آبشار کاواسان، آبشاری فیروزه ای در فیلیپین (+عکس)


پول‌نیوز -اگر همیشه تحت تاثیر جذابیت آبشارها قرار گرفته اید و عاشق عجایب طبیعی هستید فیلیپین مجموعه ای از زیباترین آبشارها را در خود جای داده است. آبشار کاواسان یکی از معروف ترین آبشارهای فیلیپین است، آبشاری در استان سبو که به همراه آبشار...

پول‌نیوز -اگر همیشه تحت تاثیر جذابیت آبشارها قرار گرفته اید و عاشق عجایب طبیعی هستید فیلیپین مجموعه ای از زیباترین آبشارها را در خود جای داده است. آبشار کاواسان یکی از معروف ترین آبشارهای فیلیپین است، آبشاری در استان سبو که به همراه آبشار تومالوگ جاذبه های طبیعی منحصربفردی را برای این ناحیه ایجاد کرده اند. این آبشار که همچون مرواریدی در اعماق جنگل های بارانی پنهان شده از سه سطح مختلف تشکیل شده اما چیزی که باعث جذابیت بیشتر آن شده رنگ آبی فیروزه ای آن است. اگر می خواهید از آبشار کاواسان بیشتر بدانید در ادامه ما را همراهی کنید.

آبشار کاواسان، آبشاری فیروزه ای در فیلیپین (+عکس)
آبشار کاواسان، آبشاری فیروزه ای در فیلیپین (+عکس)
آبشار کاواسان، آبشاری فیروزه ای در فیلیپین (+عکس)
آبشار کاواسان، آبشاری فیروزه ای در فیلیپین (+عکس)

آبشار کاواسان (kawasan falls) در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر سبو و حدود ۶۰ کیلومتری اوسلوب، در میان کوه های بارانگای و بادیان قرار گرفته و جایی عالی برای خانواده ها، زوج های جوان، کوله گردان و کسانی است که می خواهند از زیبایی های طبیعت لذت ببرند و حتی در میان آب های فیروزه ای ماجراجویی کنند. این آبشار سه سطح مختلف دارد که البته بزرگ ترین و زیباترین آن ها اولین آبشار است. هنگامی که به ورودی آبشار رسیدید و از ماشین پیاده شدید حدود ۱٫۵ کیلومتر پیاده روی در پیش رو دارید.

بعد از پرداخت ۴۰ پزوی و ۱۰ دقیقه پیاده روی به اولین آبشار می رسید، اولین آبشار با ۴۰ متر ارتفاع بزرگ ترین و معروف ترین است. منظور بیشتر مردم از آبشار کاواسان همین آبشار است، آبشاری بی نهایت زیبا که رنگ آب هایش درست مثل عکس هایش فیروزه ای ست. اما در اینجا انتظار یک بهشت ساکت و بی سروصدا را نداشته باشید چون مطمئنا آبشاری به این زیبایی گردشگران زیادی دارد.

در آب های فیروزه ای و آبی تا شنا کنید و از تماشای چشم اندازهای اطراف لذت ببرید. کسانی که کمی ماجراجو هستند می توانند سوار بر کرجی های بامبو شوند و خودشان را درست به زیر ریزش آب برسانند. در کنار این آبشار گردشگران زیادی را در حال شنا می بینید چون یکی از لذت بخش ترین تفریح این منطقه شنا در میان آب های زلال است. به نظر بسیاری از اهالی آب های این آبشار خاصیت درمانی دارد برای همین خیلی ها به این منطقه می روند تا با شنا در میان آب های آن از این خاصیت بهره مند شوند.

با دیدن عکس های آبشار چشم اندازهای اطراف به نظر آرام و آرامش بخش اند اما در پشت دوربین ها، رستوران ها، میز و صندلی ها و فروشنده هایی هستند که از شما می خواهند دقایقی سوار کرجی های بامبو شوید و یا برای غذا خوردن به رستوران ها بروید. با وجود همه شلوغی ها اینجا آبشاری حیرت آور است که شنا در آن یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفرتان است. زیبایی این آبشار شما را به شگفتی وا می دارد، با اینکه آبشار در میان منطقه ای بکر و جنگلی قرار دارد اما در اطراف آن رستوران ها و مغازه های زیادی برای گردشگران برپا شده است.

در انتهای آبشار اول پله هایی هست که به آبشار دوم منتهی می شوند بعد از ۱۰ دقیقه کوهنوردی آبشاری کوچکتر و ۲۰ متری اما با همان آب های زلال و فیروزه ای در مقابل تان ظاهر می شود. آبشار دوم خلوت تر است و ماجراجویان می توانند در اینجا صخره نوردی کنند. نظرتان با شیرجه زدن به داخل آبگیر از ارتفاع چند متری چیست؟ حتی می توانید کمی بالاتر روید تا به آبشار سوم برسید البته مسیر رسیدن به آبشار سوم چندان راحت نیست و شیب زیادی دارد. آبشار سوم مثل جواهری در دل کوه ها پنهان مانده است و اندازه ارتفاع آن نسبت به دو آبشار دیگر کم تر است. اگر کوهنوردی برایتان سخت است می توانید به همان آبشار اول و دوم بسنده کنید و به دیدن آبشار سوم نروید.

می توانید با با پرداخت ۲۵۰۰ پزوی کلبه های جنگلی اجاره کنید و شب را در کنار آبشار بگذرانید. شب اینجا خلوت تر از هر زمان دیکری ست و صدای جوش و خروش آب بیشتر از همیشه به گوش می رسد. بیشتر گردشگران برای گذراندن کل روز به کنار این آبشار می روند و اگر می خواهید تا آخر شب در کنار آبشار بمانید همراه خود یک چراغ قوه داشته باشید. آبشار کاواسان در شهر بادیان در جنوب سبو گردشگران خارجی و محلی زیادی را به به خود جذب می کند، آبشاری که چشم اندازهای جذابش از محبوب ترنی تصاویر اینستاگرامی در فیلیپین است.

آبشار در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سبو قرار دارد و اهالی این شهر در آخر هفته ها برای فرار از شلوغی شهر به سمت این آبشار می روند تا یک روز کامل را در آغوش طبیعت بگذرانند و مدتی از دغدغه های شهری دور باشند مخصوصا حالا که فعالیت های صخره نوردی دوباره در کنار این ابشار باب شده است. پس اگر می خواهید از شلوغی در امان باسید می توانید وسط هفته را برای بازدید از این آبشار در نظر بگیرید. در شهر سبو (Cebu) می توانید به ترمینال اتوبوس جنوب بروید در آنجا تمام اتوبوس هایی که از طریق شهر «باریلی» به سمت «باتو» می روند از کنار این آبشار رد می شوند.

آبشار کاواسان تنها جاده ی این ناحیه نیست در همین حوالی رودخانه ای هست که ماجراجویی هایی مثل شنا، شیرجه، صخره نوردی و طبیعت گردی را پدید آورده است.



منبع:اکوتوریسم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی!