سالانه 500 هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری مدرن مجهز می شود


سالانه 500 هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری مدرن مجهز می شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طبق برنامه سالانه 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشورمجهز به سیستم آبیاری مدرن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،رضا کریمی امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آبیاری مدرن در بهنیه سازی و کاهش مصرف آب اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم دولت مکلف است توسعه طرح های آبیاری نوین را به حد مطلوب برساند.

وی افزود: 26 هزار هکتار از اراضی کشور به پوشش آبیاری مدرن مجهز است که در استان اردبیل نیز مطالعات طرح آبیاری نوین در سطح 20 هزار هکتار به پایان رسید.

نماینده مردم شهرستان ‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: دولت موظف است مصرف 11 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد فلذا ضروری است تا تمام مشکلات پیش رو در اجرای طرح های مهم تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری بارانی از میان برداشته شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که کشورمان با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است باید با اتکا به توان داخلی از این وضعیت عبور کرد که در این مسیر استفاده از ایده ها و خلاقیت ها و روش کار می تواند مهم و ضروری باشد.

کریمی ادامه داد: با توجه به محدود بودن فصل کاری در برخی استانها باید فاز مطالعاتی طرح ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به اتمام برسد.

این نماینده مجلس بر اجرای طرح های مهم آب و خاک در استان ها تاکید و از مسئولان خواست تا با جدیت و همت مضاعف این امر مهم را به سرانجام برسانند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اولویت دار بودن روش های آبیاری تحت فشار، طبق برنامه سالانه 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور آبیاری مدرن می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329