صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی


صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

اگر به دنبال روش های خانگی و طبیعی برای صاف کردن مو هستید و میخواهید برای همیشه از شر موهای مجعد و وزوزی خود خلاص شوید در این مقاله می توانید بهترین روش ها را یاد بگیرید و از داشتن موهایی صاف و زیبا لذت ببرید. زندگی شلوغ و پلوغ امروز و اضطراب و آلودگی زیاد، رویای آدم‌های زیادی را که دوست دارند موهایی بلند، براق و درخشان داشته...

اگر به دنبال روش های خانگی و طبیعی برای صاف کردن مو هستید و میخواهید برای همیشه از شر موهای مجعد و وزوزی خود خلاص شوید در این مقاله می توانید بهترین روش ها را یاد بگیرید و از داشتن موهایی صاف و زیبا لذت ببرید.

صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

زندگی شلوغ و پلوغ امروز و اضطراب و آلودگی زیاد، رویای آدم‌های زیادی را که دوست دارند موهایی بلند، براق و درخشان داشته باشند، از بین برده‌است. امروزه ما با مشکلات زیادی در مورد سلامت موها دست و پنجه نرم می‌کنیم. در واقع هزاران زن با مشکل موهای وزوزی و غیر قابل‌ کنترل مواجه هستند. آنها دائما از موهای وز وزی شان که شبیه لانه‌ی پرنده است و مجبور هستند هر ده دقیقه یک بار آن را شانه کنند گله دارند. همین موضوع من را به فکر انداخت که به دنبال راه‌حل‌های این مشکل باشم.

من کارهای تحقیقاتی زیادی انجام دادم و بعضی از روش‌های آسان را پیدا کردم که می‌توانند از موهای شما در برابر خشکی بیش از حد محافظت کنند. این داروها برای دوستان من شگفتی آفریدند و بنابراین به این فکر افتادم که این داروها را در این‌جا به اشتراک بگذارم تا به کسانی که از موهای فر و وز وزی شاکی هستند کمک کند. پس از امتحان کردن چندین روش، ۳۱ درمان خانگی برتر را برای صاف کردن مو های فر و وزوزی و مجعد گردآوری کردم. اگر می‌خواهید با این روش‌های صاف کردن مو آشنا شوید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

۳۱ درمان خانگی برای از بین بردن موهای وز و فر

موهای فر و وز واقعا خسته‌کننده هستند و برای بسیاری از زنان مانند یک کابوس به نظر می‌رسند. خشکی و وز موها نه تنها به شما ظاهر ناخوشایندی می‌دهد، بلکه باعث می‌شود ریزش مو را نیز تجربه کنید. مو بخشی از بدن است که در معرض حداکثر آلودگی قرار می‌گیرد. بنابراین، مراقبت از مو به طور مناسب و مکرر باید همواره انجام شود. افراد زیادی برای رفتن به اسپای مو هر هفته هزینه‌ی زیادی را می‌پردازند یا سایر روش‌های درمانی را با قیمت‌های گزافی انجام می‌دهند. اما همه قادر نیستند از عهده‌ی هزینه‌ی این روش‌ها بربیایند یا زمان زیادی برای مراجعه به مراکز مراقبتی ندارند.

برای آن‌ها درمان‌های طبیعی بهترین گزینه هستند. چندین ماده که در آشپزخانه‌ها موجود است و در سبک زندگی روزمره‌مان استفاده می‌شود، می‌توانند به شما در مبارزه با موهای خشک و وز کمک کند. فقط باید در رابطه با روش‌های استفاده از این مواد و تکنیک‌های مناسب برای به دست آوردن حداکثر مزایا مطلع باشید.

در این نوشتار برخی از درمان‌های طبیعی و آسان را برای خلاص شدن از شر موهای وز و صاف کردن مو های فر خواهید آموخت، اما قبل از آن‌که به سراغ روش‌های درمانی برویم، بهتر است در مورد عللی که سبب فر و وز شدن موها می‌شوند کمی کسب اطلاع کنیم.

مطلب مرتبط: چگونه از سیر برای افزایش رشد مو استفاده کنیم

عواملی که ممکن است منجر به فر شدن موها شوند

مبارزه با موهای فر و وز آسان نیست، اما دانستن علل بروز آن به شما کمک زیادی می‌کند. در واقع، در بیش‌تر موارد در کنار عوامل نامطلوب، مشکل موهای فر و وز نیز در شما شروع می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است تمام عواملی را که موهای شما را خشک و زبر می‌کنند، بشناسید. این مرحله اولین قدم برای جلوگیری از فر و وز شدن موها است.

– نداشتن رطوبت کافی

– کم‌آب شدن بدن

– فر کردن موها

– شامپوهای قوی

– روال نامناسب دوش گرفتن

– شانه نکردن موها قبل از دوش گرفتن

– رنگ کردن موها

– استفاده از سشوار

– استفاده از اتو مو

– آلودگی

– آب و هوا

– استرس

مطلب مرتبط: رشد موها: ۸ درمان خانگی برای تحریک رشد موها

بهترین درمان‌های خانگی برای صاف کردن مو های فر

پس از تمام شکنجه‌هایی که موهای شما متحمل شده‌است، لازم است که آن‌ها را با انواع خاصی از موادی که رطوبت مورد نیاز را به موها می‌رسانند، تحت درمان قرار بدهید. بنابراین، برای این‌که کارتان را آسان کنید، از درمان‌های منحصر به فرد طبیعی مورد علاقه‌ی من در این نوشتار استفاده کنید. این روش‌ها کمک‌تان می‌کنند به راحتی از شر موهای فر و وز خلاص شوید. برخی از این داروها را استفاده کنید و برق و درخشش موهای‌تان را بازگردانید.

۱. عسل

صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

اگر سرتان حسابی شلوغ است و وقت زیادی برای رسیدگی به موها‌ی‌تان ندارید، عسل راه‌حل مناسبی برای شما است. عسل یک نم‌نگهدار طبیعی است که به موهای شما کمک می‌کند تا رطوبت از دست رفته را دوباره به دست آورند. این ماده همچنین موهای شما را براق، نرم و درخشان می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام بدهید این است که مقدار کافی عسل و آب را آماده کنید. سپس عسل را با آب رقیق کنید و آن را روی موهای‌تان خوب بمالید. به مدت نیم ساعت صبر کنید تا ترکیب کاملا به خورد موها برود. سپس آن را با شامپو شستشو بدهید و بعد نرم‌کننده بزنید.

۲. مخلوط روغن نارگیل و روغن ویتامین E

یکی از بهترین داروهای خانگی برای خلاص شدن از موهای فر و وز و صاف کردن مو های فر استفاده از مخلوط روغن نارگیل و روغن ویتامین E است. از قدیم‌الایام مردم از روغن نارگیل برای موهای خشک استفاده کرده‌اند، زیرا می‌تواند به طور عمقی به ریشه‌ی مو نفوذ کند، و به این ترتیب بیش‌ترین رطوبت را برای موهای شما فراهم می‌کند. از سوی دیگر، روغن ویتامین E حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی است که از موهای شما در مقابل رادیکال‌های مضر محافظت می‌کنند.

مخلوط روغن نارگیل و روغن ویتامین E برای وز موها و صاف کردن مو های فر

ابتدا باید روغن ویتامین E و روغن نارگیل ارگانیک را به نسبت ۱: ۴ آماده کنید. این دو روغن را با هم مخلوط کنید و آن را در یک ظرف دارای در محکم نگه دارید. بسته به طول مو‌های‌تان مقداری از مخلوط را بردارید و آن را روی پوست کف سرتان بمالید. آن را به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بعد از ۴۵ دقیقه، موهای‌تان را کاملا بشویید. این روش را دو بار در هفته برای خلاص شدن از شر موهای فر و وز و صاف کردن مو ها تکرار کنید.

مطلب مرتبط: مواد طبیعی برای تقویت رشد مو

۳. مخلوط موز و عسل

موز برای نرم و مرطوب کردن موها بسیار موثر است. ماسک موز تمام مواد مغذی مورد نیاز مو را در بر دارد. این ماسک درخشش را برای موهای‌تان به ارمغان می‌آورد و بافت مو را بهبود می‌بخشد. برای بالا بردن کیفیت آن، اگر عسل هم که یکی دیگر از مواد لازم برای مراقبت از مو است، به موز اضافه کنید،‌ نتیجه بسیار رضایت‌بخش خواهد بود.

در ابتدا، باید موز را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید کمی روغن نارگیل به این دو ماده اضافه کنید تا خمیر نرم‌تری حاصل شود. سپس ترکیب حاصل را روی پوست سرتان خوب پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. پس از گذشت این مدت، موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و بعد از یک نرم‌کننده‌ی مناسب روی موها استفاده کنید. برای یک موی بیش از حد فر و خشک، استفاده از این روش درمانی یک بار در هفته یک راه‌حل عالی و فوق‌العاده است.

۴. شیر نارگیل

لابد همه‌ی شما می‌دانید که روغن نارگیل تا چه حد برای موهای شما مفید و موثر است. اما آیا می‌دانستید که شیر نارگیل هم به همان اندازه مفید است و می‌تواند به شما کمک کند فر و خشکی موها را از بین ببرید و آن‌ها را صاف کنید؟ خوب بله، استفاده از این ماده یک درمان پروتئینی مناسب برای موهای شما است. شیر نارگیل یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی است که غذای کافی را برای موهای خشک و فرتان فراهم می‌کند.

تمام کاری که باید انجام بدهید این است که شیر نارگیل را به اندازه‌ی کافی بسته به طول موهای‌تان آماده کنید. آن را روی حرارت بگذارید تا زمانی که گرم شود. سپس شیر نارگیل گرم را روی موهای‌تان خوب بمالید و اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. پس از آن، موها را شامپو کنید و نرم‌کننده بزنید. با استفاده از این درمان به صورت هفتگی، موهای‌تان را صاف و نرم و ابریشمی خواهند شد.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته‌ عجیب برای داشتن موهای بلند و طبیعی

۵. مخلوط تخم‌مرغ و روغن بادام

این راه‌حل به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن وز موها و صاف کردن مو های فر محسوب می‌شود. در حقیقت، روی دو نفر از دوستانم تاثیر بسیار زیادی داشته‌است. این ترکیب نه تنها فر و وز موها را کاهش می‌دهد بلکه باعث کاهش ریزش مو نیز می‌شود. تخم‌مرغ دارای پروتئین زیادی است و بنابراین فولیکول‌های آسیب‌دیده‌ی مو را ترمیم می‌کند. از سوی دیگر، روغن بادام، نرم‌کننده است و می‌تواند به طور طبیعی موهای شما را نرم کند.

برای آماده کردن این ترکیب و استفاده از آن جهت صاف کردن مو های فر و وز مطابق با روش زیر عمل کنید:

در ابتدا باید یک ترکیب صاف و یکدست از تخم‌مرغ و روغن بادام آماده کنید و بعد آن را با تقسیم کردن موها به چند بخش روی ریشه و پوست کف سر پخش کنید. سپس ۴۵ دقیقه صبر کنید و در نهایت موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و نرم‌کننده بزنید. با استفاده از این روش درمانی به صورت هفتگی، موهای فر و وزتان صاف خواهند شد.

۶. مخلوط لیمو و عسل برای صاف کردن مو

صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

مخلوطی از عسل و لیمو برای از بین بردن تمام ناخالصی‌ها و آلودگی‌های نشسته روی مو که ممکن است موجب فر شدن و خشکی موها شوند، ایده‌آل است. این ماسک همچنین دارای ویتامین C است که به رشد مو کمک می‌کند و به همین دلیل باعث کاهش میزان ریزش مو نیز می‌شود.

شیوه‌ی استفاده از مخلوط لیمو و عسل برای صاف کردن مو های فر:

در ابتدا باید آب لیمو و عسل را آماده کنید و هر دو را با آب مخلوط کنید. موهای‌تان را خوب شستشو بدهید و سپس مخلوط را روی موهای‌تان بمالید. به مدت چند دقیقه موها را با این ترکیب ماساژ دهید و در نهایت آن‌ها را با استفاده از یک شامپوی ملایم و اب ولرم بشویید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید و به این ترتیب قادر خواهید بود از شر موهای خشک و فر خلاص شوید و به راحتی موهایی صاف داشته باشید.

مطلب مرتبط: رشد موی سر: ۳ نسخه یا درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

۷. مخلوط ماست و عسل

یک ماسک نرم‌کننده‌ی دیگر ترکیبی از ماست و عسل است. ماست برای موهای شما بسیار فایده دارد. این ماده ریزش مو را کاهش می‌دهد و به طور طبیعی باعث تغذیه‌ی موهای‌تان می‌شود.

نحوه‌ی استفاده از مخلوط ماست و عسل برای از بین بردن فر و خشکی موها و صاف کردن آن‌ها:

استفاده از این مخلوط به شما کمک می‌کند تا به راحتی از شر موهای فر خلاص شوید. ماست و عسل را با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را روی پوست سرتان استعمال کنید. بعد از نیم ساعت موها را با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را به صورت هفتگی انجام بدهید تا موهایی صاف، سالم و درخشان داشته باشید.

۸. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک ماده‌ی مرطوب‌کننده‌ی عالی است که در صورت مخلوط کردن آن با یک روغن حامل یکی از بهترین ترکیبات درمانی ریزش مو را خواهیم داشت. ژل آلوئه‌ورا یک سد محافظ روی موها تشکیل می‌دهد و روند از بین رفتن رطوبت موها را کند می‌کند. این امر باعث می‌شود موهای شما نرم و صاف شود.

برای انجام این درمان لازم است که ژل را از برگ آلوئه‌ورا خارج کنید و آن را با یک روغن حامل مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی پوست سر و موها خوب پخش کنید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، موها را شامپو کنید و نرم‌کننده بزنید. برای دریافت نتایج رضایت‌بخش، از این روش درمانی دو بار در هفته استفاده کنید.

۹. ماءالشعیر

شاید خیلی عجیب به نظرتان برسد اما بله، ماءالشعیر برای درمان موهای خشک و فر و صاف کردن آن‌ها بسیار موثر است. پروتئین و ویتامین B برای موهای شما مناسب است و به طور طبیعی آن‌ها را تغذیه می‌کند و مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، ماءالشعیر می‌تواند موهای شما را از آلودگی‌ها و سایر ناخالصی‌ها پاک ‌کند.

مقداری ماءالشعیر را در یک کاسه بریزید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند. صبح روز بعد موهای‌تان را بشویید، سپس ماءالشعیر را روی پوست کف سرتان بمالید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. در نهایت آن را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، یک هفته در میان این روش درمانی را تکرار کنید.

۱۰. سرکه سیب برای صاف کردن مو

صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

این ماده‌ی طبیعی برای حفظ رطوبت در موهای‌تان بسیار موثر است. سرکه سیب سطح PH موهای شما را متعادل می‌کند و کوتیکول‌هایی را که باز می‌مانند می‌بندد. این امر به موهای شما کمک می‌کند رطوبت را درون خودشان حفظ کنند. علاوه بر این، خاک و آلودگی را از موهای شما حذف می‌کند و آن را براق و سالم نگه می‌دارد. سرکه سیب نه فقط برای مو، بلکه برای پوست و سلامت کلی شما واقعا یک ماده‌ی جادویی است.

روش استفاده از سرکه سیب برای رفع خشکی و وز موها و صاف کردن مو های فر:

سرکه سیب را با آب سرد مخلوط کنید. موهای‌تان را بشویید و سپس آن را با سرکه سیب رقیق آبکشی کنید. چند دقیقه صبر کنید تا جذب مو شود و سپس نرم‌کننده روی موها بزنید. برای دریافت بیش‌ترین مزایای ممکن، از این روش هر هفته استفاده کنید.

۱۱. سس مایونز

سس مایونز زمانی که با روغن بادام و تخم‌مرغ مخلوط شود، برای تغذیه‌ی موهای خشک بسیار مفید است. شما می‌توانید ریزش موها را نیز با این ترکیب تا حد زیادی کاهش بدهید. موهای شما درخشان می‌شوند و به راحتی قابل کنترل خواهند بود.

شیوه‌ی استفاده از سس مایونر جهت رفع خشکی موها و صاف کردن مو های فر:

برای از بین بردن خشکی و وز موها، باید با مخلوط کردن سس مایونز،روغن بادام و تخم‌مرغ یک خمیر صاف و یکدست آماده کنید. سپس ترکیب حاصل را روی پوست کف سرتان پخش کنید و به طور برابر تمام قسمت‌های موی‌تان را با آن پوشش بدهید. سپس یک کلاه دوش یا حوله‌ی گرم روی سرتان قرار دهید. اجازه دهید ترکیب به مدت چند دقیقه بماند و سپس موها را شامپو کنید و موها را به طور کامل نرم‌کننده بزنید. برای به حداکثر رساندن مزایای این ترکیب دو بار در هفته آن را تکرار کنید.

۱۲. مخلوط آووکادو و ماست برای صاف کردن مو

این مورد یکی از ارزان‌ترین و موثرترین روش‌های خانگی برای خلاص شدن از شر موهای خشک و فر و صاف کردن آن‌ها است. ویتامین B و ویتامین E موجود در آووکادو به تغذیه مو کمک می‌کند. اضافه کردن ماست به این مواد باعث می‌شود که ترکیبی ایده‌آل‌تر برای داشتن موهای سالم و عاری از هر گونه فر و وز داشته باشیم.

نحوه‌ی استفاده از مخلوط آوکادو و ماست برای رفع خشکی و فر موها و صاف کردن آن‌ها:

گوشت آووکادو را بیرون بیاورید و له کنید. آن را با ماست به طور مساوی ترکیب کنید تا یک خمیر صاف و یکدست داشته بشید. خمیر به دست آمده را روی موهای‌تان قرار دهید و ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و نرم‌کننده روی موها بزنید. با استفاده از این روش درمانی به صورت سه بار در هفته نتایج موثری به دست خواهید آورد.

۱۳. ماسک عسل و شیر

مخلوطی از عسل و شیر یکی دیگر از درمان‌ّهای عالی برای خلاص شدن از وز موها و صاف کردن مو های فر است. چنین تاثیری به این دلیل است که این ترکیب به طور طبیعی موهای شما را نرم می‌کند و سبب صاف شدن بافت آن می‌شود. زبری موها از بین می‌رود و موهایی سالم و شاداب خواهید داشت.

ماسک عسل و شیر برای خلاص شدن از شر موهای فر:

در ابتدا، باید شیر و عسل را با هم مخلوط کنید تا ترکیب رقیقی از این دو ماده آماده شود، و سپس آن را به آرامی روی موهای فرتان استعمال کنید. موها را با کلاه دوش بپوشانید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. از این روش درمانی یک بار یا دو بار در هفته استفاده کنید.

۱۴. آبکشی موها با سودا

آبکشی موها با استفاده از سودا یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی طبیعی برای درمان وز موها و صاف کردن مو فر است. سودا دارای سطح pH پایینی است که کمک می‌کند تا از شر فر و خشکی موها خلاص شوید.

روند انجام این درمان بسیار ساده است. ابتدا باید موهای‌تان را به طور کامل با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و بعد نرم‌کننده بزنید. سپس باید موها را دوباره با مقدار مناسب سودا شستشو دهید. از این روش درمانی هر هفته استفاده کنید تا حداکثر مزایای آن را به دست بیاورید.

۱۵. ماسک حنا برای صاف کردن مو

حنا یکی دیگر از محصولات مراقبت از مو است که توسط افراد زیادی استفاده می‌شود. در حقیقت، حنا زمانی که با شیر لخته مخلوط می‌شود یکی از بهترین داروهای گیاهی را برای از بین بردن وز و فر موها تشکیل می‌دهد.

روش تهیه‌ی ماسک حنا و استفاده از آن برای صاف کردن مو های فر:

یک فنجان چای یا قهوه آماده کنید و آن را با ۴ قاشق چایخوری پودر حنا مخلوط کنید. سپس با افزودن شیر لخته به آن دو ترکیب را کمی غلیظ‌تر کنید. قبل از رفتن به رختخواب ماسک را روی تمام قسمت‌های سر و موی‌تان بگذارید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند. سپس صبح روز بعد موها را شامپو کنید. این درمان را می‌توانید به صورت هفتگی مورد استفاده قرار دهید تا موهایی عاری از فر و صاف داشته باشید.

۱۶. ماساژ با روغن‌ّهای داغ مختلف

صاف کردن مو: 16 روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

این مورد یکی از بهترین راه‌های خانگی برای از بین بردن فر موها و صاف کردن آن‌ها است که از قرن‌ها قبل استفاده می‌شود. هنگامی که موهای خود را با هر روغن داغی ماساژ می‌دهید، روغن به ریشه‌ها و فولیکول‌های مو به طور عمقی نفوذ کرده و به طور طبیعی آن را نرم و تغذیه می‌کند. روغن همچنین با ایجاد یک لایه محافظ در اطراف کوتیکول‌ها، مانع از کاهش رطوبت موها می‌شود. با این روش درمانی برق و درخشش موها بازمی‌گردند و کوتیکول‌ها نرم می‌شوند و به این ترتیب فر موها از بین می‌روند و صاف می‌شوند.

پوست کف سرتان را با روغن‌های گرم ماساژ دهید. این کار نه تنها موهای شما را عاری از وز و فر می‌کند بلکه باعث آرامش و از بین رفتن استرس در شما می‌شود.

در این‌جا فهرستی از روغن‌هایی می‌بینید که برای موهای شما بسیار فایده دارند.

– روغن آرگان

– روغن نارگیل

– روغن جوجوبا

– روغن بادام

– روغن زیتون

در ابتدا، باید یکی از روغن‌های فوق را که فکر می‌کنید با نوع موهای شما سازگاری بیش‌تری دارد، انتخاب کنید. چند قطره از آن روغن را در یک ظرف بریزید و بعد این ظرف را در یک ظرف بزرگ‌تر پر از آب گرم قرار بدهید تا روغن گرم شود. سپس روغن گرم را بردارید و دست کم به مدت ۱۵ دقیقه موها را با این روغن به آرامی ماساژ دهید. موها را لای یک حوله گرم بپیچید تا روغن به داخل ریشه‌ی موها نفوذ کند. اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس موها را شامپو کنید و نرم‌کننده بزنید. از این روش درمانی دست کم دو بار در هفته استفاده کنید تا به راحتی از شر موهای فر و وز خلاص شوید و موها را صاف کنید.

بایدها و نبایدها برای صاف کردن مو های فر و خلاص شدن از شر وز و خشکی موها

علاوه بر به کار بردن داروهای خانگی ذکر شده برای صاف کردن مو های فر، لازم است برخی بایدها و نبایدها را نیز رعایت کنید. رعایت این بایدها و نبایدها، از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری خواهد کرد و از این رو باید آن‌ها را به عنوان بخشی از مراقبت روزانه‌ی موها در نظر داشته باشید.

۱. تمام تلاش‌تان را به کار ببندید که مدام به موهای‌تان دست نزنید.

۲. اگر موی فوق‌العاده فر و وزی داشته باشید، آن‌ها را شب قبل از شامپو کردن ماساژ بدهید

۳. موها را دو بار یا سه بار شامپو کنید نه بیش‌تر

۴. موهای را قبل از آن‌که شامپو کنید خوب شانه بزنید

۵. با آب خیلی داغ حمام نکنید. گرمای بیش از حد باعث می‌شود که موهای‌تان وزتر شود

۶. از تمام شامپوهای مضر به خصوص آن‌هایی که حاوی سولفات هستند پرهیز کنید و همیشه از شامپو و نرم‌کننده‌ی ملایم استفاده کنید. به یاد داشته باشید هر چه عطر و بوی شامپو بیش‌تر باشد، مواد شیمیایی موجود در آن نیز بیش‌تر است

۷. هنگام شانه کردن موهای مرطوب همیشه از یک شانه‌ی دارای دندانه‌های بزرگ استفاده کنید

مطلب مرتبط: تقویت مو: ۱۰ بهترین تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده

۸. بعد از شستن موها،‌ آن‌ها را با حوله بیش از حد مالش ندهید زیرا این کار باعث ایجاد اصطکاک‌های غیر ضروری می‌شود و به این ترتیب موهای‌تان بیش از قبل آسیب می‌بیند. به آرامی آب موها را بگیرید و اجازه بدهید به طور طبیعی خشک شوند.

۹. از محصولات بدون الکل استفاده کنید

۱۰. از به کار بردن فرکننده‌های مو و سایر ابزارهای مو تا حد ممکن پرهیز کنید

۱۱. به سشوار یک نهِ بزرگ بگویید

۱۲. تمام تلاش خود را بکنید تا موهای‌تان را باز نگذارید. بهترین راه‌حل این است که آن‌ها را به صورت دم اسبی ببندید یا گوجه کنید. شما همچنین می‌توانید برای بستن موها از روش‌های شیک دیگر استفاده کنید. با استفاده از کلاه نیز می‌توانید از موها در شرایط آب و هوایی بد محافظت کنید.

۱۳. از به کار بردن بالش‌های ساخته‌شده از پنبه پرهیز کنید چرا که آن‌ها رطوبت موها را جذب می‌کنند

۱۴. مقدار زیادی آب بنوشید تا همیشه بدن‌تان را هیدراته نگه دارید

۱۵. پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید. به طور خلاصه، یک رژیم متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات داشته باشید.

کلام پایانی

موهای فر و وز یک مشکل رایج است و بسیاری از زنان از آن رنج می‌برند. وز بودن موها سبب می‌شود که آن‌ها زشت به نظر برسند، و فر هم غیر قابل‌کنترل است. با این حال، با مواد ساده و طبیعی مانند لیمو، تخم‌مرغ، عسل و موز، می‌توانید یک بار و برای همیشه موهای وز را درمان کنید.

در اکثر موارد ما خودمان اشتباهاتی مرتکب می‌شویم مثلا این‌که از محصولات شیمیایی استفاده می‌کنیم یا موها را با سشوار خشک می‌کنیم و در نهایت به موها آسیب می‌رسانیم. اما اگر می‌خواهید موهای صاف، سالم و براق داشته باشید، لازم است بدانید که چه چیزی موجب ایجاد موهای فر و وز شده و درمان‌ها را به کار ببرید تا از شر آن خلاص شوید. خیلی ساده فقط بهترین روش را از فهرست بهترین درمان‌های قید شده در این نوشتار برای صاف کردن موهای فر انتخاب کنید.

همه‌ی این روش‌ها بدون خطر، مقرون به صرفه و به راحتی قابل انجام هستند، و بهترین جایگزین برای محصولات پر هزینه محسوب می‌شوند. با کمی‌ تغییر در سبک زندگی و استفاده از این درمان­های طبیعی، می‌توانید با موهای فر و وز خداحافظی کنید و به موهایی شاداب و سالم که همیشه دوست داشته‌اید، برسید.

آیا موهای فر دارید؟ آیا از داروی خاصی برای صاف کردن مو ها استفاده کرده‌اید؟ از نظر شما کدام یک بهتر بوده‌است؟ لطفا تجربه‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تا آن زمان شاد باشید، بدون وز و فر بمانید و با موهایی درخشان زیبایی ظاهرتان را دو چندان کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع: bodyandbeans

صاف کردن مو: ۱۶ روش خانگی صاف کردن فوری موهای فر با مواد طبیعی

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟