«تابوت دخترانه» پروانی به کتابفروشی ها رسید


«تابوت دخترانه» پروانی به کتابفروشی ها رسید

دکتر پروانی گفت: «تابوت دخترانه» در مورد چالش های ذهنی دختران جوان است که باعث می شود آنها چند سال زندگی خود را مشغول سراب شوند.

دکتر ناصر پروانی، شاعر و نویسنده از چاپ اثر جدید خود با عنوان " تابوت دخترانه " به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: " تابوت دخترانه " که یک رمان است در مورد مشکلات و چالش های ذهنی است که برای دختر خانم ها در سنین ابتدای جوانی پیش می آید و گاها چندین سال به طول می انجامد. این چالش ها باعث می شود دختران چند سالی از سال های زیبای زندگی خود را مشغول حباب و سراب شوند و بعدها افسوس بخورند که لحظات زندگی خود را به هدر دادند.

دکتر پروانی اظهار داشت: در کتاب " تابوت دخترانه " یک سوال کلی مطرح می شود. همچنین مانند رمان دیگرم سعی کردم،مخاطب در پایان کتاب با چند سوال مواجه شود. یکی از این سوال ها این است که وصال چیست؟ آیا کسی که ازدواج می کند به وصال می رسد؟ با هم بودن پایدار، وصال را میسر می کند یا لحظات عاشقانه؟

وی خاطرنشان کرد: رمان " سایه عاشقی " را سال قبل نوشتم که مورد توجه نسل جوان قرار گرفت. کتاب " تابوت دخترانه " را با دیدی متفاوت و موازی با کتاب قبلی نوشتم تا در آن چالش های نسل جوان مطرح شود. شروع کتاب متفاوت است. شخصیت اصلی رمان" سایه عاشقی" خانم پرستاری است که روحیات و لطافت یک پرستار را دارد. در این خانم پرستار حس های خاصی به وجود می آید که متعارف نیست و حتی می تواند از منظر عموم منفور باشد.

دکتر پروانی با بیان اینکه شخصیت اصلی داستان " تابوت دخترانه " با چالشی بزرگ مواجه می شود، عنوان کرد: او از نوع دوست داشتن خود برای همکاران، خانواده و دوستان می گوید تا او را احمق نپندارند اما در نهایت همه او را طرد می کنند.

این نویسنده و شاعر بیان کرد: در کتاب " تابوت دخترانه " شخصیت اصلی داستان به بیماری علاقه مند می شود که در کماست. خانم پرستار داستان، این بیمار را از قبل نمی شناسد و در واقع علاقه مند به کسی می شود که نمی تواند حرف بزند و حتی مشخص نیست به هوش می آید یا نه. روز به روز این دوست داشتن اوج می گیرد و در ادامه اتفاقاتی رقم می خورد. پایان داستان نیز متفاوت است.

دکتر پروانی تصریح کرد: در کتاب " تابوت دخترانه " یک شرایط برزخی برای دختر داستان پیش می آید که دوره زمانی آن 5-6 سال است و حتی در جایی از کتاب این خانم از شرایط خود را به تابوتی تعبیر می کند که خود را 5-6 سال سوار بر آن می داند و منتظر است که این تابوت را بر زمین بگذارد.

وی با بیان اینکه " تابوت دخترانه " را انتشارات سخنوران چاپ کرده است، افزود: مرا به خاطر 10-11 کتاب شعر با عنوان شاعر می شناسند و " تابوت دخترانه "دومین رمانی است که می نویسم. این کتاب اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده به بازار کتاب می آید و امیدوارم مانند رمان قبلی یعنی " سایه عاشقی " مورد استقبال جوانان قرار گیرد. رمان " سایه عاشقی " به نمایشگاه کتاب پارسال رسید و استقبال خوبی از آن شد.

این نویسنده و شاعر خاطر نشان کرد: رمان " سایه عاشقی " به من نشان داد که مخاطبان بیشتر به رمان علاقه مندند و با رمان بیشتر ارتباط برقرار می کنن تا شعر. اغلب افراد شعرها را از شبکه های مجازی می خوانند و بیشتر ترجیح می دهند اگر کتاب فیزیکی به دست بگیرند آن کتاب رمان باشد تا شعر.

پایان پیام/31


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زن