تولد « امید و زندگی» در ورزش مشهد


تولد « امید و زندگی» در ورزش مشهد

نادر نوروزی – شهرآراآنلاین، مجهزترین مجموعه ورزشی شهرداری روز گذشته با حضور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، مهندس تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، موهبتی فرماندار مشهد، صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان خراسان...


نادر نوروزی – شهرآراآنلاین، مجهزترین مجموعه ورزشی شهرداری روز گذشته با حضور سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، مهندس تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، موهبتی فرماندار مشهد، صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و تنی چند از مسئولان با حضور پرشور مردم افتتاح شد. ساخت این مجموعه زیبا و مجهز که حدود دو هکتار مساحت دارد از سال 94 شروع شده بود و دیروز با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و وارد چرخه ورزش مشهد شد.

مجموعه‌ای با امکانات متفاوت

مجموعه امید و زندگی دارای امکاناتی منحصر‌به‌‌فرد است. سالن سرپوشیده چند منظوره‌، سالن وزنه به متراژ 300 مترمربع، سالن اسپینینگ به متراژ 100 مترمربع، سالن تشکی به متراژ 250 مترمربع، سالن تی‌‌آرایکس (TRX) به متراژ 150 مترمربع‌، سالن اسکواش و زمین تنیس خاکی، زمین‌های کارتینگ و پینت‌بال و همچنین زمین ‌چمن مصنوعی فوتبال امکانات ورزشی مجموعه است که در کنار آن، فضای اداری، رختکن، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، آب‌نما و ... هم در نظر گرفته شده است. ویژگی دیگر این مجموعه نمای بیرونی خاص آن است. نمای بیرونی ساختمان سالن با دقت نظر فراوانی ساخته و طرح آن از نقوش ایرانی-اسلامی برداشت شده است. مصالح ساختش از جنس جی‌آر‌سی و همچنین سنگ آجر است. نور‌پردازی نمای ساختمان نیز بسیار دیدنی و جذاب است‌. همچنین برای همه قسمت‌های بیرون سالن فضای سبز طراحی شده است و در آینده، با اتصال پروژه پارک چهل‌بازه و قرا‌ر گرفتن این مجموعه در حاشیه این پارک ملی بزرگ، می‌توان انتظار داشت بر زیبایی و کارایی مجموعه به مقدار زیادی افزوده شود‌.

سالن‌های چند‌منظوره دارای سیستم ایمنی اعلام و اطفای حریق هستند و در طراحی آن‌ها از رنگ‌های گرم استفاده شده است. نقاشی دیوارها‌ که با رنگ‌های گرم و با‌نشاط انجام شده به شادابی محیط افزوده است. رشته‌های ورزشی ‌زیادی را می‌شود در این سالن فعال کرد اعم از والیبال‌، هندبال‌، یوگا‌، پیلاتس و ... . هر رشته‌ای را که به کف‌پوش سالن آسیبی نرساند می‌شود در این سالن مستقر کرد اما ورزشی ویژه‌ که در این سالن می‌شود انجام داد بسکتبال است. وجود اسکوربورد‌، ساعت دیجیتال و دو حلقه بسکتبال استاندارد المپیک مجهز به زمان‌سنج‌های بیست‌وچهارثانیه‌ای بسکتبال و ال‌ای‌دی‌ها‌ی دور حلقه باعث شده است در حوزه امکانات ورزش بسکتبال در مشهد رقیب نداشته باشد. روشنایی تمام مجموعه با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف تأمین می‌شود. البته این نشان از مصرف ‌بهینه انرژی در تمام بخش‌های این مجموعه دارد. وجود یک سالن بزرگ و مجهز بدن‌سازی به جذابیت بیشتر این مجموعه افزوده است‌. مهم‌ترین قسمت باشگاه بدن‌سازی دستگاه‌های آن است‌. ‌دستگاه‌هایی مدرن و استاندارد در این محیط تعبیه شده است که می‌تواند در طول روز به بیش از 400 نفر خدمات ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شعار ما گسترش امید و نشاط در جامعه است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت‌: خوش‌حالم که در روز اول افتتاح این‌ مجموعه هم مردم استقبال خوبی نشان داده‌اند و حضوری پرشور در این مجموعه دارند. محمد‌‌رضا حیدری افزود: نام‌گذاری این مجموعه با نام «امید و زندگی» به این معناست که باید تأثیر آن را در چرخه زندگی شهروندان ببینیم. شعار ما گسترش امید و نشاط در جامعه است. ما منتخبان شما این هدف را دنبال کردیم تا تنها به گوشه‌‌‌ای از تعهداتمان عمل کنیم. وی ادامه داد: این مجموعه ابتدا تنها دارای یک سالن بود. می‌توانستیم تنها همین یک سالن را افتتاح کنیم اما با مطالعه ‌روی این پروژه، تصمیم گرفتیم ‌با توسعه آن، فضایی خوب ‌برای مردم به وجود بیاوریم.

وی افزود: مشهد باز هم به ساخت چنین مجموعه‌هایی نیاز دارد. امیدوارم با همراهی یکدیگر، باز هم بتوانیم ظرفیت‌هایی این‌چنینی را به شهر مشهد اضافه کنیم.

شهردار مشهد: ‌خو‌ش‌حالم که توانستیم مجموعه‌‌‌‌ای خوب ‌برای شهر احداث کنیم

شهردار مشهد گفت‌: خوش حالم که در راستای وعده گسترش امید و نشاط و شهر هوشمند، توانستیم مجموعه خوب ‌برای شهر به وجود بیاوریم. مهندس تقی‌زاده خامسی در مراسم افتتاح مجموعه امید و زندگی اظهار کرد: ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک اقدامات بزرگ‌تری در حوزه ورزش خواهیم داشت که تأثیری مستقیم بر زندگی مردم دارد. این مجموعه ابتدا تنها دارای یک سالن بود اما با ظرفیتی که در این منطقه وجود داشت، تصمیم‌ گرفته شد ‌با طرح توسعه آن، فضای فعالیت در چند رشته دیگر هم به آن اضافه شود. وی افزود‌: حداکثر ظرف یک ماه آینده، توسعه کال چهل‌بازه را از همان منطقه‌ای که نا‌تمام مانده است تا همین منطقه ادامه می‌دهیم. به این اقدام، اعتباری ۱۲۰ میلیاردی تخصیص یافته است و این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان: به مردم شهر مشهد تبریک می‌گویم

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه شهر مشهد با کمک شورای شهری دلسوز و متخصص، پیشرفت‌های خوبی داشته است و در عرصه ورزش، این پیشرفت‌ها مشهود‌تر است. شهردار این شهر از سرمایه‌های مدیریت اجرایی کشور است و امروز خوش‌حالم که ساخت این مجموعه باعث خو‌ش حالی مشهدی‌‌ها شده است. به این علت، به آن‌ها تبریک می‌‌گویم. مسعود سلطانی‌فر افزود: شهرداری‌ها شاید در برخی نقاط کشور در تجهیز پارک‌ها و برخی اماکن به وسایل ورزشی کمک باشند، اما ساخت چنین مجموعه‌ای با این امکانات و قابلیت فعالیت در چند رشته، ابتکار و خلاقیتی است که به امید و نشاط در شهر کمک می‌کند. این مجموعه ‌مجموعه خوبی است که مردم این منطقه به آن نیاز داشته‌اند، مجموعه‌ای که بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

امیدوارم هر روز در گوشه و کنار کشور با افتتاح چنین مجموعه‌هایی مردمی شاد و با نشاط در جای‌جای ایران ببینیم.

سلطانی‌فر در ادامه گفت: امروز که افتخار داریم در جوار امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) باشیم، قرار است ‌چند پروژه مربوط به بخش خصوصی و همچنین پروژه‌های بخش‌های مختلف استان را که در دست اجر‌است یا اجرا شده‌اند بازدیدیا افتتاح کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟