نجات 24 شهروند در آتش سوزی کوی پردیس اهواز


نجات 24 شهروند در آتش سوزی کوی پردیس اهواز

اهواز - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز از نجات 24 شهروند در یک حادثه آتش سوزی در منطقه پردیس این شهر خبر داد.


علی تراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر پنج شنبه با تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اهواز خبر آتش سوزی در مجتمع مسکونی واقع در منطقه پردیس خیابان گل ها اطلاع رسانی شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی ۱۲۵ به سرعت تیم های اطفاء حریق و امداد نجات را از ایستگاه پردیس و گلستان با تمام امکانات به محل حادثه اعزام کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: فرمانده تیم عملیاتی با حضور در محل مشاهده می کند که حریق گسترده ای در طبقه دوم یک مجتمع مسکونی ۴ طبقه ۲۶ واحدی رخ داده و با توجه به موقعیت آپارتمان در مجتمع تعداد بسیار زیادی از شهروندان در طبقات فوقانی حبس شده اند.

تراب پور بیان کرد: فرمانده تیم های عملیاتی با تشکیل دو تیم همزمان با اجرای عملیات اطفاء حریق از چند جبهه با تشکیل دالان امن اقدام به خروج ایمن شهروندان در محاصره دود و آتش کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان موفق شدند ۲۴ نفر از همشهریان را زنده و سالم از مجتمع خارج و یک مادر حدودا ۳۲ ساله و فرزند حدودا ۹ ساله که به دلیل نزدیک بودن به کانون آتش دستخوش دودزدگی شده بودند، نجات و به منظور ادامه درمان و کنترل وضعیت به آمبولانس اورژانس منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: شدت شعله های متساعد شده حریق در طبقه دوم به حدی بود که یکی از ساکنان طبقه فوقانی به دلیل شوک وارده و ترس تصمیم داشت از بالای پنجره خود را به پایین پرتاب کند که توسط آتش نشانان کنترل و از طریق راه پله مجتمع به بیرون منتقل شد.

تراب پور خبر داد: در این مأموریت سخت تعداد ۲۳ آتش نشان و هفت دستگاه انواع خودروهای نردبان، اطفای حریق، امداد نجات و تانکر آبرسان پشتیبانی شرکت داشتند.

وی در پایان گفت: از شهروندان تقاضا داریم در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور کردن کودکان و کهنسالان از محل حادثه مراتب را سریع از طریق تلفن ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اطلاع داده و مسیر را برای ورود خودروهای امدادی بازنگه دارند.

کد خبر 4364306

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی