اختتامیه کنگره ادبیات آئینی برگزار می شود/ راه یابی 209 اثر


بجنورد- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری مراسم اختتامیه کنگره...
بجنورد- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری مراسم اختتامیه کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی در روز شنبه 24 تیرماه جاری خبر داد.

وحید نمازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۴۰۰ اثر به دبیرخانه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی ارسال شد، اظهار کرد: این تعداد اثر ارسالی به دبیرخانه کنگره ادبیات آئینی استان، ۱۰۰ اثر در بخش داستان و ۳۰۰ اثر در بخش شعر بوده که در نهایت ۲۰۹ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

نمازی افزود: از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری کنگره ادبیات آئینی، ۱۵۳ مورد در بخش شعر و ۵۳ اثر مربوط به بخش داستان بوده است.

وی گفت: آثار ارسال شده به‌صورت کدگذاری شده و بی‌نام در دو مرحله از سوی داوران استانی و ملی داوری شدند که زکریا اخلاقی، علی‌محمد مؤدب و کمال شفیعی داوران بخش شعر و قاسمعلی فراست، سعید تشکری و سید علیرضا مهرداد داوری آثار داستانی را بر عهده داشتند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تصریح کرد: فراخوان این کنگره با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری استان گلستان در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر و تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه داشت.

نمازی اعلام کرد: هنرمندان استان گلستان ۸۰ اثر در دو بخش داستان و شعر به دبیر خانه کنگره ادبیات آئینی ارسال کردند.

وی ادامه داد: در بخش داستان ۹۰ اثر در رده سنی بزرگسال، زیر ۲۰ سال سه اثر و در بخش ویژه هفت اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین در بخش شعر ۲۸۱ اثر در رده سنی بزرگسال، زیر ۲۰ سال ۹ اثر و در بخش ویژه ۱۰ اثر به دبیرخانه سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی ارسال شد.

نمازی گفت: این کنگره با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت و مفاهیم اسلامی و قرآنی برگزار شده و بخش ویژه آن به آثار شاعران و نویسندگان اهل سنت پیرامون چهارده معصوم اختصاص داشت.

وی افزود: از زمان اعلام فراخوان تاکنون کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مختلفی با محوریت ادبیات آئینی و با حضور اساتید برجسته ملی در استان برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی برگزاری کارگاه سوژه یابی داستان دینی و برگزاری نخستین همایش تخصصی شعر آئینی در قالب دو کارگاه را ازجمله نشست‌های تخصصی این کنگره اعلام کرد.

کد خبر 4344848
اختتامیه کنگره ادبیات آئینی برگزار می شود/ راه یابی 209 اثر الهام یزدان پناه

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته