15هزار نفر درآذربایجان غربی تحت پوشش دوره های آموزشی قرار میگیرند


15هزار نفر درآذربایجان غربی تحت پوشش دوره های آموزشی قرار میگیرند

ارومیه - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال 15هزار نفر از مردم استان به خصوص مناطق حاشیه شهرها تحت آموزش دوره های آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.


حجت الاسلام محمد داداش زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به مطالعات اجتماعی صورت گرفته ۹ جرم از جمله قتل، طلاق، اعتیاد، سرقت، خودکشی، از مهمترین آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی است اظهارداشت: این اداره کل با اعزام ۳۹ روحانی مستقر به این مناطق در ارومیه اقدام به برگزاری دوره آموزشی کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این دوره های آموزشی بیش از ۱۲ هزار نفراز جمعیت این مناطق تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند ادامه داد: این دوره های آموزشی با امضای تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادهایی از جمله بهزیستی، سپاه، استانداری و نیروی انتظامی امسال نیز تداوم دارد.

حجت الاسلام داداش زاده اظهارداشت: امسال با افزایش ۲۰ درصدی تعداد این دوره های آموزشی به ۵۰ مورد با پیش بینی حضور بالای ۱۵ هزار نفر از مردم استان برگزار می شود که در نظر داریم تعداد روحانیون مستقر اعزامی به مناطق حاشیه شهرها را نیز به تعداد ۱۵ نفر افزایش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری گفتمان های دینی با موضوع فضای مجازی، اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: امسال تلاش داریم با ارتقای سطح فرهنگی، دینی و قرآنی گام های اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان برداریم.

وی با بیان اینکه این استان دارای ۸۵ نقطه سکونتگاه غیررسمی است که در این سکونتگاه ها متاسفانه آمار آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد بالاست گفت: برای پیشگیری و مدیریت این آسیب های اجتماعی ابتدا اقدام به شناسایی پتانسیل و ظرفیت های دینی و مذهبی از جمله وجود مساجد، پایگاه های دینی و مذهبی در این مناطق کرده ایم.

حجت الاسلام داداش زاده افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته عموما در این مناطق شاهد فعالیت مساجد، پایگاه های بسیج و نیز حسینه و اماکن دینی و مذهبی هستم که برای بهره مندی از این ظرفیت ها این اداره کل اقدام به اعزام روحانی برای ارائه آموزش های مختلف در حوزه آسیب های اجتماعی کرده و تاکنون ۳۹ روحانی در شهرستان ارومیه به سکونتگاه های غیررسمی استان اعزام شده است.

کد خبر 4345090

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توقیف 2 خودرو حامل دام قاچاق در پیرانشهر