جواز حضور پنج دونده روسیه در مسابقات جهانی صادر شد


جواز حضور پنج دونده روسیه در مسابقات جهانی صادر شد

تهران- ایرنا- اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی (IAAF) درخواست پنج ورزشکار دو و میدانی روسیه را برای حضور در رقابت های بین المللی به عنوان 'دوندگان مجاز بی طرف' صادر کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس روز جمعه به نقل از فدراسیون دو و میدانی روسیه، با درج این خبر نوشت: با این حساب شمار ورزشکاران مجاز برای حضور در رقابت های بین المللی به 72 نفر رسید؛ با این حال همچنان حضور 57 ورزشکار روس غیر مجاز اعلام شده است.
به دنبال تعلیق عضویت فدراسیون دو و میدانی روسیه در اتحادیه بین المللی دو و میدانی؛ این نهاد بین المللی در تصمیم در اواخر سال 2016 مقرر کرد که آن دسته از ورزشکاران روس که معیارهای این اتحادیه را برآورده کنند؛ می توانند در رقابت های بین المللی و در قالب ورزشکار بی طرف شرکت نمایند.
کمیته مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در سال 2015، تحقیقاتی را در مورد تخلف فدراسیون دو و میدانی روسیه، آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو، آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه و وزارت ورزش این کشور آغاز کرد.
این کمیته تعدادی از ورزشکاران و مقامات ورزشی روسیه را به تخطی از قوانین ضد دوپینگ و برخی دیگر از فعالیت های مرتبط با نقض مقررات بین المللی در استفاده از مواد نیرو زا متهم کرد.
یافته های کمیته مذکور، اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو ومیدانی را مجاب کرد تا عضویت فدراسیون دو و میدانی روسیه را در این نهاد به حالت تعلیق در آورده و معیارهایی را تعیین کند؛ معیارهایی که فدراسیون دو و میدانی روسیه برای بازگرداندن حق عضویت خود در این اتحادیه ملزم به رعایت و برآورده ساختن آن ها شد.
ورزشی**3991**1368

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند