طرح تجمیع عملیات فوریت های پلیسی در استان مرکزی اجرا شد


اراک- رئیس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان...
اراک- رئیس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای طرح تجمیع عملیات فوریت های پلیسی 110 در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مهرافزا پیش از ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران در اراک اظهار داشت: این طرح و سیستم ۲۷ فروردین سال جاری در چهار شهرستان استان به طور آزمایشی به مرحله اجرا در آمد و از ۲۰ اردیبهشت ماه نیز در تمامی شهرستان های استان عملیاتی شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: استان مرکزی بعد از استان های گلستان و مازندران، سومین استان است که طرح تجمیع عملیات ۱۱۰ را به مرحله اجرا گذشته است.

مهرافزا با اشاره به اینکه طرح تجمیع خطوط به این معنا است که تمامی سیستم های ۱۱۰ در استان مرکزی به یک مرکز در مرکز استان متصل می شود، بیان داشت: به طور میانگین طی ۲۴ ساعت، سه هزار و ۵۰۰ تماس در استان مرکزی با ۱۱۰ گرفته می شود که از این تماس های ثبت شده به طور میانگین یک هزار و ۲۰۰ تماس عملیاتی می شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی در مورد فرایند کلی کار سیستم ۱۱۰ خاطر نشان کرد: این فرایند یک دریافت ماموریت است که در هر شرایط ثابت است. از زمانی که امدادخواه با ۱۱۰ تماس می گیرد تا پایان ماموریت، که این ماموریت ممکن است فوریتی، غیر فوریتی و مشاوره ای و یا غیر قابل رسیدگی باشد.

وی در مورد دسته بندی اخبار ۱۱۰ هم گفت: تماس های عملیاتی شامل تماس هایی است که منجر به حضور پلیس در صحنه می شود که به طور روزانه یک هزار و ۲۰۰ ماموریت عملیاتی می شود، همچنین این عملیات به دو دسته فوریتی و غیر فوریتی تقسیم می شود. قبلا زمان تعیین شده برای رسیدن به محل ۱۵ دقیقه تعریف شده بود، پس از بررسی توسط ناجا به این نتیجه رسیدند که نمی توان تمام ماموریت ها را در ۱۵ دقیقه پوشش داد، بر همین اساس به فوریتی و غیرفوریتی دسته بندی کردند.

مهرافزا ادامه داد: در ماموریت هایی مثل درگیری و نزاع، شرارت، سرقت های به عنف، سرقت های بانک ها و مزاحمت های خیابانی زمان ۱۵ دقیقه تعریف و تعیین شده و در غیرفوریتی نیز زمان ۳۰ دقیقه است. گروهی از ماموریت ها نیز نیاز به بررسی پلیسی دارد که باید تحقیقات محلی صورت گیرد تا مشخص شود این خبر یا گزارشی که به پلیس ارایه شده چقدر حقیقت دارد. ماموریت های از ۲۴ ساعت تا ۱۰ روز هم در حوزه پلیس های تخصصی قرار دارد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در رابطه با برخی از تماس ها که نیاز به حضور پلیس نیست به صورت تلفنی شهروندان راهنمایی می شوند.

کد خبر 4349484
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته