سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه؛ بزودی


سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه؛ بزودی

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی با اشاره به بسته شدن قرارداد‌های اقتصادی با سوریه گفت: تفاهم نامه راهبردی با سوریه به ویژه در حوزه اقتصادی درحال نهایی شدن است و مذاکرات تقریباً به اتمام رسیده است.

سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه؛ بزودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ صادق حسین جابری انصاری در همایش نمایندگی‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درخصوص سیاست‌های اقتصادی ایران در سوریه افزود: تثبیت قدرت به اقتدار و قدرت شناسایی شده یعنی همان قدرت متنوع است که اقتصاد نیز بخشی از آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از دنیای آرمان‌ها به واقعیت‌ها نیز توجه داشت، گفت: واقعیت امروز ایران این است که خود دچار مشکلات اقتصادی است، مسائل و بحران‌هایی داریم، ​ باید به میزان توانایی حضور در بازار خارجی و استفاده از فضای تنفس ایجاد شده، این ایده را به عمل تبدیل کرد.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی افزود:​ قرارداد‌هایی با سوریه بسته شده و تفاهم نامه راهبردی به ویژه در حوزه اقتصادی در حال نهایی شدن است و مذاکرات تقریباً به اتمام رسیده است.

جابری انصاری با اشاره به سفر آتی معاون اول رئیس جمهور به سوریه گفت:​ به زودی شاهد سفر معاون اول رئیس جمهور به سوریه هستیم که این یک سفر معوقه است و امیدواریم که در این سفر هم این توافقنامه به امضاء برسد و هم شاهد عملیاتی شدن طرح‌هایی باشیم که یکی از آخرین آن‌ها طرح ساختمانی ۳۰ هزارواحدی در مناطق تخریب شده سوریه است.

وی افزود: سوریه در مرحله ورود به بازه صلح و آرامش، بازاری بزرگ است و ما باید مسئله کمک بلاعوض ایران به سوریه را تصویرسازی کنیم و نقش رسانه در این زمینه بسیار اساسی است و زمانی که می‌گوییم اقتصاد سوریه یا عراق؛ بنا نیست ما بنگاه خیریه باشیم.

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: حداقل ۶ میلیارد دلار حجم صادرات ایران به عراق است. در سوریه نیز مسئله اقتصاد با جنگ متفاوت است و بنا نیست ما با توجه به مشکلات خود، بنگاه خیریه باشیم بلکه بنا بر این است که از بازار سوریه، عراق و همین طور از سایر بازار‌های مشابه در منطقه بعنوان فرصت اقتصادی برای تنفس مجموعه اقتصادی خود استفاده کنیم.

جابری انصاری افزود:​ البته بخشی از آن به ظرفیت‌های اقتصادی کشور ما بازمی گردد که متأسفانه شرکت‌های ما یا دولتی هستند و با مشکلات شرکت‌های دولتی مواجه هستند و یا شرکت‌های خصوصی ما آنقدر بزرگ نیستند که توان ریسک سرمایه گذاری داشته باشند.

وی گفت: مجموعه شرایط اقتصادی خاص خود ما واقعیاتی است که با آن مواجه هستیم، اما هدف گیری ما این است که سهم خود را بعنوان فضای تنفس برای اقتصاد ملی ایران باید در سوریه نیز مانند عراق تثبیت کنیم.

جابری انصاری افزود: این موضوع را باید در فضای پساجنگ سوریه نیز کسب کنیم، مقدمه آن شروع شده و امیدواریم با مدیریت ضمنی که اعمال خواهد شد ولو حداقل هدف‌ها محقق و اجرایی شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب