160 میلیون دلار کالا از قزوین صادر شد


160 میلیون دلار کالا از قزوین صادر شد

قزوین-ایرنا-رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: طی سه ماهه نخست امسال 160 میلیون دلار از کمرگات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز شنبه در همایش روز صنعت که با حضور معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت برگزار شد،افزود: 150 میلیون دلار نیز واردات در این مدت به استان صورت گرفته است که بیشتر شامل مواد اولیه و ماشین آلات برای واحدهای تولیدی استان بوده است.
وی همچنین گفت: قزوین در بازسازی واحدهای تولیدی رتبه پنجم کشور را دارد که نشان می دهد مشارکت خوبی در این زمینه در استان وجود دارد و امیدواریم این رویه ادامه یابد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: در بخش بازرسی اخیرا با توجه به بخشنامه ستاد تنظیم بازار واحدهایی که ارز 42 هزار ریالی دریافت کرده اند کنترل می شوند و در این راستا تنها مرجع بازرسی استان سازمان صنعت و تنها مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان است.
وی اظهار داشت: اعتماد سازی و شفاف سازی در فعالیت های اقتصادی به نفع ملت و دولت است و به نظرات بخش خصوصی نیز در این زمینه اعتقاد داریم.
پرزحمت با اشاره به مشکلات ارزی بوجود آمده طی ماه های اخیر، افزود: 12 واحد استان ارز 42 هزار ریالی دریافت کرده اند و باید برای جلوگیری از افزایش قیمت و عرضه کالاها توسط بازرسان سازمان کنترل شوند.
وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و 930 فقره پروانه صنعتی با اشتغالزایی 105 هزار شغل در استان صادر شده و جایگاه خوبی در تولید در اختیار استان است.
پرزحمت اضافه کرد: در استان قزوین همکاری استانداری یا صنعت و سایر دستگاههای اجرایی خوب است و در ستاد های تسهیل اقدامات قابل توجهی برای حل مشکلات تولیدکنندگان صورت گرفته است.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین همچنین گفت: یک هزار و 250 طرح صنعتی در استان وجود دارد که از 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با تکمیل آنها برای 50 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته سه هزار و 80 واحد تولیدی استان تسهیلات دریافت کردند و مشکلات 433 واحد تولیدی نیز با تصویب ستاد استانی برای حل به کارگروه ملی ارسال شد.
پرزحمت افزود: کارگروه ملی بسیار آسان تر از کارگروه استانی برخورد می کند و در تصمیم گیری و مصوبه کردن بسیار زود تر دست به اقدام می زند.
وی همچنین گفت: امسال شورای معادن استان برای رسیدگی به وضعیت واحدهای معدنی سه بار تشکیل جلسه داده است و براساس بخشنامه دولت واحدهای معدنی که فعالیت نداشته باشند، خلع ید می شوند.
در پایان این مراسم از صاحبان واحدهای تولیدی برتر استان قزوین تجلیل شد.
6101*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی