«شعاری که اصلاح شد»


«شعاری که اصلاح شد»

آیت‌الله تهرانی در مدت حضور در مسجد میرزا موسی بازار اقدامات مهمی کرد که یکی از آن‌ها اصلاح شعارهای مرسوم در برخی از مساجد بود.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت‌الله مرتضی تهرانی، امام جماعت مسجد میرزا موسی و از استادان اخلاق حوزه علمیه تهران، بامداد (30 تیرماه) درگذشت.

بنا بر این گزارش، وی از شاگردان آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) و برادر بزرگتر آیت‌الله آقامجتبی تهرانی بود و جانشین وی در مسجد میرزا موسی شد که ماجرای این جانشینی از زبان حاج آقا مرتضی، شنیدنی است.

وی می‌گفت "پس از فوت پدرم به تهران آمدم و به مسجد میرزا موسی رفتم و دیدم حاج آقامجتبی، امام جماعت است، چند روز پشت سر برادرم نماز خواندم، اما حاج آقامجتبی تصمیم گرفت از میرزا موسی برود، پس از آنکه ایشان از آنجا رفت، من امام جماعت میرزا موسی شدم.» پس از این جابه‌جایی، حاج آقا مجتبی به مسجد جامع بازار رفت.

تهرانی چندین سال در مسجد میرزا موسی به تدریس دروس خارج فقه و اصول اشتغال داشت و مدت کوتاهی نیز «معقول» تدریس می‌کرد.

وی در سال‌های حضور در این خانه خدا چند اقدام مهم انجام داد که ابتکار او در تغییر یکی از شعارهای رایج در کشور، بسیار جالب بود، ماجرا از این قرار است که حاج آقا مرتضی دستور داد شعار بعد از نماز در مسجد میرزا موسی چنین باشد «درود بر ولایت فقیه» به جای مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر حکومت آمریکا و انگلیس به جای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس.

پایان پیام/397

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه مساجد برای سالروز شهادت امام علی(ع)