کمبود دارویی در کردستان به 30 قلم کاهش پیدا کرده است


کمبود دارویی در کردستان به 30 قلم کاهش پیدا کرده است

سنندج- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمبود دارویی دراستان از 54 قلم به 30 قلم کاهش پیدا کرده است.


به گزارش خبرنگارمهر، سیامک واحدی امروز شنبه در نشستی که با حضور سفیر ایران در ویتنام در سالن جلسات اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه دارو بیشتر نیاز به واردات داریم، گفت: کشورما وارد جنگ اقتصادی شده است و اینکه غذا و دارو شامل تحریم نمی شود دروغی بیش نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت داروهای وارداتی خود نوعی تحریم محسوب می شود، عنوان کرد: در مدت اخیر کمبود دارویی دراین استان به ۵۴ قلم افزایش پیدا کرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر کمبود دارویی دراستان به ۱۸ قلم رسیده است و متاسفانه احتکار و دپوی وسایل و تجهیزات پزشکی هم علاوه بر افزایش قیمت ها منجر به التهاب در بازار شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: انبارهای دانشگاه را با تجیهزاتی که تاریخ انقضای بیشتری دارند، تکمیل و پر می کنیم تا مردم در شرایط بد اقتصادی آسیب نبینند.

واحدی با اشاره به اینکه آمادگی کمک وهمکاری در صادرات و واردات کالا وتجهیزات پزشکی را داریم، عنوان کرد: در برخی اقلام ضروری پزشکی در کشور نیازی در حدود ۷۰۰ هزرا قلم را داریم که تنها ۵۰ هزار قلم آن در داخل تولید می شود و مابقی آن باید از دیگر کشورها وارد شود.

کد خبر 4365481

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورزشکاران نابینا و کم بینای کردستانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان