احداث آبشخور و تامین غذا در زیستگاه خرس قهوای پاسارگاد


احداث آبشخور و تامین غذا در زیستگاه خرس قهوای پاسارگاد

شیراز- احداث آبشخور های متعدد و تامین غذا در زیستگاه خرس قهوای در منطقه کوه خرسی پاسارگاد فارس احداث شد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با توجه به ادامه خشکسالی و در نتیجه آن کمبود مواد غذایی در زیستگاه خرس قهوه ای منطقه کوه خرسی و هجوم شبانه این گونه به باغات امامزاده اسماعیل اقلید و قوام آباد و دشت بال سعادت شهر و پاسارگاد در مسیر صعب العبور و با تلاش و کوشش فراوان تعدای آبشخور ایجاد شد.

حسین شعبانی کارشناس مسئول امور حیات وحش محیط زیست فارس گفت: بر اساس دستور مدیر کل نسبت به مکان سنجی و جا نمایی چند آبشخور در دامنه کوه خرسی مشرف با باغات اطراف اقدام و از روز سه شنبه از پنج صبح تا غروب نسبت به احداث چند آبشخور و انتقال آب به آنها اقدام شد.

کارشناس مسئول اداره امور حیات وحش اظهار داشت: در این عملیات سخت باید یک تن ماسه و سیمان و آب به میزان 500 متر مسافت صعب العبور حمل شود که با تلاش روسای ادارات محیط زیست شهرستانهای اقلید و پاسارگاد وکوله بری محیط بانان و علاقمندان به محیط زیست انجام شد تا در محل عبور خرس قهوه ای آبشخور ساخته شود.

شعبانی تاکید کرد: با استراتژی های مدیریتی دکتر محمودی و به دستور ایشان به جهت جلوگیری از هجوم خرس قهوه ای به باغات و مزارع مردم قوام آباد اقدامات دامنه داری انجام شده و پس از ایجاد آبشخورهای متعدد نسبت به خرید میوه و خوراک خرسها و توزیع آن در منطقه اقدام خواهد شد.

حسین شعبانی در ادامه به وجود رد پا و سرگین خرس قهوه ای اشاره کرد که نشان از عبور شبانگاهی آنها از این مسیر است.

وی اضافه کرد: به این صورت آب و غذای آنها تامین شده است و مضافا با توجه به شب زی بودن این گونه عملیات و برنامه تهیه عکس از آنها با دوربین های دیجیتال تله ای در دست اقدام می باشد که به منظور تحقیق و پژوهش انتشار خواهد یافت.

وی همچنین از همکاری دهیاران فهیم و دلسوز روستای امامزاده جناب مولایی و مردم فهیم قوام آباد سعادت شهر به جهت همکاری در این امر تقدیر کرد.

کد خبر 4362770

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟