چرا سوئد با وضعیت نامناسب جنسی برای ما برنامه توانمند سازی زنان اجرا می کند


چرا سوئد با وضعیت نامناسب جنسی برای ما برنامه توانمند سازی زنان  اجرا می کند

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به اینکه ما به الگوی سوئدی در توانمندسازی زنان نیازمند نیستیم گفت: در میان کشورهای اروپایی سوئد به عنوان کثیف‌ترین کشور با 80 درصد آمار تجاوز شناخته می‌شود اما با این شرایط برخی سوئد را به عنوان الگوی توانمندسازی زنان معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، همایش زنان، خانواده و انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای اشراق برگزار شد. مهری طالبی دارستانی مسئول زنان معاونت فرهنگی سپاه در این همایش به ارائه بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه رهبران جامعه هستند که مردم را به سمت صلاح یا فساد پیش می‌برند، گفت: در حیات 40 ساله انقلاب اسلامی زن به عنوان رکن اساسی آفرینش مورد توجه ویژه قرار گرفت.

طالبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول 40 سال آن چنان به دشمنان فشار آورده است که دست از جنگ نظامی کشیده و به سمت از بین بردن نظام خانواده پیش رفته‌اند، گفت: به انحراف کشاندن زنان هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی ایران است چرا که دشمن می‌داند هیچ تحریم و فشار اقتصادی سیاسی با وجود فرهنگ اسلامی و پرورش نسل انقلابی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

مسئول زنان معاونت فرهنگی سپاه موفقیت برخی برنامه‌های دشمن در حوزه خانواده و زنان در کشور را ناشی از صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی و فعالیت افراد حقیقی دانست و اظهار داشت: باید بر اساس دستاوردهای انقلاب اسلامی با مردم در این زمینه سخن بگوییم.

وی به تشریح برخی از دستاوردهای عظیم در حوزه زنان و خانواده پرداخت و گفت: زنان ایران در حوزه‌های آموزشی و علمی پیش از انقلاب اسلامی با 35 درصد میزان باسوادی شناخته می‌شدند اما پس از انقلاب این رقم به 90 درصد رسیده است.

طالبی توسعه مؤسسات مردم نهادی که زیرنظر زنان اداره می‌شوند را حدود 2 هزار مؤسسه برشمرد و گفت: این رقم در پیش از انقلاب تنها 5 مورد بوده که آن هم زیرنظر خانواده سلطنتی اداره می‌شد و در واقع ماهیت مستقل نداشت.

مسئول زنان معاونت فرهنگی سپاه با اشاره به حضور فعال زنان در دوره هشت ساله دفاع مقدس به تقدیم 7 هزار زن شهید و حضور 2 هزار پزشک زن در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: ورزش نیز یکی از حوزه‌های پرچالش زنان است اما ما ثابت کردیم با حجاب اسلامی می‌توانیم پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعداد داوران زن پیش از انقلاب اسلامی 7 نفر بود و در طی 40 سال گذشته تعداد داوران زن به 16 هزار نفر افزایش یافته است حتی حضور زنان در مسابقات خارجی پیش از انقلاب اسلامی تنها 6 مورد بوده و در حال حاضر حدود فعالان زنان در مسابقات جهانی با حجاب اسلامی به 22 مورد رسیده است.

طالبی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان را شکل‌گیری بسیج زنان دانست و گفت: این سازمان بزرگترین تشکل زنان دنیا با 9 میلیون نفر عضو و 16 هزار پایگاه محسوب می‌شود.

مسئول زنان معاونت فرهنگی سپاه در ادامه تصریح کرد: دشمن این موفقیت بزرگ را دیده و شناخته است اما از آن جهت که می‌داند آشنایی زنان جهان با این الگو می‌تواند متقابل با خواسته‌های آن باشد سعی می‌کند این موفقیت بزرگ را نادیده بگیرد.

کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان نیز در این همایش با تأکید بر اینکه استقرار حکومت مهدوی نیازمند حضور فعال زنان است، نقش‌آفرینی زنان در انقلاب اسلامی را بی‌مانند عنوان کرد و گفت: زنان عصر ظهور از دو ویژگی مهم اوج معرفت و بصیرت و استقامت و مقاومت برخوردارند.

وی اظهار داشت: آغاز جنگ نرم در تاریخ اسلام کار زنان است همان‌طور که زنان در دوره نخست اسلام در این جایگاه و در زمان امیرالمؤمنین نقش بیدادگری و بصیرت‌افزایی را بر عهده داشتند امروز نیز زنان انقلاب اسلامی در جنگ نرم بزرگترین نقش را در آموزش‌دهی و مدیریت خانواده و جامعه بر عهده دارند.

خزعلی تأکید کرد: در جنگ نرم امروزی نیازمند یک حرکت زینبی هستیم که آشنایی با معاهدات بین‌المللی، شبکه نفوذ می‌تواند به شروع این حرکت از سوی زنان کمک کند.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان به برخی مطالبات نادیده گرفته شده در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ورزشی و تأمین امکانات ورزش همگانی و قهرمانی برای زنان فراهم‌آوری امکانات خوب برای گذران اوقات فراغت و تفریح، اشتغال با کرامت، همراهی با آرامش و نشاط و در محیط سالم کاری از جمله این مطالبات است که تاکنون نادیده گرفته شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه ما به الگوی سوئدی در توانمندسازی زنان نیازمند نیستیم گفت: در میان کشورهای اروپایی سوئد به عنوان کثیف‌ترین کشور با 80 درصد آمار تجاوز شناخته می‌شود اما با این شرایط برخی سوئد را به عنوان الگوی توانمندسازی زنان معرفی کرده و سوئدی‌ها با قراردادهای تحمیلی در کشور در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی