48 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در کشور پرداخت شد


48 هزار میلیارد ریال وام ازدواج در کشور پرداخت شد

بوشهر-ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: در چهار ماه نخست امسال براساس اعلام نظام بانکی 314 هزار وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش 48 هزار میلیارد ریال در کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه استان بوشهر افزود: اکنون بیش از 273 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند که از این میزان 190 هزار نفر تعیین شعبه شده و در 2 ماه آینده پس از تکمیل پرونده، تسهیلات ازدواج آنها پرداخت می شود.
وی بیان کرد: حدود 80 هزار نفر باقیمانده نیز در انتظار تعیین شعبه توسط بانک ها برای دریافت تسهیلات ازدواج هستند.
سلطانی فر ادامه داد: در بخش جوانان با وجود همه انتظاراتی که وجود داشت دولت در پنج سال گذشته کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است.
وی بیان کرد: در سال 1392 مجموع تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج 29 هزار میلیارد ریال و تا سقف 30 میلیون ریال بود اما این در سال گذشته به 120 هزار میلیارد ریال با سقف 100 میلیون ریال برای هر جوان پرداخت شد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: اکنون میزان وام ازدواج برای هر جوان با دستور رئیس جمهوری و تصویب مجلس شورای اسلامی به 150 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این میزان پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج در سال هایی که بانک ها با محدودیت اعتباری مواجه بودند یک عملکرد مناسب برای دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان است.
در سفر چند ساعته وزیر ورزش و جوانان به عسلویه خانه جوانان این شهرستان افتتاح و همزمان با آن 11 طرح ورزی دیگر با اعتبار 172 میلیارد ریال در استان بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی پنج طرح ورزشی با اعتبار 100 میلیارد ریال آغاز شد.
وزیر ورزش و جوانان پیش از این اردییهشت امسال برای افتتاح چند طرح به استان بوشهر سفر کرده بود.
7212/6043**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم