20تیرماه آغاز اولین گروه اردوهای استعدادهای قرآنی/سال آینده اردو استعدادهای قرآنی وارد فاز جدیدی می‌شود


20تیرماه آغاز اولین گروه اردوهای استعدادهای قرآنی/سال آینده اردو استعدادهای قرآنی وارد فاز جدیدی می‌شود

مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در مورد اردو استعدادهای قرآنی گفت: اردو استعدادهای قرآنی از فردا (20تیرماه) در استان کهگیلویه و بویراحمد کار خود را آغاز خواهد کرد وتا 17 شهریورماه در سراسر کشور در طی 5روز ادامه خواهد داشت.

محسن یاراحمدی، مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، در خصوص طرح جدید این سازمان اظهار داشت: اردوهای استعدادهای قرآنی در سومین دوره خود به صورت منطقه‌ای در داخل کشور اجرا خواهد شد که ابتدائا میزبان مناطق جنوبی کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: در این مرحله استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، شیراز و کهگیلویه و بویراحمد حضور خواهند داشت که میزبان این دوره کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد. اردوی این منطقه از 20 تیرماه تا 24 تیر خواهد بود.

مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: در اولین اردو از دومین دوره طرح استعدادهای قرآنی در حدود 180 متقاضی حضور دارند و سایر اردوهای ما در ماه های مرداد و شهریور به ترتیب در استان های غرب کشور تا استان های مرکزی پایتخت ادامه خواهد داشت.

یاراحمدی یادآور شد: تفاوت امسال نسبت به سال گذشته در حضور همه استعدادهای قرآنی است و همچنین اساتید بهتر و باکیفیت تری نسبت به سال پیش انتخاب شده اند، ما امسال توانسته‌ایم 1305 نفر را به اردوها دعوت کنیم هر استادی 30 شاگرد در کارگاه‌های مختلف قرائت خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره از اردوها نخبگان قرآنی در بین رده سنی 10 تا 17 سال حضور دارند، در این طرح به هر استان یک مرکز به عنوان مرکز آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی ویژه آقایان اختصاص داده شده است، در واقع در این طرح کل کشور به 4 قسمت تقسیم شده تا استان‌ها به مساوات در این بخش‌ها تقسیم‌بندی شوند.

مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: براین اساس در غرب کشور استان‌های لرستان، کردستان، ایلام، کرمانشاه، مرکزی و همدان حضور دارند که میزبان این دوره استان همدان بوده و تاریخ آغاز اردوها از 9 تا 13 مردادماه خواهد بود.

یاراحمدی ابراز داشت: در استان‌های مرکزی و جنوب مرکز نیز به ترتیب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان حضور داشته که تاریخ اعزام آنها از 10 مرداد تا 14 مرداد به میزبانی استان یزد می‌باشد.

20تیرماه آغاز اولین گروه اردوهای استعدادهای قرآنی/سال آینده اردو استعدادهای قرآنی وارد فاز جدیدی می‌شود

وی در مورد برنامه سایر اردوها نیز تصریح کرد: در استان‌های شمال غربی کشور به ترتیب آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و مازندران آماده اردو می باشند که میزبان اردوها تبریز بوده و تاریخ آغاز اردوها از 15 تا 19 مردادماه می‌باشد.

این قاری قرآن ادامه داد: در خصوص استان‌های شمال شرق کشور نیز خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان حضور داشته و میزبان اردوها نیشابور در مشهد می‌باشد که تاریخ اردو از 7 تا 11 شهریورماه خواهد بود.

یاراحمدی بیان کرد: در پایان این دوره از اردوها نیز استان‌های مرکزی پایتخت از جمله قزوین، البرز، سمنان و تهران میزبان اردوها خواهند بود که به احتمال زیاد اردو در استان البرز از تاریخ 13 تا 17 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور اساتید قرآنی برجسته در این دوره خاطرنشان کرد: ما در این دوره برخلاف سال گذشته سعی کردیم در کنار حضور اساتید استانی قرآنی از اساتید غیراستانی نیز استفاده نماییم، به همین منظور در این دوره ما اساتیدی همچون نصرالله حسینی، عارف حسینی و بنده از استان تهران، عباس هاشمی از بوشهر و استاد فتح پور را از استان فارس خواهیم داشت.

مسئول طرح استعدادهای درخشان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: ما در این طرح افراد را به تفکیک مقطع سنی در شش کلاس آموزشی تقسیم بندی می‌کنیم، به این ترتیب افراد در جلسات تخصصی صوت، لحن، تجوید و ... حضور خواهند یافت، کلاس‌های ما به صورت کارگاهی برگزار شده و بخشی از زمان اردو نیز به تفریح استعدادهای قرآنی معطوف می شود.

یاراحمدی در مورد تغییر طرح اردوهای استعدادهای قرآنی نیز توضیح داد: ما امسال برای آخرین بار به این شیوه اردوهای مختلف را برگزار خواهیم کرد و قرار است سال آینده وارد فاز جدیدی شویم.

وی در پایان گفت: ما در این سه دوره اردو سعی در تربیت قرائت تقلیدی داشته‌ایم که بیشتر تقلید از قراء مصری بوده است، با این وجود ما امسال طی یک آزمون؛ منتخبین اردویی را غربال کرده و افراد برگزیده را انتخاب می‌کنیم اما در سال آینده وارد فاز جدیدی از طرح اردوهای استعدادهای قرآنی می‌شویم.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری