رکود تورمی کمر بازاری‌ها را خرد کرده/سفره‌های مردم از مرز کوچک شدن به نامرئی شدن رسیده است


رکود تورمی کمر بازاری‌ها را خرد کرده/سفره‌های مردم از مرز کوچک شدن به نامرئی شدن رسیده است

نماینده شاهین شهر گفت: آفای کرباسیان! سفره‌های مردم از مرز کوچک شدن به نامرئی شدن رسیده و مردم فقیر را فقیر‌تر کردید.

رکود تورمی کمر بازاری‌ها را خرد کرده/سفره‌های مردم از مرز کوچک شدن به نامرئی شدن رسیده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در جلسه علنی امروز (یکشنبه 4 شهریور) در موافقت با استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یک سال از رأی اعتماد نمایندگان مجلس به این وزیر گذشت اما در این یک سال باید دید که چه بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم گذشت و کارگران،‌ کشاورزان و سایر اقشار مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند.

وی ادامه داد: گرانی بی حساب و کتاب در همه حوزه‌های اقتصادی به ویژه مواد غذایی،‌ مسکن، اجاره بها، خودرو و بازار ارز و طلا مشهود بود.

حاجی دلیگانی با اشاره به خروج سرمایه‌های هزاران میلیاردی از کشور، تصریح کرد: شما در مرداد 96 و در جلسه رأی اعتماد خود برنامه‌هایی را ارائه کردید که به هیچ یک از این‌ برنامه‌ها عمل نشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر افزود: مهار تورم افسار گسیخته و ایجاد ثبات در بازار کالا و ارز یکی از برنامه‌های شما بود اما این اتفاق محقق نشد و شاهد مشکلات عدیده‌ای در سبد هزینه‌های خانواده‌ها شدیم.

وی با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی دیگر از برنامه‌های ارائه شده در زمان رأی اعتماد بود، متذکر شد: با این وجود فضای کسب و کار هیچ گونه تغییری پیدا نکرد و مشکلات عدیده‌ای برای تولید کنندگان ایجاد شد و شما که وزیر شدید دلار از 3 هزار و 800 تومان به 12 هزار تومان رسید و یک متر مسکن هم با افزایش 65 درصدی قیمت روبرو شد، رکود تورمی کمر کسبه و بازاری‌ها را خرد کرده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه از سوی دیگر در زمان تصدی شما در وزارت اقتصاد شاهد بالاترین نرخ نقدینگی بودیم، گفت: متأسفانه شاخص قیمت خوراکی‌ها هر ماه حدود 9 درصد رشد داشته است به گونه‌ای که گوشت کیلویی 70 هزار تومان شده که با سفره‌های مردم بیگانه است.

نماینده مردم شاهین‌شهر با اشاره به اینکه در یک سالی که شما وزیر شدید قیمت خودرو 50 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: از وقتی که وزیر شدید سفره‌های مردم از مرز کوچک شدن به مرحله نامرئی‌ شدن رسیده است و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما بعضا می‌گویید که نقشی در این مسائل ندارید در حالی که چه وزیر اقصادی هستید که نقشی در تیم اقتصادی دولت ندارید؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)