یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبه


یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبه

سلام. به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. همیشه یک دسر زیبا و لذیذ نشان‌دهنده حسن‌سلیقۀ میزبان است. اگر دوست دارید سفرۀتان را با دسری خوشمزه تزئین کنید، با سرآشپز روزچین همراه شوید و طرز تهیۀ یک دسر ساده و خوش‌طعم را تجربه کنید. پاناکوتا یکی از دسرهای پرطرفدار است که در طعم‌های مختلف تهیه می‌شود. باتوجه‌به رسیدن فصل انبه در این نوشتار طرز تهیه...

یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبهپاناکوتای انبه

سلام. به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. همیشه یک دسر زیبا و لذیذ نشان‌دهنده حسن‌سلیقۀ میزبان است. اگر دوست دارید سفرۀتان را با دسری خوشمزه تزئین کنید، با سرآشپز روزچین همراه شوید و طرز تهیۀ یک دسر ساده و خوش‌طعم را تجربه کنید. پاناکوتا یکی از دسرهای پرطرفدار است که در طعم‌های مختلف تهیه می‌شود. باتوجه‌به رسیدن فصل انبه در این نوشتار طرز تهیه پاناکوتای انبه را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انبه را دریابید

انبه میوه‌ای سرشار از فایده است که از سرزمین‌های گرمسیری می‌آید. این میوۀ خوش‌رنگ و عطر را در کشورهایی مانند هند و پاکستان و مالزی پرورش می‌دهند. البته در کشور ما نیز در مناطقی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز انبه به عمل می‌آید. انبه منبع ویتامین آ، ث و سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان و پتاسیم است و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار کارگشاست. مصرف این میوه برای سلامت کلیه و پوست نیز توصیه شده است. حتی هستۀ این میوه گرمسیری هم مفید است. با روزچین همراه باشید و با این میوه پر‌خاصیت یک دسر خوشمزه تدارک ببینید.

یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبه

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​

دانلود رایگان
یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبهپاناکوتای انبه

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا با انبه

انبۀ رسیده: یک پیمانه (پورۀ انبه) شکر: یک پیمانه شیر: یک پیمانه خامه: نصف پیمانه پودر ژلاتین: ۴ قاشق غذاخوری عصارۀ وانیل: یک‌دوم قاشق چایخوری آب: به مقدار لازم

طرز تهیه پاناکوتا با انبه

یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبهپاناکوتای انبه

دو قاشق غذاخوری ژلاتین را با چهار قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا ژلاتین نرم شود. انبه را به شیوه‌ای که در ویدئو می‌بینید برش بزنید و با نصف پیمانه شکر در مخلوط‌کن بریزید و له کنید تا پوره‌ای یکدست شود. حالا ژلاتین را در ماکروویو یا روی حرارت غیر‌مستقیم قرار دهید تا در آب حل شود. ژلاتین حل‌شده را به پورۀ انبه اضافه نمایید و کاملاً مخلوط کنید.

در این مرحله لیوان‌های مناسب برای سرو پاناکوتا را آماده کنید. کف سینی حولۀ تمیز پهن کنید و لیوان‌ها را کج قرار دهید. در هر لیوان مقداری از پوره انبه را بریزید تا نیمی از لیوان را پر کند. اکنون سینی را دو ساعت در یخچال بگذارید تا پاناکوتای انبه خودش را بگیرد.

شیر و بقیۀ شکر و خامه را روی حرارت کم قرار دهید تا شکر حل شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید. ۲ قاشق ژلاتین باقی‌مانده را به همان شیوۀ قبل حل کنید و به مخلوط شیر اضافه نمایید. کمی عصارۀ وانیل هم اضافه کنید.

بعد از ۲ ساعت سینی را بیرون بیاورید و نیمۀ دیگر لیوان‌ها را با پاناکوتای سفید پر کنید و دوباره لیوان‌ها را ۲ ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این مدت، پاناکوتا آماده است. کمی از انبه را به‌شکل دلخواه قالب یا برش بزنید و روی پاناکوتای انبه را با آن تزئین کنید.

تماشای ویدئوی طرز تهیۀ پاناکوتا با انبه را از دست ندهید.

نوش جان!

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
یک دسر تابستانی ویژه: طرز تهیۀ آسان و سریع پاناکوتا با انبه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی