43 مورد کودک‌آزاری در رفسنجان


43 مورد کودک‌آزاری در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: در چهار ماهه امسال 43 مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی رفسنجان گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، «محمود حیدری» شامگاه سه شنبه 26 تیر ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با تبریک این هفته اظهار کرد: از اصحاب رسانه تشکر می کنیم که پیام‌رسان بهزیستی به شهروندان هستند و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری می‌کنند.

وی بهزیستی را یک خانواده گسترده برشمرد و افزود: این نهاد به تنهایی نمی‌تواند کار کند و در این رابطه نیاز به همکاری دستگاه‌های مسئول در خصوص آسیب‌های اجتماعی داریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی دوره‌های آموزشی شامل مشاوره قبل و بعد ازدواج، مهارت‌های فرزندپروری و ... توسط اساتید دانشگاهی در مراکز تحت پوشش بهزیستی اجرا می‌شود.

حیدری تصریح کرد: هم‌اکنون 3700 نفر معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان قرار دارند که از این تعداد 1700 نفر مستمری‌بگیر بوده و مابقی خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که 530 خانوار در امور اجتماعی تحت پوشش این اداره هستند، خاطرنشان کرد: 370 نفر ناشنوا، 450 نفر نابینا و کم بینا،210 نفر معلول اعصاب و روان(روانی مزمن)، 850 نفر معلول ذهنی تحت پوشش بهزیستی رفسنجان هستند. 40 خانواده دو معلول در رفسنجان داریم و یکی دو خانواده بیشتر از دو معلول در این شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان افزود: در چهار ماهه نخست امسال 43 مورد کودک آزاری، 4 مورد سالمندآزاری، 14 مورد همسرآزاری و 2 مورد معلول‌آزاری به اورژانس اجتماعی رفسنجان گزارش شده است. ضمن این‌که امسال 4 مورد خودکشی در رفسنجان داشته‌ایم.

حیدری گفت: سال گذشته از مجموع 11 هزار کودک 3 تا 6 سال که در بحث پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوبی) معاینه شدند 49 نفر مبتلا به بیماری تنبلی چشم شناسایی شدند.

وی افزود: در بحث اشتغال در بخش امور اجتماعی بهزیستی برای معلولین و خانواده‌ها اشتغال‌سنجی شده و پس از آن بر اساس توان خانواده مبلغ 20 میلیون تومان وام در اختیارشان داده می‌شود هم‌چنین برای مقاوم‌سازی خانه‌های فرسوده معلولین نیز تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان به بحث مناسب‌سازی در سطح شهر رفسنجان پرداخت و گفت: از وضعیت مناسب‌سازی رضایت نداریم اما از سال گذشته خیابان مدرس رفسنجان را به صورت پایلوت برای مناسب‌سازی برای معلولین در نظر گرفتیم که قرار است ظرف دو سال اقدامات مناسب‌سازی برای معلولین در این خیابان انجام گیرد که تاکنون 70 درصد این کار صورت گرفته است.

حیدری درباره ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول نیز یادآور شد: 24 واحد مسکن قرار بود برای خانواده‌های دو معلول ساخته شود که در این خصوص در حال رایزنی هستیم که زمینی که در این رابطه اختصاص داده شده را در جای مناسب‌تر و بهتر برای این خانواده‌ها در اختیار بگیریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم