معضل شیرابه تولید شده در محل دفن پسماند سنندج حل می شود


معضل شیرابه تولید شده در محل دفن پسماند سنندج حل می شود

سنندج- شهردارسنندج بابیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات محل دفن پسماند شهری بحث شیرابه تولید شده است،گفت:باهمکاری مجریان سدژاوه مهار اصولی شیرابه و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب اجرامی شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، جلسه هماهنگی جهت اجرای عملیات انتقال شیرابه محل دفع پسماند شهری به تصفیه خانه فاضلاب با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، مجریان سدژاوه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان، معاون اداره کل محیط زیست استان، کارشناسان وزارت نیرو، مهندسین مشاور شایز و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

شهردار سنندج در این جلسه اظهار داشت: روزانه ۳۸۰ تن زباله توسط پاکبان های خدوم و زحمتکش از سطح شهر جمع آوری شده و به محل دفن پسماند شهری انتقال داده می شود.

صیدی بیان کرد: از این مقدار زباله جمع آوری شده ۱۸۰ تن به کارخانه بازیافت انتقال داده می شود و پس از تفکیک و تبدیل به کود کمپوست حدود ۵۰ تن از آن به محل دفن انتقال داده شده و ۲۰۰ تن هم با خاک و نخاله در محل دفن پسماند پوشش داده خوهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین معضلات جایگاه دفن پسماند شهری بحث تولید شیرابه آن است که علاوه بر آلودگی محیط زیست باعث نارضایتی روستاهای همجوار هم شده است.

صیدی گفت: با هدف تامین آب شرب و کشاورزی منطقه سد ژاوه در سنندج احداث شده که یکی از تهدیدات پروژه سد ژاوه منابع آلوده کننده بالا دست سد از جمله شیرابه محل دفن پسماند ها، تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج و فاضلاب های روستاهای بالا دست این سد است.

وی عنوان کرد: در راستای حفظ محیط زیست و همچنین کنترل و مهار اصولی شیرابه تولید لندفیل سنندج جلسه مشترکی با مدیران پروژه سد ژاوه برگزار شد و نحوه همکاری و اجرای طرح انتقال این شیرابه ها به تصفیه خانه فاضلاب تبادل نظر شد.

صیدی اضافه کرد: با توجه به تجارب کشورهای اروپایی در انتقال شیرابه محل دفن زباله های شهری به تصفیه خانه فاضلاب با همکاری مشاورانی از کشور اتریش مطالعات لازم جهت انتقال شیرابه محل دفن پسماند سنندج به تصفیه خانه فاضلاب صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته براساس وضعیت جغرافیایی منطقه عملیات انتقال شیرابه از طریق لوله گذاری در مسیر کنار بزرگراه سنندج – کامیاران اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج طول انتقال خط لوله از این مسیر را ۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ظرفیت انتقال شیرابه از طریق لوله به تصفیه خانه فاضلاب ۱۰ لیتر بر ثانیه است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین سد ژاوه ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمامی دستگاههای ذیربط و همچنین تعامل و همکاری ساکنان روستاهای همجواری با اجرای طرح انتقال شیرابه به تصفیه خانه گام مهمی در راستای رفع یکی از مشکلات زیست محیطی در سطح شهر برداریم.

کد خبر 4358876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز