سکوت ملاها و روشنفکران در قبال اظهارات رولا غنی


سکوت ملاهاى سنتى و روشنفکران پشتون در قبال اظهارات رولا احمدزى! اغلب دیده شده که با طرح موضوعات درون دینى نظیر بحث مضمون ثقافت اسلامى از سوى مجاهدى سرشناس و قلم بدست، حفیظ منصور و یا ابراز نظرى در مورد احادیث پیامبر گرامى اسلام از سوى جوان مؤمن و...

سکوت ملاهاى سنتى و روشنفکران پشتون در قبال اظهارات رولا احمدزى!

اغلب دیده شده که با طرح موضوعات درون دینى نظیر بحث مضمون ثقافت اسلامى از سوى مجاهدى سرشناس و قلم بدست، حفیظ منصور و یا ابراز نظرى در مورد احادیث پیامبر گرامى اسلام از سوى جوان مؤمن و دانش آموخته ى اسلامیات مهران موحد، فرزند یکى از علماى جید و متبحر کشور، چه غایله و غوغایى از سوى کسانى که از اسلام جز ریش و عمامه چیزى بیش ندارند، به پا شده، رگ گردن بسیارى از ریاکارانى که از دین دوکان پر رونق درست نموده اند، پندیده و چه تهدید هایى صورت نگرفته.

کجا هستند این تیکه داران اسلام، که امروز مسیحى زاده ى اجنبى بر تارک ارگ و گُرده ى شان تکیه زده و ادعا مى کند که هنوز مردم در قید دین است و با دموکراسى فاصله دارند و زنان مسلمان را بردگان نوین خطاب مى کند. در کدام پستو ها و پسخانه ها پوسیده اید و در کدام حجره ها سر در گریبان جُبن و حقارت فرو برده اید که پاسخ دهید. شاید نگران جیره و مستمرى ماهوار تان هستید که از شوهرش بدست مى آورید؟

همین ترتیب هراز گاهى که نقدى بر تروریستان طالب و تمامیت خواهان قبیله گرا مطرح میشود، فشار خون و نبض بسیارى از روشنفکران پشتون بالا مى رود و فریاد، پشتون ستیزى سر مى دهند. و ادعا مى کنند که وحدت ملى از هم مى پاشد.

چقدر از وجدان و انصاف بهره دارید که اجنبى زاده ى لبنانى، به هموطنان تاجیک، ازبیک، هزاره و سایر اقلیت هاى کشور تان توهین و دهنکجى مى کند و آنها را فاقد ظرفیت حکومتدارى و محروم از حق زعامت مى داند و خاموش اید. آیا جزو این است که حرف دل تان را بیان نموده؟ آیا سکوت تان بمعناى موافقت نیست؟ حد اقل من یکى، احدى از روشنفکران علنى پشتون و نه هم آنهایى که چهره در نقاب کاذب و دروغین چپگرایى، دموکرات بودن و یا شعار امت مسلمه پنهان نموده اند اما در اصل چنین تفوق طلبى ها و برترى جویى هاى قومى در دل شان چنگ مى زند. اعتراض و نقدى در مورد اظهارات کدبانوى آشپزخانه ارگ نشنیدم.

آیا وحدت ملى با سردارى شما و خوارى دیگران تأمین میشود. آیا شما حق دارید بهمه توهین کنید و امتیازات را به نفع خود مصادره کنید و دیگران دم نزنند و از اصالت، حیثیت، کرامت انسانى و شعاع وجودى خود دفاع ننمایند؟

محمد عارف منصوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...