به شما سه شخصیت تحویل داده است. این سه شخصیت ترور، مایکل و «فرانکلین» (Franklin) هستند. ترور شخصیت قلدری است که به تنهایی در صحرای «بلین کانتی» (Blaine County) زندگی می‌کند و دائم به دنبال خطر است. مایکل یک مجرم سابق است که حالا در «راکفورد هیلز» (Rockford Hills) با خانواده نه چندان خوش‌حالش زندگی می‌کند. فرانکلین جوان‌ترین عضو گروه است و ساحل «وسپوچی» (Vespucci) برای یک صاحب نمایشگاه ماشین، دزدی انجام می‌دهد. نه تنها این سه شخصیت گذشته‌ای متفاوت از هم دارند، بلکه قابلیت‌ها، دوستان و مکان‌های مورد علاقه متفاوتی نیز دارند.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

4. دزدی‌ها

تمرکز اصلی بازی Grand Theft Auto V برنامه ریزی و انجام چند دزدی بزرگ هست. هر کسی که بازی Grand Theft Auto IV را بازی کرده باشد بدون شک مرحله دزدی از بانک، مرحله Three Leaf Clover، را به عنوان نقطه عطف بازی به یاد دارد. اما این بار در بازی GTA V، شما فقط نقشی در دزدی ندارید، بلکه تمامی تصمیمات را می‌گیرید. آیا در روز به طلا فروشی حمله می‌کنید و مردم را گروگان می‌گیرید یا گاز خواب‌آور به درون آن می‌اندازید و هوشیارانه دزدی را انجام می‌دهید؟ انتخاب با شماست. می‌توانید خدمه استخدام کنید تا دزدی خود را بدون مشکل انجام دهید. حتی می‌توانید بعد از پایان دزدی از به آن‌ها شلیک کنید و سهم آن‌ها را برای خود بردارید! اما این را بدانید که اگر از یک سری خدمه به‌طور متداوم استفاده کنید، قابلیت‌های آن‌ها هر بار بسیار بهتر می‌شود.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

3. گشت و گذار در زیر دریا

در بازی GTA San Andreas، راک‌استار دنیای زیر دریا را برای اولین باز به طرفداران سری Grand Theft Auto معرفی کرد. قابلیتی بسیار ساده و بدون کاری برای انجام دادن بود، اما حرکتی درست بود و در مسیری درست‌تر قرار داشت. فهمیدن اینکه بازی GTA IV با وجود دریا و آب‌های واقع‌گرایانه‌اش قابلیت شنا کردن زیر دریا را نداشت ناراحت کننده بود. این بار راک‌استار هر دو را ترکیب کرده تا نه تنها دریا و اقیانوسی واقع‌گرایانه را تحویل هواداران دهد، بلکه زیر هر یک از آن‌ها دنیایی بزرگ قرار داده است. شما می‌توانید برای گشت و گذار‌های طولانی زیر دریا لباس غواصی بپوشید یا از ماشین‌های زیردریایی استفاده کنید.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

2. آنلاین

مولتی‌پلیر این روز‌ها یکی از بخش‌های مهم دنیای گیمینگ است. وقتی که بازی Grand Theft Auto V معرفی شد، طرفداران بی صبرانه منتظر اطلاعاتی راجع به بخش آنلاین آن بودند. هیچکس نمی‌توانست قابلیت‌های Grand Theft Auto Online را حدس بزند. به جای اینکه فقط بخش‌های ساده‌ای مثل دت مچ، مسابقات و گشت و گذار داشته باشد، راک‌استار یک دنیای کامل برای بخش آنلاین بازی خود ساخته است. این بخش دارای داستان، صدها مرحله و تعداد زیادی قابلیت‌های جدید و خلاقانه دارد. می‌توانید با دوستانتان از مغازه‌ها دزدی کنید، بازیکنان دیگر را بکشید و پول آن‌ها را بدزدید، برای خود آپارتمانی بخرید و دوستانتان را برای گذراندن وقت دعوت کنید.

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

1. بزرگ‌ترین و زنده‌ترین دنیای تاریخ گیمینگ

همه بازیکنان یک بازی سند باکس خوب را می‌پسندند. حتی اگر آن بازی از سری GTA نباشد، دنیای اپن ورلد همیشه دل‌پذیر است. این قابلیت که شما می‌توانید هر جا که می‌خواهید بروید و هر کاری که می‌خواهید بکنید فوق‌العاده است. در بازی Grand Theft Auto V راک‌استار دنیایی بی‌نظیر ساخته است. دنیای این بازی از دنیای بازی‌های Red Dead Redemption، GTA IV و GTA San Andreas روی هم بزرگ‌تر است. از لحاظ گرافیکی، این دنیا شگفت‌آور است. با اینکه این بازی برای کنسول‌های نسل هفتمی بود، گرافیک آن به انداره بازی‌های نسل هشتمی به‌نظر می‌رسید. بازی GTA V پر از فعالیت‌ها، آدم‌های مختلف و حیوانات است. آب‌وهوا دائم در حال تغییر است و در گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد. اگر باد و باران شدیدی بیاید، دریا ناهنجار می‌شود و مردم با چترهایشان به سمت خانه می‌دوند تا خیس نشوند. اگر هوا آفتابی باشد، مردم به ساحل می‌روند و با جت‌اسکی به دل دریا می‌زنند. این بهترین بازی سندباکس و الگویی برای بازی‌های سندباکس آینده است. پس از چندین سال که از انتشار آن گذشته مردم هنوز ساعت‌ها با این بازی زمان می‌گذرانند. اگر هنوز این بازی را تجربه نکردید، یک تصویر به شما نشان می‌دهیم تا شما را راضی کنیم:

10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

چه کسی دوست ندارد چنین کاری انجام دهد؟!
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
10 دلیلی که بازی Grand Theft Auto V بهترین بازی سری GTA است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش 11برابری درآمد عملیاتی صنعت خودرو و قطعات