انواع پاوربانک


انواع پاوربانک

با گسترش روزافزون تکنولوژی و افزایش استفاده از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها و گجت‌ها نیاز به یک شارژر همراه یا پاوربانک (Power Bank) احساس می‌شود. خوبی پاوربانک‌ها این است که شما در هر جایی که باشید خصوصاً در بیرون از خانه که به پریز برق دسترسی ندارید، به‌راحتی می‌توانید گوشی‌تان را شارژ کنید. با مجلۀ روزچین همراه باشید و انواع پاور بانک را...

انواع پاوربانک

با گسترش روزافزون تکنولوژی و افزایش استفاده از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها و گجت‌ها نیاز به یک شارژر همراه یا پاوربانک (Power Bank) احساس می‌شود. خوبی پاوربانک‌ها این است که شما در هر جایی که باشید خصوصاً در بیرون از خانه که به پریز برق دسترسی ندارید، به‌راحتی می‌توانید گوشی‌تان را شارژ کنید. با مجلۀ روزچین همراه باشید و انواع پاور بانک را بشناسید.

انواع پاوربانک

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

آیا با 15 ماده غذایی قاتل چربی خون آشنا هستید؟
اگر به دنبال راهی بی‌دردسر برای کم کردن کلسترول خون هستید این کتاب الکترونیکی برای شماست
کافی است نشانی ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا یک نسخه از این کتاب ارزشمند را رایگان برای شما بفرستیم​

دانلود رایگان

انواع پاوربانک

به‌طور کلی پاوربانک‌ها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: معمولی، قابی‌شکل و خورشیدی.

پاوربانک‌های معمولی

انواع پاوربانک

این دسته از پاوربانک‌ها جزء رایج‌ترین پاوربانک‌ها هستند که شما هنگام خرید با آن‌ها مواجه شده‌اید و یا در دست دوستان و آشنایانتان دیده‌اید.

پاوربانک‌های قابی‌شکل

انواع پاوربانک

این دسته از پاوربانک‌ها آنچنان رایج نیستند و بیشتر برای گروه خاصی از تلفن‌های همراه تولید می‌شوند. از نظر ظاهر این نوع پاوربانک مانند قاب گوشی‌ست که برای شارژ، گوشی درون پاوربانک قرار می‌گیرد. اگر با این‌دسته مواجه شده‌اید، احتمالاً در خرید پاوربانک دچار وسوسه شده‌اید. بااین‌حال توجه داشته باشید که این نوع از پاوربانک‌ها برای همه مدل‌های تلفن همراه موجود نیست. همچنین در صورت خرید پاوربانک مخصوص گوشی خود، دیگر امکان شارژ سایر تلفن‌های همراه و گجت‌ها فراهم نخواهد شد.

پاوربانک‌های خورشیدی

انواع پاوربانک

این دسته از پاوربانک‌ها مانند دسته قبل چندان رایج نیستند. باتری این نوع از پاوربانک‌ها با قرارگرفتن در معرض نور خورشید شارژ می‌شوند.

نکاتی کاربردی برای خرید پاوربانک

اکنون که با انواع پاوربانک آشنا شدید، برای خرید آن بهتر است نکاتی را بدانید تا در خرید آن دچار اشتباه نشوید. برای آشنایی با این نکات با روزچین همراه باشید.

ظرفیت پاوربانک‌

مهم‌ترین فاکتور در خرید پاوربانک ظرفیت آن است. بدیهی‌ست که ظرفیت‌های بالاتر مثلاً ۱۰هزار میلی‌آمپر ساعت تعداد دفعات شارژ بیشتری به ظرفیت‌های پایین‌تر مثلاً ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌دهد. بنابراین اگر تلفن همراه شما دارای ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت باشد، با خرید پاوربانک ۱۰هزار میلی‌آمپر ساعت قادر خواهید بود ۳‌بار گوشی خود را به‌طور کامل شارژ کنید.

نکته مهم دیگری که در بحث ظرفیت پاوربانک‌ها باید مدنظر قرار بدهید، این است که عدد درج‌شده روی بسته‌بندی پاوربانک ظرفیت اسمی آن است و معمولاً ظرفیت واقعی پاوربانک‌ها مقداری کمتر از ظرفیت اسمی آن‌هاست. همچنین هنگام شارژ مقداری از ظرفیت پاوربانک به‌صورت گرما به‌هدر می‌رود. بنابراین شما می‌توانید روی حدود ۸۰ درصد ظرفیت پاوربانک حساب کنید که البته این درصد به‌مرور زمان و با استفادۀ زیاد از آن کمتر نیز می‌شود.

پورت‌های پاوربانک

نکته مهمِ دیگر در خرید این وسیلۀ جانبی تلفن‌های همراه توجه به پورت‌های خروجی‌ست. برخی از پاوربانک‌ها تنها دارای یک پورت خروجی ۱ میلی‌آمپر ساعت هستند. برخی نیز دارای دو پورت ۱ و ۲٫۱ میلی‌آمپر ساعت هستند. بنابراین اگر نیاز به شارژ تبلت دارید، به این نکته که پاوربانکِ موردنظرتان دارای پورت متناسب با باتری تبلت باشد دقت کنید.

همچنین دقت کنید که هرچند با پورت ۲٫۱ میلی‌آمپر ساعت تلفن همراه سریع‌تر شارژ می‌شود، اما اگر تلفن همراهتان قابلیت شارژ سریع را نداشته باشد، ممکن است دچار آسیب شود.

حفاظت در برابر اتصال کوتاه، شارژ بیش‌ازحد و خاموشی خودکار

حادثه ممکن است هر آن اتفاق بیفتد، پس ایمن‌بودن وسایل دیجیتال نسبت به اتصال کوتاه نکته مهمی‌ست. هنگام خرید پاوربانک به این نکته دقت کنید که سیستم حفاظتی در برابر اتصال کوتاه را داشته باشد.

شارژ بیش‌ازحد و یا Overcharge زمانی اتفاق می‌افتد که پاوربانک مجهز به سیستم قطع جریان الکتریسیته پس از شارژ کامل نباشد. درنتیجه عمر باتری تلفن همراه، تبلت و… کمتر خواهد شد. بنابراین انتخاب پاوربانکی که مجهز به سیستم قطع شارژ بیش‌ازحد باشد واقعاً مهم است.

Auto Off یا خاموشی خودکار نیز برای پاوربانک‌ها مهم است. این ویژگی باعث می‌شود که پس از شارژ کاملِ دستگاهِ متصل به پاوربانک، این وسیله جانبی به صورت خودکار خاموش شود و باعث جلوگیری از بالا‌رفتن دمای داخلی‌اش شود.

طول عمر مفید پاوربانک‌ها چقدر است؟

شاید یکی از فاکتورهای موردِتوجه شما هنگام خرید پاور بانک توجه به عمر مفید آن باشد. قاعدتاً پاوربانک‌های بِرندهای شناخته‌شده و باکیفیت، طول عمر بیشتری دارند. اما در هر صورت به این دلیل که باتری پاور بانک از مواد شیمیایی‌ست در شارژ و دِشارژهای مکرر تحلیل می‌رود و طول عمر باتری کم می‌شود. البته حتی اگر از آن هیچ استفاده‌ای هم نشود، به‌دلیل جنس باتری که اشاره کردیم باتری آن پس از حدود ۳ سال فاسد خواهد شد.

امیدواریم که این مطلب شما را در خرید پاور بانک موردنظرتان راهنمایی کرده باشد. منتظر نظرات شما هستیم.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
انواع پاوربانک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش موقعیت خرید نشان دهنده اوج بیت کوین